RallyBaron  Samppasport

VRCF:n Traktorit

  • 373 Vastauksia
  • 84780 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #285 : 18.08.2019, 20:34:30 »
Samaa olen itsekin tehnyt, että siirtopumpulla kylmällä säällä käsin pumpannut hehkuttaessa paineet järjestelmään tuossa Casessakin.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #286 : 14.11.2019, 08:39:58 »
Eilen illalla tarkastin ja säädin venttilienvälykset, kaikki oli ns. tontilla mutta ei niin perseellään että mihinkään olisi vaikuttanut. Sen jälkeen irrottelin suuttimet ja tänään toimitin testiin.

Ennen remonttiin alkua käynnistelin 500:sta valmettia joka lähti paljon huonommin käyntiin kuin voorti :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #287 : 15.11.2019, 15:06:39 »
Suuttimen testaaja ei kerennytkään testaamaan, vaan lainasi pumpun mulle. Testissä löytyi yksi helvetin hyvä ja kaksi huonoa :juhau:

Hyvä suutin antaa sumun ja kaksi huonompaa ruikkasee polttoaineen niinkuin injektioruisku konsanaan. Tätä tukee käynnistäessä kuuluva ti-tu-tu-ti-tu-tu ääni. Yksi pytty sytyttää melkein, mutta kaksi ontuu. Huonosta viuhkasta johtuva epätasainen seos täyttää pyryn hiljalleen ja kone ei käynnisty, tai näin minä sen teorioin. Vaihdellaan kärkiä ja jatketaan siitä tutkimuksia.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #288 : 15.11.2019, 18:54:21 »
Voihan se olla että vuotavien suuttimien takia saa liikaa löpöä ne sylinterit ja käynnistyminen huonontuu.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #289 : 15.11.2019, 19:39:19 »
Suuttimen testaaja ei kerennytkään testaamaan, vaan lainasi pumpun mulle. Testissä löytyi yksi helvetin hyvä ja kaksi huonoa :juhau:

Hyvä suutin antaa sumun ja kaksi huonompaa ruikkasee polttoaineen niinkuin injektioruisku konsanaan. Tätä tukee käynnistäessä kuuluva ti-tu-tu-ti-tu-tu ääni. Yksi pytty sytyttää melkein, mutta kaksi ontuu. Huonosta viuhkasta johtuva epätasainen seos täyttää pyryn hiljalleen ja kone ei käynnisty, tai näin minä sen teorioin. Vaihdellaan kärkiä ja jatketaan siitä tutkimuksia.
Voihan se olla että vuotavien suuttimien takia saa liikaa löpöä ne sylinterit ja käynnistyminen huonontuu.
Kyse ei ole varsinaisesti liiasta aineesta vaan siitä että sumu on huono ja se ei syty kunnolla.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #290 : 16.11.2019, 16:22:37 »
Voihan se olla että vuotavien suuttimien takia saa liikaa löpöä ne sylinterit ja käynnistyminen huonontuu.
Ei kai diesel niin paljoa voi löpöä saadakaan ettei se käynnistyisi, mutta jos se ei sumuunnu, niin ei syty, koska nestemäinen diesel ei pala.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #291 : 16.11.2019, 18:41:00 »
On se ainakin joissakin rivipumppu moottoreissa, pakkosyöttö kielletty siitä syystä kun moottori tukehtuu sillä löpöön kylmästartissa. Kyllähän nyt moottoriöljykin palaa jos on tarpeeksi kuuma esim. nuotio.

Sitä tässä nyt tarkoitin että kun sitä löpöä tulee kusemalla/lorottamalla pyttyyn niin sitä on "liikaa" ja ei syty.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #292 : 23.11.2019, 17:54:58 »
Uudet kärjet tuli hommattua tiivisteineen Tammerdieseliltä. Purku, pesu kasaus ja testi eilen illalla, tänään pääsin sitten ilmauksen ihanuuteen S* Akku tuli todettua sudeksi jo ilmauksen alussa. Googlen perusteella akku on kärsinyt ylilatauksesta, (akkuvesi todella sameaa osassa kennoista) mutta epäilen että lisäksi Exiden laatu ei kestänyt viime talvea pakkasessa. Lopulta se pärähti kohtuu vaivatta käyntiin, kun latasin akkua välillä. Ensi viikolla se vasta tapansa näyttää kun käynnistän sen uudestaan kylmiltään.

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #293 : 23.11.2019, 18:47:31 »
No ainakin oman kokemuksen mukaan näistä traktoreista menee akku 2-4 vuoden välein, vaikka olisi päävirtakytkin. Varsinkin jos on ajamatta välillä esim. 1kk. Tuossakin on jo 3 vai 4 muistaakseni.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #294 : 24.11.2019, 17:49:05 »
No ainakin oman kokemuksen mukaan näistä traktoreista menee akku 2-4 vuoden välein, vaikka olisi päävirtakytkin. Varsinkin jos on ajamatta välillä esim. 1kk. Tuossakin on jo 3 vai 4 muistaakseni.

Vähällä ajolla olevan koneen akun saa kestämään kun lataa sen muutaman kerran vuoteen täyteen.

Ei se ehdi latautua sen ajon aikana, varsinkin jos on latausjännite matalampi. Tasavirtalaturi usein alkaa varsinaisesti lataamaan akkua vasta jossain siinä kierrosalueen puolivälissä, jos valot on pällä, niin ei lataa välttämättä edes täysillä kierroksilla.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #295 : 24.11.2019, 17:52:45 »
Vähällä ajolla olevan koneen akun saa kestämään kun lataa sen muutaman kerran vuoteen täyteen.

Ei se ehdi latautua sen ajon aikana, varsinkin jos on latausjännite matalampi. Tasavirtalaturi usein alkaa varsinaisesti lataamaan akkua vasta jossain siinä kierrosalueen puolivälissä, jos valot on pällä, niin ei lataa välttämättä edes täysillä kierroksilla.

Et välttämättä mun kikkaretta tarkoita, mutta kesällä tuli modattua AC laturi ja uusittua piuhat samalla. Tuota latailua ja ylimääräistä moottorin käyttöä on kyllä tullut tehtyä ihan vaan akun latailun takia :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #296 : 24.11.2019, 17:56:29 »
Et välttämättä mun kikkaretta tarkoita, mutta kesällä tuli modattua AC laturi ja uusittua piuhat samalla. Tuota latailua ja ylimääräistä moottorin käyttöä on kyllä tullut tehtyä ihan vaan akun latailun takia :D
Joo ihan yleisellä tasolla tarkoitan akun lataamista.

Moni ei hahmota sitä että akku latautuu sillä virralla jonka akku ottaa vastaan, eikä sillä jota sitä lataava laite syöttää. Vakka traktorissa olisi 500A laturi, niin akun latausvirta pyörii siellä 2-10A paikkeilla, ja vielä täysin normaalisti starttaavan,  puolillaan olevan 60Ah akun lataaminen ottaa sen kymmenkunta tuntia.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #297 : 24.11.2019, 18:23:58 »
No ei varmasti jää tuossa laturista kiinni. Se on 120A Bosch. Luulisi sen nyt lataavan akun aika ripeästi, vaikkapa tunnin käytöllä kesällä. Olen mitannut että lataa 14v tyhjäkäynnilläkin.

Eikö tuo akun virranotto alkanut vasta pakkasella heikkenemään eniten.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #298 : 24.11.2019, 18:40:16 »
No ei varmasti jää tuossa laturista kiinni. Se on 120A Bosch. Luulisi sen nyt lataavan akun aika ripeästi, vaikkapa tunnin käytöllä kesällä. Olen mitannut että lataa 14v tyhjäkäynnilläkin.

Eikö tuo akun virranotto alkanut vasta pakkasella heikkenemään eniten.

Kyllähän tuon voit mitata, mutta ei se tuolla 14V jännitteellä ota yli 10A latausvirtaa kuin todella tyhjänä. Kuten mainitsin laturin maksimivirralla ei ole mitään tekemistä sen latausnopeuden kanssa, ainakaan nykyään.

Eri asia jos siellä on 20A tasavirtalaturi, silloin se laturi alkaa rajoittamaan, mutta osittain myös siksi että tasavirtalaturin jännitekään ei nouse riittävästi ennen kuin siellä on kierroksia.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #299 : 24.11.2019, 19:14:45 »
Niin, mutta eikö se akku ala lämpenemään kun sitä lataa. Silloinhan virranotto paranee.

 

Carcom Oy  Ateho