Futurez  Kulkukoira

Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys

  • 17 Vastauksia
  • 8186 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvettelutkuttaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • oispa kaljaa
Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
« : 01.05.2018, 19:17:28 »
Ostin juuri ensimmäiseksi autokseni volvo 740 GL farmarin kaksilitraisella B200E bensakoneella. Autolla on ajettu yli 500 000km mutta se on ikäisekseen mainiossa kunnossa.

Tarkoituksena olisi lähteä virittämään autoa vähän pirteämmäksi (noin 200-250hp) Näihin lukemiin tuskin pääsee vaparikoneella, joten turbo olisi varmaankin hyvä lisä. Mitä moottorin osia kannattaa vaihtaa, jos näitä teholukemia lähtee tavoittelemaan? Tarvitseeko hankkia uutta vaihdelaatikkoa?

Ennen moottorin virittämistä aion vaihtaa autoon jäykemmät madallus jouset ja tarvittaessa uusia kuluneita alustan osia. Myös vinkit ajoalustan ja ajotuntuman parantamiseen ovat tervetulleita. Kiitos vastauksista jo etukäteen!


Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
« Vastaus #1 : 01.05.2018, 19:57:18 »
Varmaan paras tapa alottaa virittäminen on lukee noi kaikki b2xx aiheiset viritys topicit läpi ja sit tarkistaa lompankon täyttö aste :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Volvettelutkuttaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • oispa kaljaa
Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
« Vastaus #2 : 01.05.2018, 21:55:51 »
Varmaan paras tapa alottaa virittäminen on lukee noi kaikki b2xx aiheiset viritys topicit läpi ja sit tarkistaa lompankon täyttö aste :)

Joo pitänee ettiä noita netistä. Ja mitä
Budjettiin tulee, niin pitkällä ajanjaksolla noin 2500-3500e voisi tuon auton osiin ja laittamiseen sijoittaa. Ja kysehän on siis projekti autosta eikä dailydriverista eli kulutukset ynnä muut vastaavat ovat sivuseikkoja.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
« Vastaus #3 : 01.05.2018, 22:36:51 »
Joo pitänee ettiä noita netistä. Ja mitä
Budjettiin tulee, niin pitkällä ajanjaksolla noin 2500-3500e voisi tuon auton osiin ja laittamiseen sijoittaa. Ja kysehän on siis projekti autosta eikä dailydriverista eli kulutukset ynnä muut vastaavat ovat sivuseikkoja.
Tuolta viritys osiosta löytyy aika kattavasti inffoa  :) Ei tarvi ees tätä foorumia pidempään mennä :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa evilracer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
« Vastaus #4 : 01.05.2018, 22:55:45 »
B200 lähimpään kahluualtaaseen ja B230 pellin alle?
soori  :-[

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
« Vastaus #5 : 02.05.2018, 05:13:35 »
Jos auto on tuo kuvassa oleva valkoinen farkku niin väittäisin sen olevan B200F koska on jo facelift. Sehän vaan helpottaa kun silloin autossa olisi jo valmiiksi LH2.4  :)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
« Vastaus #6 : 02.05.2018, 05:30:58 »
Ellei sitten ole bendix regina :buck2:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
« Vastaus #8 : 02.05.2018, 10:32:27 »
Kyllä se vaan näyttää rekisteritietojen mukaan B200E olevan  :o

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Volvettelutkuttaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • oispa kaljaa
Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
« Vastaus #9 : 02.05.2018, 11:03:26 »
B200 lähimpään kahluualtaaseen ja B230 pellin alle?
soori  :-[

Mikä B200E:ssä on vikana?

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
« Vastaus #10 : 02.05.2018, 11:07:14 »
Mikä B200E:ssä on vikana?
Mikään ei voita kuutiotuumia  ;)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
« Vastaus #11 : 02.05.2018, 11:36:32 »
Mikä B200E:ssä on vikana?

Jos haluat siitä tehdä budjetilla, niin mulla olisi sopivat kiertokanget FTkoneesta ja männät B200ET eli 2.0 Turbo koneesta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
« Vastaus #12 : 02.05.2018, 13:00:08 »
Yhdistin tähän aloittajan kaksi eri topicia, sillä käsittelivät samaa aihetta. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
« Vastaus #13 : 02.05.2018, 20:31:30 »
Mikä B200E:ssä on vikana?

Lyhyesti; kaikki.

Ellet sitten aiot tehdä K-jet ohjattua turboa. Niitäkin on Volvolta joskus saanut, mutta sähköruisku lähtökohtaisesti helpompi. Ainoa mitä tuosta K-jet:stä voi hyödyntää on tankkilaite, sekä siirtopumppu.

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
« Vastaus #14 : 02.05.2018, 21:23:20 »
Lyhyesti; kaikki.

Ellet sitten aiot tehdä K-jet ohjattua turboa. Niitäkin on Volvolta joskus saanut, mutta sähköruisku lähtökohtaisesti helpompi. Ainoa mitä tuosta K-jet:stä voi hyödyntää on tankkilaite, sekä siirtopumppu.
No onhan siinä jytkky painepumppukin  ;)

 

Carcom Oy  Ateho