Kulkukoira  Proturbo

Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi

  • 1165 Vastauksia
  • 451241 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Cyklowni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #45 : 07.12.2010, 22:47:54 »
Oli tuolla maininta et kilpien väliin on tulossa, ni jos saa udella että mitenkä se on mahdollista? Perus muutos vai poikkeusluvalla? Ku taitaa mennä kaikilla mahdollisilla laskutavoilla yli teho- / teho/paino-rajojen yli  :nohnoh
Eikös tää oo niin vanha ettei tossa ole mitään tommosia rajoja? Ja jos on niin eikös se oo hevosvoimiin +20% mallisarjan tehokkaimmasta mallista, niin ei pitäs poikkeusluvilla olla mitään ongelmia..

Olihan Kulmamiehellä vastaavanlainen tekniikka Amazonissakin joka oli rekisterissä.. Tämä auto on toisen VRCF läisen omistuksessa nykyään. Ja eihän nuo tehot ole kuin ratakäytössä ;)
« Viimeksi muokattu: 08.12.2010, 00:18:12 kirjoittanut Cyklowni »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #46 : 07.12.2010, 23:38:04 »
Olihan Kulmamiehellä vastaavanlainen tekniikka Amazonissakin joka oli rekisterissä.. Tämä auto on toisen VRCF läisen omistuksessa nykyään.

Tuohan on siis Amazonin peruskone / niin kyllähän se nyt Pyhimykseenkiin sopii leimalle. Amazoniin tehtiin uusi lopomotti tilalle.

Poissa Cyklowni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #47 : 08.12.2010, 00:17:29 »
Tuohan on siis Amazonin peruskone / niin kyllähän se nyt Pyhimykseenkiin sopii leimalle. Amazoniin tehtiin uusi lopomotti tilalle.
Joo niin vähän muistelinkin mutten arvannut laittaa tähän kun en ollut varma :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #48 : 08.12.2010, 07:45:25 »
Tuli vaan tässä mieleen kysyä, että onko tullut ulkopuolisia toimeksiantoja autojen rakentamisesta ihan kovaa rahaa vastaan?

Eipä ole ruuhkaksi asti tullut tarjouksia  ;) Eihän se sitten enää olisi harrastamista, vaan suorittamista. Nyt voi tehdä silloin, kun huvittaa ja sellaista, kun sattuu tulemaan.


tulipa tässä vain mieleen , että millä teet mallit noille pellin paloille kun paikkailet noita kulmakohtia ja muita haastavia kohtia , ja muutenkin  ??? ? pahvista  :-[ ?

Olen yleensä rälläköinyt ensin vanhan mädän kohdan pois ja hakannut sen suoraksi. Tämän pitsimallin mukaan olen piirtänyt uuden osan suoraan pellille ja leikannut sen muutaman millin suuremmaksi, jos on haastavan muotoinen pala, mutta muuten olen tehnyt aina jämptin korjauspalan.


Oli tuolla maininta et kilpien väliin on tulossa, ni jos saa udella että mitenkä se on mahdollista? Perus muutos vai poikkeusluvalla? Ku taitaa mennä kaikilla mahdollisilla laskutavoilla yli teho- / teho/paino-rajojen yli  :nohnoh

Toteutuksesta ei kyllä jää kiinni etteikö sais leimaa, hieno laitos on tulossa  S*

Niin tosiaan nuo tehot ovat vain ratakäyttöön. Normaalisti tuo katsastetaan ihan sillä perinteisellä 20% säännöllä ja teholapulla. Poikkeuslupia ei tarvita, koska mikään muutos ei niitä vaadi. Nykyään saa muutoskatsastuksella rakennella melkoisen vapaasti, mielestäni.

kowalski

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #49 : 08.12.2010, 09:09:45 »
Eipä ole ruuhkaksi asti tullut tarjouksia  ;) Eihän se sitten enää olisi harrastamista, vaan suorittamista. Nyt voi tehdä silloin, kun
Niin tosiaan nuo tehot ovat vain ratakäyttöön. Normaalisti tuo katsastetaan ihan sillä perinteisellä 20% säännöllä ja teholapulla. Poikkeuslupia ei tarvita, koska mikään muutos ei niitä vaadi. Nykyään saa muutoskatsastuksella rakennella melkoisen vapaasti, mielestäni.

Tuosta olen samaa mieltä, mutta näissä ei mallisarjn tehokkaammissa malleissa suurimmaksi ongelmaksi muodostuu tuo todistelu.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #50 : 08.12.2010, 15:36:47 »
Mites tuommosesta moottorista sit saahaan se pikkasen vajaa 150 hv mikä pika vilkasulla vois olla pyhimyksen max. teho? Ihan vaan sillä kun eikö tuossa B234 ole vaparina jo n.190 hv ja ahtaminen ja tilavuuden kasvattaminen on yleensä pyrkiny tehoja nostamaan ;)

Toki säätämällä saa tehokkaankin moottorin tehottomaksi, vielä kun ei tarvia välittää käryistä ::)

Poikkeuslupaa ajattelin sillä, ku niin vois saada teho/paino suhteeksi 7kg/kw joka olis tässä tapauksessa n.230hv...
Köyhän on pakko yrittää...

kowalski

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #51 : 08.12.2010, 15:49:48 »
Mites tuommosesta moottorista sit saahaan se pikkasen vajaa 150 hv mikä pika vilkasulla vois olla pyhimyksen max. teho? Ihan vaan sillä kun eikö tuossa B234 ole vaparina jo n.190 hv ja ahtaminen ja tilavuuden kasvattaminen on yleensä pyrkiny tehoja nostamaan ;)

Toki säätämällä saa tehokkaankin moottorin tehottomaksi, vielä kun ei tarvia välittää käryistä ::)

Poikkeuslupaa ajattelin sillä, ku niin vois saada teho/paino suhteeksi 7kg/kw joka olis tässä tapauksessa n.230hv...

Vakiossa B230FK turbomoottorissa on 135hp siihen voi sitten rakentaa mitä tahansa ympärille kunhan tehot pysyy rajoissa eli 1.2xpyhimyksen tehot

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #52 : 08.12.2010, 16:55:24 »
Tässähän on perusmoottorina kaikkien lopomoottoreiden äiti B230f, jossa ei siis tehoa ole juuri nimeksikään ;D Nykyaikaisella säädettävällä moottorinohjauksella ja ripauksella mielikuvitusta ei ole mikään amerikantemppu saada hyvin toimivaa, taloudellista ja tarpeeksi tehotonta moottoria aikaiseksi, joka on taas tarpeen tullen mahdollista säätää aivan eri lukemille, kun ympäristö sen sallii. Tässä moottorissa kun on kaikki mahdolliset apulaitteet ym. muutettu, niin tarvittaisiin joka tapauksessa teholappu, vaikka sitä muutoskatsastaisi vakionakin 500hv autoon.


Ja jos palataan tämän hetkiseen tilanteeseen, niin sain eilen tuulilasin listoineen asennettua ja nyt malttamattomana odotellaan, että tuli myös takalasille uusi tiiviste, niin senkin saisi laitettua paikalleen. Sovittelin myös maskin kehystä paikalleen, mutta siinä on sen verran kehno kormi, että nyt pitää miettiä, josko sen kromauttaisi uudelleen. Se meinaan hieman kalpenee uutuuttaan kiiltävien lampun- ja vilkunkehysten vierellä  :-[
« Viimeksi muokattu: 08.12.2010, 17:25:15 kirjoittanut Kulmamies »

kowalski

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #53 : 08.12.2010, 17:18:47 »
Tässähän on perusmoottorina kaikkien lopomoottoreiden äiti B230f, jossa ei siis tehoa ole juuri nimeksikään ;D Nykyaikaisella säädettävällä moottorinohjauksella ja ripauksella mielikuvitusta ei ole mikään amerikantemppu saada hyvin toimivaa, taloudellista ja tarpeeksi tehotonta moottoria aikaiseksi, joka on taas tarpeen tullen mahdollista säätää aivan eri lukemille, kun ympärisö sen sallii. Tässä moottorissa kun on kaikki mahdolliset apulaitteet ym. muutettu, niin tarvittaisiin joka tapauksessa teholappu, vaikka sitä muutoskatsastaisi vakionakin 500hv autoon.


Ja jos palataan tämän hetkiseen tilanteeseen, niin sain eilen tuulilasin listoineen asennettua ja nyt malttamattomana odotellaan, että tuli myös takalasille uusi tiiviste, niin senkin saisi laitettua paikalleen. Sovittelin myös maskin kehystä paikalleen, mutta siinä on sen verran kehno kormi, että nyt pitää miettiä, josko sen kromauttaisi uudelleen. Se meinaan hieman kalpenee uutuuttaan kiiltävien lampun- ja vilkunkehysten vierellä aika pahasti  :-[

Mistäköhän minä olen saanut sellasen käsityksen, että tässä olis ollut B230FK kanta moottorina  :o Mutta paremminhan se vielä tuolla B230f menee.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8927
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #54 : 08.12.2010, 19:08:46 »
Mistäköhän minä olen saanut sellasen käsityksen, että tässä olis ollut B230FK kanta moottorina  :o Mutta paremminhan se vielä tuolla B230f menee.

Onko sillä merkitystä että mikä on moottorin aihio kun se leimataan kuitenkin omavalmisteisena?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #55 : 08.12.2010, 19:38:12 »
Päätin nyt pitkällisen pohdinnan jälkeen laittaa maskin paikalleen. Se olisi kaivannut kromausta, mutta pitäähän sitä ensi talveksikin jotain puuhaa olla oman projektin kanssa.

Ilman...


...vai R-Desing merkin kanssa?


Lähäri
« Viimeksi muokattu: 24.06.2012, 18:43:48 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #56 : 08.12.2010, 19:41:23 »
Kanssa!  ;D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

kowalski

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #57 : 08.12.2010, 19:44:48 »
Ilman.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #58 : 08.12.2010, 19:59:46 »
Ilman.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #59 : 08.12.2010, 20:05:09 »
olishan siinä hiukan mielikuvitusta ku olis r desing, kanssa!
volvoja - onhan noita.

 

Elekma  Autoracing