Carcom Oy  Ateho

b20

  • 10 Vastauksia
  • 4353 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa paavo_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
b20
« : 16.01.2018, 16:20:47 »
Moron. Voisko joku kertoa tarviiko b20 koneeseen uudet kannenpultit vai kestääkö niil vanhoilla kuinka monta kertaa vetää kiinni. Mikäs on niide kiristysmomentti ja järjestys. Venttiilien välyksien säätö ohjeita kaipaisin kanssa. Entäs mikä on teho arvio paljoko siin olis ku on kannes 35/44 venttiilit, kanavia siistitty sekä palotilaa myös. Kantta laskettu 0.5mm. Peltipakosarja ja 40 dellorton tuplakaasarit. Vauhtipyörää kevennetty. Nokasta ei vielä tieto mikä sielä on. Oisko kellään myynnis viri nokkaa ja teräsjaköpäätä? Ja minkä paksuinen kansipahvi kannattaa sinne laittaa? Muitakin vinkkejä ja ohjeita otan kyl vastaan. Minkäslaine homma on ottaa nokka-aksila pois. Vauhtipyörä on 8 pultilla kiinni.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: b20
« Vastaus #1 : 16.01.2018, 22:10:09 »
Moron. Voisko joku kertoa tarviiko b20 koneeseen uudet kannenpultit vai kestääkö niil vanhoilla kuinka monta kertaa vetää kiinni. Mikäs on niide kiristysmomentti ja järjestys. Venttiilien välyksien säätö ohjeita kaipaisin kanssa. Entäs mikä on teho arvio paljoko siin olis ku on kannes 35/44 venttiilit, kanavia siistitty sekä palotilaa myös. Kantta laskettu 0.5mm. Peltipakosarja ja 40 dellorton tuplakaasarit. Vauhtipyörää kevennetty. Nokasta ei vielä tieto mikä sielä on. Oisko kellään myynnis viri nokkaa ja teräsjaköpäätä? Ja minkä paksuinen kansipahvi kannattaa sinne laittaa? Muitakin vinkkejä ja ohjeita otan kyl vastaan. Minkäslaine homma on ottaa nokka-aksila pois. Vauhtipyörä on 8 pultilla kiinni.

Pultit kestää kunnes pituus venyy yli hylkyarvon, löytynee korjausoppaista tuolta veteraanipuolelta kuten kiristysohjeetkin. Ja venttiilien säätöohjeet.

Jonnekin 100 heppaan saattaisi noilla päästä olettaen että A koneen nokka. Pahvi kannattaa vapariin virikäyttöön melkein ottaa se ohuin, "ilmaista" puristuksen nostoa... Nokka-akselin poistoon jakopään koppa auki, sieltä pyörä ja päittäislevy pois ja virallisesti jakaja ja nostajat pois eli kansikin pois. On kuitenkin kikkailtu siten että keinut ja tönärit pois ja irtomotti katolleen tai sitten vaikeasti rautalankalenkeillä joka nostaja kohotuksiin ja nokka pois, jakaja näissäkin aina pois.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa paavo_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: b20
« Vastaus #2 : 17.01.2018, 16:33:38 »
Ok. Kiitoksia.

Poissa paavo_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: b20
« Vastaus #3 : 20.01.2018, 00:48:04 »
Mites muute jos vaihtaa jyrkemmän nokka-aksilan niin pitääkö silloin myös nostajat vaihtaa?

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: b20
« Vastaus #4 : 20.01.2018, 07:21:27 »
Mites muute jos vaihtaa jyrkemmän nokka-aksilan niin pitääkö silloin myös nostajat vaihtaa?

Riippuu siitä miten kireää haluaa. Päätellen sun kysymyksistä osaamistasoa, niin luulen ettei tarvitse. Sulla on ihan tarpeeksi askaretta saada kone jollakin lailla käymään ja toimimaan. En laittaisi eka koneeseen ihan kauheasti rahaa kiinni enkä vinguttaisi isoilla kierroksilla (silloin kevyet nostajat ovat tarpeen). Vaikka tappikone onkin hyvä moottori harjoitella ja ei ihan helposti hajoa.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: b20
« Vastaus #5 : 20.01.2018, 09:52:50 »
Tommoiseen moottoripakettiin ja kaasareille hyvä ja halpa R-nokka tai jopa K-nokka toimii hienosti. Kansi niin alas kuin saa, eli juuri tuo ohuin tiiviste motonetistä saa helpoiten varmaan. (Itse raapisin kannesta vielä ainakin 2mm veke lisää). Vakionostajat laulaa hyvin niin pitkälle kuin tuolla paketilla tulee ikinä saamaan jenkaa, "vakio"kansi ei enää huuda kuin tuskaa tuolla vakioventtiileillä, saati vakio pakokanavilla. Vääntöä kyllä luultavasti luvassa kivasti alhaalla tuolla paketilla. Teräsjakopää hyvin suositeltavaa laittaa, ja kunnollinen virranjakaja, tuo tehoja sen 50% suoraan lisää :D Näin omia kokemuksia.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: b20
« Vastaus #6 : 20.01.2018, 10:47:07 »
Mites muute jos vaihtaa jyrkemmän nokka-aksilan niin pitääkö silloin myös nostajat vaihtaa?

Uuden laahurinokka-akselin kanssa uudet nostajat, unohtamatta akselin sisäänajoa.

« Viimeksi muokattu: 20.01.2018, 10:59:38 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa paavo_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: b20
« Vastaus #7 : 20.01.2018, 16:46:31 »
Sillä kyselen ku tää kone ei oo mulle tuttu. Ja ei kaikki voi muoviämpäri heti tietää kaikkee mitä pitääs. Jää autoo tätä konetta rakentelen

Poissa paavo_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: b20
« Vastaus #8 : 22.01.2018, 12:06:33 »
Ja aattelin ny et täälä on asian tuntevaa porukkaa joilta saa vastauksia. On vaa vähä turhan kallista eka ostella osia ja pistellä kiinni ja si todeta et ei se iha nuo mennykkää ja si o osat rikki ja rahat menny hukkaan.

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: b20
« Vastaus #9 : 22.01.2018, 19:58:35 »
Ja aattelin ny et täälä on asian tuntevaa porukkaa joilta saa vastauksia. On vaa vähä turhan kallista eka ostella osia ja pistellä kiinni ja si todeta et ei se iha nuo mennykkää ja si o osat rikki ja rahat menny hukkaan.
Tuolta veteraanipuolelta löytyy ketjuja josta kaikki nuo löytyy.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: b20
« Vastaus #10 : 24.01.2018, 14:59:42 »
Hyvä moottori noilla ekan viestin toimilla ja osilla tulee. Tosiaan joku R-nokka olisi hyvä, se vääntää tosi mukavasti ainakin itsellä alhaaltakin, mutta jaksaa vielä ylhäälläkin antaa tehoja. Kohdistele imusarja ja imukanavat ettei tule negatiivisia pykäliä. Itse vetänyt nokkia ja laahureita sekaisin, mutta katsellut aina tarkasti läpi, että on suorat pinnat. jos nostinlaahuri kulunut montulle, se on menyt vaihtoon, jos yhtään rokkoa, menee vaihtoon. Vanhat kannenpultit on käytetty useaan kertaan aina, niistä mittaamalla kaikki näkee, onko joku venähtänyt, vai onko useampikin venähtänyt. PUHDISTA LOHKON KIERRE-REIJÄT kierretapilla !! sekä pultin kierteet. kasta rauhallisesti öljyyn kierteet, menee ihan eritavalla pultit momenttiin paukuttelematta niitä. Motonetistä ohuin pahvi mitä saa väliin, jos haluat varmistella, suihki kuparisprauta (esim. permatex, motonet), itse laitoin ja hyvä tuli. Pakosarjan reijät tulee olla myös isommat kuin pakokanavan suut kannessa, ei tarvitse täsmätä reijät kunhan pakosarja on isompi. Kannattaa ehkä kalastaa kampiakselin etu- ja takakopat mallia stefalliset, ei tihku öljyä pihalle.

Hoonauta lohko kevyesti ja uusi männänrenkaat, se kannattaa aina tehdä kun kasaat, mikäli levällään. Kaasarit vaatinee säätöä hetken, mutta jäälle ainakin tulee hauskaa jo tolla moottorilla. Kärjetön jakaja-yksikkö vähintään jakajan sisään ! ei nakuttele alakierroksilla väännättäessä enää sen jälkeen. Ebaysta ~50e.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Carcom Oy  Ateho