Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: Veksi - 13.04.2017, 22:30:43
-
Nitronobel sai vihjeen putikihäkkyrästä jossa alun alkain ollut 5 litran V8
(https://muropaketti.com/dome/wp-content/uploads/s/f/editor/images/stuntcar-nosto.jpg)
Nokkelimmat huomaavat että kuva on 80-luvulta
Tänäpäivänä kököstys näyttää tältä ilman tekniikka:
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/nodoorslammer/IMG_20170409_163204_zps9xpjtwag.jpg)
No jotta pois notta tollainen klassikko piti ostaa pyörimästä
Ja vinokonettahan sinne pitää sovitella.
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/nodoorslammer/IMG_20170409_201759_zpsfwl2odyx.jpg)
Stömberg kaasuttimella tietysti. Saadaan toteutettua passiivinen luistonesto...
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/nodoorslammer/IMG_20170409_201720_zpsrx2xg78z.jpg)
Laatikkona AW ja peränä Hiace 4,31 hitsilukko
-
Strömberistä plussaa! Vielä kun olis kaks tai useampi niitä
-
(http://i5.aijaa.com/t/00184/14368384.t.jpg) (http://aijaa.com/JGFlww)
Pitkäperjantai pyhitetty putkihäkkyrän pajoitukseen, tuloksena yksi kappale kunnostettuja jarrusatulia asennettu. Myös AW laatikon sisuksiin piilotettu toimintaa parantavia pultinpätkiä.
-
Eikä mennyt kuin 11 tuntia kahdelta mieheltä
Tottahan mää puuhasin siinä sivussa kaikkea muuta joutavaa...
T-aunuksen etuakseli:
-raskas tekoinen
-kaikki puslat ja nivelet välijiä
-hitsattu kiinni runkoon, ei voi vaihtaa esim. yläkolmion puslita poraamatta runkoa
-ohjaus on raskas mutta siinä on paljon kierroksia eikä tehostinta
-ERIPARI JOUSET :peetu: Työläs vaihtaa. Auto on vinossa
Etuakselisto tulee vielä teettämään paljon työtä.
Onneksi mukana tuli toinen akselisto
-
oho aika häkkyrä onkin :o
mihin käyttöön huvin vuoksi enkä muuta keksinyt :-\ :D
-
mihin käyttöön
Huvinpäin ajellaan pellolla, mettäautoteillä ja jäällä
Putkirunkoon on helppo ja nopea vaihtaa tekniikka.
Tämä saattaa toimia testipenkkinä omille vinokone_viri _kokeiluille
Esim. muuttuvapituinen imusaja ja muuttuva nokka-akselin ajoitus
Vielä kun ois dyno...
-
Tietokilpailu kysymys: Mistä aloitusviestin eka kuvan on peräisin?
-
Peli jota pelasin nuorempana mutta ei muista nimeä tuli kyllä pelattua urakalla ;)
-
Kuvan osoitteen kopioimalla olsit saanut vihjeen
Demille puolikas piste kun ei käyttänyt kuvan osoitteen vihejettä
Demi: millä laitteella pelasit peliä?
-
Tietokoneella muistaakseni en edes muista mikä ajoi auton tuohon tilaan mutta jäänyt kyllä muistiin ;)
-
Commodorella olen tuota peliä pelannut... Löi liekkiä primääreistä kaasua painaessa...
-
Commodorella olen tuota peliä pelannut... Löi liekkiä primääreistä kaasua painaessa...
Joo saattoi olla Commodore:kin ei muista niin pitkä aika
-
Löi liekkiä primääreistä kaasua painaessa...
Hassukaasua käyttäessä lyö liekkiä :juhau:
https://www.youtube.com/watch?v=zjuVBnvA1EI
-
Hassukaasua käyttäessä lyö liekkiä :juhau:
https://www.youtube.com/watch?v=zjuVBnvA1EI
Hyih mikä flashback, siitä on kuitenkin 22 vuotta kun tuota pelasin. Olin pienenä sukulaisella hoidossa, eikä hänellä ollut mitään autoihin liittyvää lelua tms. paitsi tuo.
Sitä sitten pelasin jokusen tunnin, kunnes nukahdin.
Mutta tuleeko vinorautanelonen lyömään liekkiä? Tuleeko tähän hassukaasu, vai peräti häkäkaasu? Missä vasemman puoleinen sylinterikansi...?
-
Missä vasemman puoleinen sylinterikansi...?
2-vetoinen pitäisi liikkua yhdelläkin kannella. Nelikko melkein vaatisi toisen
Tehään osista mitä sattuu löytymään
-
Raju laite.
Ottakaa ite sitä ilokaasua kitusiin ennen ajoa niin ei tarvi virittää niin paljoa konetta.
-
(http://i11.aijaa.com/t/00031/14368965.t.jpg) (http://aijaa.com/Ie2pWZ)
Päivä vietetty hallilla, tuloksena toisellekin puolelle asennettu kunnostettu jarrusatula. Myös katkinainen etujousi vaihdettu ehjempään.
Iloisuutta nautittu nestemäisessä muodossa.
-
No onhan siellä nyt paikoillaan varsinainen tekniikka B230 Haltech + AW70 shitkit
-
(http://i11.aijaa.com/t/00558/14369553.t.jpg) (http://aijaa.com/lRRyIe)
Uuttavuotta juhlistettu ja vähän putkihäkkyrääkin siinä sivussa. Kartaaniaksila mallia evo1 rakenneltu, Toyotan joke naitettu pätkäistyyn volvolaiseen kardaaniaksilaan.
-
Kovilla perän puslilla pinioni kulmaksi 1 tai 1,5 astetta sitten kun on täysi kuorma päällä
Täysikuorma = kuljettaja+sixpack
-
Onko kekä tehny suht vakiota vinokoentta lyhyellä pakoputkella?
-Joskus ruiskutin vakiovinon, katkaisin putken ja koko auto ei pelittänyt YHTÄÄN sen jälkeen
Tätä ei jääty enään säätelemään sen jälkeen vaan koko roska meni paali kasaan
Eli onko vakioputken kaasun massanhitaus huomioitu vakiokoneen huuhtelussa?
-Toimiiko B230+530+D-nenä vakio pakosarjalla,vakio secundaareilla ja 2" lyhyellä putkella?
Jos joku ei tiennyt niin 4-tahtisen putken salatiede on likimain samaa tasoa kuin vastaavan 2-tahtisien...