Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 sisäkaton korjaus

  • 6 Vastauksia
  • 3133 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa isakla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
740 sisäkaton korjaus
« : 05.11.2017, 14:19:07 »
Onko  kellään tietoa mistä löydän yrityksen,mikä osaa korjata Volvon sisäkaton ja asentaa sen myös takaisin paikoilleen? Itse olen sen ottanut jo irti ja menihän se tietysti kattoluukun kohdalta  poikki. Yksi alan ammattilainen jo kieltäytyi ottamasta työtä vastaan

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5008
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 740 sisäkaton korjaus
« Vastaus #1 : 05.11.2017, 14:28:42 »
Juu, onhan noita paljonkin mutta kannattaa harkita mitä teettää koskapa lasku on todennäköisesti suurempi kuin autosi arvo, tai siis varmasti on...
Homma ei ole helppo katkenneella katolla. :P
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa JuSo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 sisäkaton korjaus
« Vastaus #2 : 06.11.2017, 15:29:58 »
Itse korjailin aikoinaan farkun katon. Katto pahvi on jotakin lasikuidun,pahvin ja liiman sekoitetta. Saa varoa käsiänsä.
Tulee piikkejä käteen. Samaa ongelmaa kuulemma myös Saabeissa. Katto kannattaa puhdistaa kokonaan (kangas ja superlon mössö pois). Kangas ei enää pysy kiinni hapertuvassa superlonissa. Spray liimalla uusi superlon ja voi tietysti yrittää laittaa takaisin vanhan kankaan (tosi venyvää kamaa). Laitoin itse uuden kankaan 3m spray liimalla kiinni. Samaa kankaan irtoamista myös 850 mallissa. Pahvia voisi yrittää korjata lasikuidulla ja hartsilla.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 sisäkaton korjaus
« Vastaus #3 : 06.11.2017, 15:49:23 »
Tuo ei ihan hirveitä maksa, kun ostelee kaupasta uuden sandwich(eli vaahtomuovi ja kangas on laminoitu valmiiksi) kankaan ja korjailee vaikka "kankaalla" ja epoxilla kattopahvin, ennen liimaamista. Liima kannattaa ostaa samasta kaupasta, että on oikeaa lajia! Täällähän on ihan ketjukin asiasta, jossain :)

Kankaat 30-35€/m, noissahan on leveys 150-160cm
« Viimeksi muokattu: 06.11.2017, 16:01:56 kirjoittanut Orlov »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 sisäkaton korjaus
« Vastaus #4 : 06.11.2017, 17:19:28 »
Minä puhdistin kattopahvin teräsharjalla kevyesti rapsutellen, sitten karhunkielellä.

The moose

  • Vieras
Vs: 740 sisäkaton korjaus
« Vastaus #5 : 06.11.2017, 17:48:12 »
Minä puhdistin kattopahvin teräsharjalla kevyesti rapsutellen, sitten karhunkielellä.

Ja minä sillon kun ohjeen tännekkin tein teräsharjalla ja pihaharjalla lopuksi. On meinaa pikkusen vittumaista henkitettävää se pölyävä vanha superloni.

Tixo liimalla sit uus verhoilu jossa valmiiks pehmuste.

Rikkimenneisiin kohtiin pistin ite kartonkia ja ihan puuliimaa. Tiilet oli painona. Kesällä tein ulkona pöydän päällä.

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 sisäkaton korjaus
« Vastaus #6 : 27.11.2017, 11:38:56 »
Ja minä sillon kun ohjeen tännekkin tein teräsharjalla ja pihaharjalla lopuksi. On meinaa pikkusen vittumaista henkitettävää se pölyävä vanha superloni.

Tixo liimalla sit uus verhoilu jossa valmiiks pehmuste.

Rikkimenneisiin kohtiin pistin ite kartonkia ja ihan puuliimaa. Tiilet oli painona. Kesällä tein ulkona pöydän päällä.


Juuri noin tein omani. Löytyi jopa kangasta jolla oli verhoiltu volvon rekkoja. Oli täysin samanlainen kuosi kuin 940 katossa.

Putsauksen jälkeen ruskeaa ja paksuhkoa pahvia ensin katkenneen saumanpäälle veden kestävällä puuliimalla. Siitä kattopahvia kannattaa hiukan sumupullolla kostuttaa että liima imeytyisi syvemmälle huokosiin. Tämän jälkeen pari kerrosta lisää siten että jokainen pala yltää vähän kauemmaksi edellisestä saumasta. Näin saat katkoskohdasta pitävän ja samalla häivytettyä ettei jää klunnsia näkyviin. Kannattaa vahvistaa kapeampia, vielä ehjiä kohtia pahvilla etteivät mene poikki kun asennat verhoilu takaisin.
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

 

RallyBaron  Samppasport