Autoracing  KL-varaosat

sensus navi

  • 53 Vastauksia
  • 21993 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jiihoo1979

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
sensus navi
« : 06.06.2018, 15:31:14 »
Onko tosi et vain 1200€ volvon huoltoon maksamalla saa navin toimimaan??
Auto v60 vm.2015, 7tuuman näyttö ja sensus järjestelmä jossa navi nappi valmiina.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: sensus navi
« Vastaus #1 : 06.06.2018, 18:48:41 »
Onko tosi et vain 1200€ volvon huoltoon maksamalla saa navin toimimaan??
Auto v60 vm.2015, 7tuuman näyttö ja sensus järjestelmä jossa navi nappi valmiina.

Näin olen ymmärtänyt. :)

Kyseessä on lisenssi ja en Volvosta tiedä tehdäänkö samassa sitten varustelistan uudelleen ajo autoon. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: sensus navi
« Vastaus #2 : 06.06.2018, 20:52:31 »
Onko tosi et vain 1200€ volvon huoltoon maksamalla saa navin toimimaan??
Auto v60 vm.2015, 7tuuman näyttö ja sensus järjestelmä jossa navi nappi valmiina.
Windows puhelimella toimii kännykän kautta meidän V40:ssä. Ääniopastusta tosin ei ole.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: sensus navi
« Vastaus #3 : 03.12.2018, 15:14:35 »
Onko tosi et vain 1200€ volvon huoltoon maksamalla saa navin toimimaan??
Auto v60 vm.2015, 7tuuman näyttö ja sensus järjestelmä jossa navi nappi valmiina.

Mitä tilanteita tämä koskee? Eli jos autoon ei alunperin ole otettu navia ja se tehdään jälkiasennuksena?
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: sensus navi
« Vastaus #4 : 03.12.2018, 15:34:42 »
Onko tosi et vain 1200€ volvon huoltoon maksamalla saa navin toimimaan??
Auto v60 vm.2015, 7tuuman näyttö ja sensus järjestelmä jossa navi nappi valmiina.

Tuohon saattaa olla mahdollista saada kevyemmät internetkartat, jotka toimivat vain kun autossa on nettiyhteys joko puhelimen tai hanskalokerossa olevan SIM-slotin kautta (jos on VOC).

Itselläni on v70 MY2015 ja kyselin noiden internetkarttojen perään, mutta en saanut varmaa vastausta huollosta onnistuuko se vai ei. Joku päivitys Sensukseen kuulemma löytyy, joka päivittää sen täysin 2015 malliseksi, mutta tarkkaa kuvausta mukana tulevista ominaisuuksista ei löytynyt. Ilmeisesti oma auto on valmistettu 2014 puolella, ja nuo internetkartat ovat tulleet vasta vuonna 2015.

Huolto lupaili, että voisiivat kokeilla päivitystä 50 euron korvausta vastaan, mutta en ole vielä ehtinyt käyttää autoa.

Ruotsin foorumilta löytyi tietoa, että jotkut olivat saaneet nuo 2014 vuosimallin autoihinkin päivityksellä, eli mahdollista sen pitäisi olla. Se on sitten eri asia, onko noissa tapauksissa tehty Volvon suosittamia päivityksiä, vai sooloiltu jotain omiaan. Rauta pitäisi olla täysin sama.

Se täysi navigaattori maksaa maltaita. Siihenkin sinulla on kaikki rauta autossa, mutta lisenssi maksaa, ei mahda mitään.

E: Olethan kokeillut, ettei sinulla ole noita internetkarttoja? Eli nettijako autoon päälle, ja sitten sitä navi-nappulaa painelemaan.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2018, 15:51:02 kirjoittanut paavomp »

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: sensus navi
« Vastaus #5 : 03.12.2018, 17:40:48 »
Olishan noi nettikartat enemmän kuin sata jänistä.. täytyy kokeilla kanssa, mutta tuskin toimii.

Ruotsissa lyhyellä kokemuksella se sensuksen navi ei ole kyllä kovin hyvä, jotenkin sekava. Tai sitten tukholmassa oli liikaa liittymiä, ramppeja ja kaistoja tälläselle suomipojalle.

Muuten nuo volvon sovellusvalikoima on täysi vitsi. Siihen ei varmaan saa mitään sovelluskehitysympäristöä, äkkiäkös sinne jotain koodais..
« Viimeksi muokattu: 03.12.2018, 17:43:57 kirjoittanut j_m_k »

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: sensus navi
« Vastaus #6 : 21.12.2018, 20:31:07 »
Kyllä se internetkarttojen päivitys taitaa olla mahdollista.. Auto kävi huollossa päivityksessä ja sen hinta oli tosiaan 50 euron luokkaa. Vielä en ihan 100% varma ole onko tuossa kaikki kunnossa, koska en jostain syystä saanut päivityksen jälkeen autoa nettiin puhelimen kautta, vaikka kokeilin sekä bluetooth-jakoa että wlan hotspottia.  Isken huomenna autoon tilapäisesti SIM-kortin, josko se siitä tokenisi. Päivityksen tehnyt mekaanikkokin varoitteli, että auto varmaan vielä päivittää sovelluksiaan netistä, joten johtuisiko se siitä. En tiedä mitä kautta se niitä lataille, tuskin kuitenkaan VOC-palvelun datayhteyden yli?

Joka tapauksessa Navi-painikkeen painaminen nyt käynnistää internetkarttasovelluksen, vaikka karttapohja ei vielä suostunutkaan latautumaan. Aiemmin tuo painikkeen painaminen ei tarjonnut mitään muuta, kuin ilmoituksen marssia Volvolle ostamaan Sensus navigointi.

Poissa makekin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: sensus navi
« Vastaus #7 : 21.12.2018, 22:53:00 »
https://www.volvocars.com/fi/support/downloads/maps/download-maps

Tuolla lisätietoa tuosta vanhemmasta sensukseseta.
T.make

Poissa juki65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 2015 V70 D4 Classic
Vs: sensus navi
« Vastaus #8 : 23.12.2018, 09:40:33 »
Mulla olis v70 2015 ..miten noi nettikartat saa toimimaan?

Poissa Keppipete

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: sensus navi
« Vastaus #9 : 21.02.2019, 16:26:02 »
Mites jos ostaa romuttamolta kolaroidusta autosta Sensuksen, minne se on ladattu eli voiko hommata romikselta?
R.I.P. V70 D4 2.0 -14
V70 AWD D5 2.4 -16
VW Golf II 2.0T 250kW project

Poissa raatsi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: sensus navi
« Vastaus #10 : 13.03.2019, 09:03:29 »
Mulla olis v70 2015 ..miten noi nettikartat saa toimimaan?

Mulla on V60 2016 (ruotsi-Volvo) ja sama ihmettelyn alla. Internet-kartat riittäisi vallan mainiosti jos sen saisi vain  toimimaan. Kartat se osaa kyllä netin kautta hakea, mutta osoitteen haku ei toimi. Kun syöttää osoitteen niin se hetken aikaa hakee ja sitten palautuu osoitteen syöttö näytölle. Pystyyhän tuolla kivasti katsella missä ajaa mutta kyllä se kohteen syöttäminen ja reitti olisi kiva bonus kun Navista puhutaan.. :)

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: sensus navi
« Vastaus #11 : 13.03.2019, 19:27:03 »
Mulla on V60 2016 (ruotsi-Volvo) ja sama ihmettelyn alla. Internet-kartat riittäisi vallan mainiosti jos sen saisi vain  toimimaan. Kartat se osaa kyllä netin kautta hakea, mutta osoitteen haku ei toimi. Kun syöttää osoitteen niin se hetken aikaa hakee ja sitten palautuu osoitteen syöttö näytölle. Pystyyhän tuolla kivasti katsella missä ajaa mutta kyllä se kohteen syöttäminen ja reitti olisi kiva bonus kun Navista puhutaan.. :)

Tämä on hyvä tieto. Minulle tosiaan päivitettiin tammikuussa nettikarttasovellus vuosimallin 2015 autoon, jossa nettikarttoja ei alunperin ollut. Jäin päivityksen jälkeen ihmettelemään, menikö siinä joku pieleen, kun tuo osoitehaku ei toimi. Nähtävästi vika on siis sovelluksessa. Lieköhän Volvolla enää mitään tukea noille vanhan Sensuksen softille.. Vähän epäilen, ettei mitään kehitystä enää noihin tehdä. Onhan se aika naurettavaa, että sinullakin 3 vuotta vanhassa autossa on softat solmussa. Minulla tuo on siis ollut nyt rikki jo noin 3 kuukautta. Tietääkö joku mitään sähköpostiosoitetta tai muuta kanavaa, josta asiaa voisi tiedustella?

Sellainen vinkki, että vaikka osoitehaku ei toimi, voi määränpään syöttää koordinaatteina. Koordinaatit saa esim. google mapsista. Tuo siis jos haluat kokeilla miten se reitin näyttö toimii.

Luulen, että siinä osoitehaussa sen pitäisi näyttää heti siinä kaupunki-kentässä listaa niistä kaupungeista.. Minulla ainakin se näyttää pelkkää tyhjää. Maavalinnassa sen sijaan näkyy listaus eri maista niin kuin pitääkin.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2019, 19:29:40 kirjoittanut paavomp »

Poissa raatsi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: sensus navi
« Vastaus #12 : 18.03.2019, 08:51:26 »
Tämä on hyvä tieto. Minulle tosiaan päivitettiin tammikuussa nettikarttasovellus vuosimallin 2015 autoon, jossa nettikarttoja ei alunperin ollut. Jäin päivityksen jälkeen ihmettelemään, menikö siinä joku pieleen, kun tuo osoitehaku ei toimi. Nähtävästi vika on siis sovelluksessa. Lieköhän Volvolla enää mitään tukea noille vanhan Sensuksen softille.. Vähän epäilen, ettei mitään kehitystä enää noihin tehdä. Onhan se aika naurettavaa, että sinullakin 3 vuotta vanhassa autossa on softat solmussa. Minulla tuo on siis ollut nyt rikki jo noin 3 kuukautta. Tietääkö joku mitään sähköpostiosoitetta tai muuta kanavaa, josta asiaa voisi tiedustella?

Sellainen vinkki, että vaikka osoitehaku ei toimi, voi määränpään syöttää koordinaatteina. Koordinaatit saa esim. google mapsista. Tuo siis jos haluat kokeilla miten se reitin näyttö toimii.

Luulen, että siinä osoitehaussa sen pitäisi näyttää heti siinä kaupunki-kentässä listaa niistä kaupungeista.. Minulla ainakin se näyttää pelkkää tyhjää. Maavalinnassa sen sijaan näkyy listaus eri maista niin kuin pitääkin.

Samoin jos valitsee kartalta pisteen niin sitten homma toimii. Vika on ilmeisesti siis vain tuossa osoitehaussa.. Ja sitten jos tallentaa kartalta valitsemansa pisteen suosikkeihin niin seuraavalla kerralla sen saa valittua suosikeista.

Poissa allwinner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: sensus navi
« Vastaus #13 : 18.03.2019, 09:10:28 »
Vdash sieltä kautta saa myös aktivoitua navin kysyin sä postilla hinta jotain 300€+alvi luki postissa.Jos joku innostuu ottamaan niin olisin kiinnostunut kokoemuksista itsellä vielä harkinnassa

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: sensus navi
« Vastaus #14 : 18.03.2019, 09:48:01 »
Siis navin aktivointi 300e + alv? Sehän olisi jo halpa. Kerro lisää

 

Futurez  Kulkukoira