Heippa hei kaikille sinne kotisuomeen.
Nyt pitää pitkästä aikaa turvautua jälleen asiantuntijoiden neuvoihin.
Asun Thaimaassa, Auto on xc60-2014,, D5244T / 5204T3
Olen yrittänyt lueskella vikakoodia P003A85 jo jonkun aikaa, mutta kovin vähän löytyy ohjeita ko vaivaan yleensäkin maailmalta.
Täällä kun ei oikeastaan keneltäkään voi kysyä mitään, saadakseen järjellisiä vastauksia.
Auto kulkee hyvin, eikä tuo vikakoodi häiritse juuri muulloin, kuin silloin kun luen koodit.
Mitään muita koodeja ei tule, eikä valoja pala.
Yksi ohje oli, että "vaihda ahtopaineen sensori" > ok sen tein, nollasin koodit, normaalisti kaasutellessa pihalla ei vika tullut, mutta kun ajaa pidempään moottoritienopeuksia, niin vika ilmestyy jälleen.
Joku englantilainen antoi neuvoa, että turbon siivet olisi nokiset, eivätkä liiku oikein, siihen kuulemma auttaisi, että ajetaan kiihdytellen pikkuvaihteilla, niin, että kierrokset nousee kunnolla 4000 ja yli, jolloin noen pitäisi palaa pois ja poistua. > sitäkin kokeillut muutamia kertoja.
Muutama ohje on ollut, että välijäähdyttimellä tai sen putkissa olisi vuotoa, niitä en ole saanut tutkittua, kun pitäisi mennä johonkin nosturille, ja sen takia se onkin jäänyt toistaiseksi. Kaikki näyttää hyvältä ja ehjältä, sen mitä kotioloissa pystyy näkemään.
Mitä tapahtuu, jos en tee ko asialle mitään, tuntuu, että vika ei ole juuri nyt tullut?
"Turboahdin/Supercharger Boost Control A Asento ylitti oppimisrajan.
Väylä singnaali/viestivirheet.
Singnaali sallitun alueen yläpuolella"
Mitä se tarkoittaa ns selkokielellä? Jos on esim. Vuoto välijäähdyttimessä tai sen jälkeen putkessa, niin eikö se vähennä painetta?
Vai, tarkoittaako se esim, että turbon siivet on kiinni-asennossa, silloinhan paine kasvaa?
Itse turbo on käsittääkseni aika hankalassa paikassa ottaa pois. Voiko sen siipien toimivuutta kokeilla jotenkin ulkopuolelta?
Kummallisia kysymyksiä, mutta haluaisin itse löytää vian, ennen kuin menen paikalliseen volvo huoltoon.
Nykymaailmassa kun on vain tapana arvailla vikaa ja vaihtaa osia arvausten perusteella.
Toinen vaiva, en tiedä, ovatko nämä keskenään tekemisissä.
Imupuolen putki, joka tulee ilmanputsarilta turbolle, vuotaa kampikammiolta tulevan lämmittimen juuresta, mustaa öljyä tulee.
Miten siinä putkessa voi olla paine, jos kokoajan on imu päällä?
Öljykorkin kun ottaa pois, kampikammiossa ei ole painetta ainakaan paikallaan käyttäessä.
Kiitollisena kuulisin jotain selityksiä, mistä voisi jatkaa.