RallyBaron  Samppasport

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15793 Vastauksia
  • 3333688 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2385
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12915 : 30.08.2018, 22:10:51 »
Vedin sitten runkolaakeripukit ilman aluslevyjä momenttiin.

Seuraava kysymys männänrenkaista, paketissa ei ohjeita ollut mukana, enkä noista mukeista ite ole vanhoja napsinut pois.

Öljynrenkaan kanssa ei ihmeitä, mutta puristurenkaat? Toisessa on reunassa kynsi/lovi ja lukee GOE ja TOP, lienee ylempi rengas? Toisessa pelkkä GOE. Tekstit ylöspäin ja TOP ylemmäksi  ??? Molemmat siis 1.75mm paksuisia...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12916 : 30.08.2018, 23:33:29 »
Vedin sitten runkolaakeripukit ilman aluslevyjä momenttiin.

Seuraava kysymys männänrenkaista, paketissa ei ohjeita ollut mukana, enkä noista mukeista ite ole vanhoja napsinut pois.

Öljynrenkaan kanssa ei ihmeitä, mutta puristurenkaat? Toisessa on reunassa kynsi/lovi ja lukee GOE ja TOP, lienee ylempi rengas? Toisessa pelkkä GOE. Tekstit ylöspäin ja TOP ylemmäksi  ??? Molemmat siis 1.75mm paksuisia...
Ihan olet oikein päätellyt.
Jäitä housuun!

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12917 : 31.08.2018, 12:40:46 »
Onko 740 1030 ja 1031 perien vetarit samat?
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2385
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12918 : 31.08.2018, 15:27:11 »
Onko 740 1030 ja 1031 perien vetarit samat?

Kyllä. 940:ssäkin on samat akselit
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12919 : 01.09.2018, 15:15:03 »
Pitäisi alkaa 240 volvoon tekemään jarruremonttia, millä kierteellä ilmausnippoja ja jarruputkinippoja täytyisi hommata?

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12920 : 02.09.2018, 00:06:23 »
Pitäisi alkaa 240 volvoon tekemään jarruremonttia, millä kierteellä ilmausnippoja ja jarruputkinippoja täytyisi hommata?

Jarruputkinipat ovat M10x1mm.

Ilmausnipat:
- Girling: 1/4" x 28 UNF pituus 27mm.
- jos takana ATE:n satulat, niin M7x1mm pituus 38mm.


Poissa lehtju

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12921 : 03.09.2018, 09:45:25 »
Kuinka syvissä vesissä uidaan?

Volvo v50 1,6d DrivE -09 vähän nikotellut:

Yleispätevä OBD-laite näyttää seuraavat vikakoodit (selitykset itse googlailtu):
P1180 Fuel delivery system malfunction,
P1412 EGR different pressure sensor signal too low,
P1402 EGR valve circ short to b+,
P0089 Fuel pressure regulator 1 Performance.

Auto "sammuu" kiihdyttäessä, ja vaatii pysähtymisen ja uudelleen käynnistyksen. Samanlaisia oireita oli n 20tkm sitten ja vaihdoin polttoainesuodattimen, jolla pärjäsi ongelmitta sen puoli vuotta. Autoista mitään ymmärtämättä googlettelun jälkeen vaikuttaa remontti turhan kalliilta ja parempi vaihtoehto olisi EGR:n ja hiukkassuodattimen poisto(?).

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2708
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12922 : 03.09.2018, 12:31:58 »
Kuinka syvissä vesissä uidaan?

Volvo v50 1,6d DrivE -09 vähän nikotellut:

Yleispätevä OBD-laite näyttää seuraavat vikakoodit (selitykset itse googlailtu):
P1180 Fuel delivery system malfunction,
P1412 EGR different pressure sensor signal too low,
P1402 EGR valve circ short to b+,
P0089 Fuel pressure regulator 1 Performance.

Auto "sammuu" kiihdyttäessä, ja vaatii pysähtymisen ja uudelleen käynnistyksen. Samanlaisia oireita oli n 20tkm sitten ja vaihdoin polttoainesuodattimen, jolla pärjäsi ongelmitta sen puoli vuotta. Autoista mitään ymmärtämättä googlettelun jälkeen vaikuttaa remontti turhan kalliilta ja parempi vaihtoehto olisi EGR:n ja hiukkassuodattimen poisto(?).
EGR-vähän kiukuttelee, mutta ei auto sen takia kokonaan sammu. Polttoaineen paine romahtaa, kun sammuu. Vaihtaisin aluksi polttoainesuodattimen uudelleen.   
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12923 : 03.09.2018, 17:13:58 »
Kellään muistissa vinokoneisen ohjaustehostimenpumpun säiliöltä tulevan letkun lähdön halkaisija?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3468
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12924 : 04.09.2018, 12:25:20 »
-94 940 diesel, missä sijaitsee alkuperäisen soittimen erillinen vahvistin jos sellainen on?
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12925 : 04.09.2018, 12:52:49 »
-94 940 diesel, missä sijaitsee alkuperäisen soittimen erillinen vahvistin jos sellainen on?

740:ssä möllöttää ainakin Volvon tarroilla oleva 2-kanavainen vahvistin kojelaudan alla ratin vasemmalla puolen, heti valokytkimien takana. Käytä jalkotilan yläpuolista muovia irti.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3468
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12926 : 04.09.2018, 13:43:25 »
740:ssä möllöttää ainakin Volvon tarroilla oleva 2-kanavainen vahvistin kojelaudan alla ratin vasemmalla puolen, heti valokytkimien takana. Käytä jalkotilan yläpuolista muovia irti.
Joo pitää tutkailla, joku tuhonnut mankan johtosarjan niin pitää selvittää mikä johto menee minnekkin..
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12927 : 04.09.2018, 14:08:42 »
Pitäsköhän tuon vahvarin olemassa/käytössäolon muuten näkyä johdotuksissa jotenkin?  ??? Omassa ei ollut orgismankkaa paikallaan, nykynen rammari kytketty ISO-adapterilla johtosarjaan ilman ylimääräsiä piuhoja, oviin menee mitä ilmeisimmin alkuperäset piuhat.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12928 : 04.09.2018, 16:49:30 »
960 pakoputken koko? ???

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12929 : 05.09.2018, 22:05:58 »
Saako V70 mk3 etutolpat vaihdettua irroittamatta vetoakselia, raidetankoa ja/tai alapalloa? Kakkoskoriseen joskus vaihdoin iskarit ja siinä muistaakseni onnistui, sisempi vetonivel taisi korkata mutta sen sai takaisin suht helposti, tripod-mallinen kun taitaa olla

Itse itselleni vastaten - ei saa. Alatukivarsi ottaa kiinni etummaisen puslan kohdilta kiinni, eikä taitu tarpeeksi alas. Ei olisi kun parista sentistä kiinni. Helpointa on ottaa kaikki irti, jarrusatula, vetari, raidetanko ja alapallo. Yhteensä 3 mutteria ja 4 pulttia

 

Kulkukoira  Proturbo