Proturbo  Autodiagnoosi

XC60 skidplate ja helmat?

  • 1 Vastauksia
  • 2719 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hiippari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
XC60 skidplate ja helmat?
« : 10.01.2018, 17:07:41 »
Ostin otsikon mukaisen auton. Siitä puuttuu nuo hopean väriset helmat ja puskurien muovit. Onko kukaan asennellut niitä itse tai tilannut niitä esim. Ebayn kautta. Kattelin että euroopasta saisi alle kahdensadan koko setin kun Biliassa maksaa pelkkä takapuskurin härpäke yli 400.
Toinen kysymys olisi että minkälainen homma olisi irroittaa nuo kaikki mustat muovit helmoista ja puskureista, siis jos ne maalauttaisi korin väriseksi. Vai pystyykö värjää paikallaan. Ja pitäisköhän ne ensin maalausta saada jotenkin hieman sileämmäksi. Kiitos jo etukäteen  ..

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC60 skidplate ja helmat?
« Vastaus #1 : 03.02.2018, 01:40:51 »
Tutkailepa Volvo sivustoa (omista, lisävarusteet, ulkopuolen koristeosat, running boards) ja löydät seikkaperäiset työohjeet autosi helmamuovien irroituksen. Helmamuovit kun pitää irroittaa että ne running boards saa asennettua. Siellä taidetaan sanoa että ovet tulisi irroittaa..mutta onnistuu kuulemma ilmankin. Samalla tapaa löytyy ohjeet skidplate asennukseen ja niitä skidplateja näkyy olevan usean sävyisiä. Itsellä on vaalean sävyiset (ikäänkuin perinteinen vannehopea) ja mätsää hyvin vanteiden kanssa mutta joissain XC60 näkyy olevan jotain tummempaa hopeaa joka ei kyllä minun silmään näytä yhtä hyvällle mutta makuasia.

Suosittelen että käyt maalaamoissa ja kysyt tarjouksia. Itse antaisin maalaamon irroittaa ne helmat koska pätevä maalaamo tekee sen tottuneesti ja oikein. Jos kiinnittimiä menee särki niin he hommaa ellei jopa satu olemaan hyllyssä ja niin pois päin. Helmojen maalaus tuskin kovin montaa sataa maksaa ja jos ei ole metalliväri niin kätevä maalaa jopa itse. Hyvä automaalikauppa osaa antaa kaikki tarvittavat neuvot ja myydä oikeat pohjamaalit, värit ja lakat. Lopullinen kiilto tehdään kiillotuksella eli ihan automaalikaupan myymillä kilikali pulloillakin saa hyvää jälkeä kun tekee killotuksen huolella. Maalit ei kuitenkaan ole ilmaisia eli suosittelen kuitenkin maalaamoa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron