Autoracing  KL-varaosat

Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi

  • 1165 Vastauksia
  • 451262 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #165 : 31.12.2010, 01:35:00 »
Katsoin kaikki 936 kuvaa ja sanattomaksi veti. Työn tarkkuus ja panostus yksityiskohtiin on ihan omalla tasollaan O0
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #166 : 31.12.2010, 09:29:39 »
Taitaa noi teho ja vääntö arvot olla vanhasta kokoonpanosta Amazon aikakaudelta? Se mitä tiedän kokoonpanostasi niin pitäisi sieltä irrota +650Nm niin voisi olla tyytyväinen.

-Mikä sai sinut kaksoin kytkin ratkaisuun? Eikö se olisi onnistunut yhdellä 240mm kytkisetillä? 
-Eikö ohjauksen muutosta olisi voinut totetuttaa muullaisella ratkaisulla?
-Taka-alatukivarsi ja etuakselisto ratkaisu jousituksen osalta? Kun olet tehnyt noinkin "laittomia" rakennelmia niin miksi et olisi muuttanut koko etupäätä nykyaikaisemmaksi?
...siinä aluksi ;)

Joo nuo lukemat on Amazonin ajalta. Tähän versioon on vaihtunut ahdin ja mahdollisesti imu- ja pakosarjat ovat paremmin virtaavia. Muuten ei ole mitään uutta ja toivottavasti saadaan ahdettua enemmän kuin viimeksi, kun kardaani alkoi täristämään ?? ja penkitys piti lopettaa kesken.

Kytkinratkaisu siksi, että olin tehnyt jo aiemmin Getraggiin sopivan kytkinkopan B20:n automaattilaatikon kaavelista ja sinne ei mahtunut 240mm asetelma, kun tuon 228:n kanssakin oli ahdasta. Amazonissa oli kolmelevyinen Alcon ja se oli käytettävyydeltään niin säälittävä, että se vei mennessään ajohalut koko autoon. Tuo kaksilevyratkaisu on äärimmäisen painava, mutta mietin sen ongelman olevan kuitenkin vähäpätöinen siihen nähden, miten mielyttävä tuo toivon mukaan on käyttää. Ja vaikka tuo onkin painava, niin mitenköhän pieni ero kokonaisinertiassa mahtaa olla, verrattuna 240mm asetelmaan? Tämä auto kuitenkin tulee olemaan pääasiassa kesäauto, eikä mikään ratarassi, joten käyttömukavuuteen on pyritty joka paikassa.

Mikä siinä ohjauksessa mättää? Se palkin muutosko? Tuo on kolmas auto, mihin sovitan hammastangon simpukan tilalle ja ensimmäinen, missä ohjausgeometria toimii, niin kuin sen pitääkin.

Olisin joskus jo Amazoniin tehnyt MacPherssonit etupäähän, mutta sitä ei olisi saanut tehdä ilman poikkeuslupaa ja jotain laskelmia. Olin edelleen tässä uskossa, kun päädyin tuohon alustaratkaisuun, mutta ilmeisesti nykyään saisi tuollaisen kuitenkin tehdä, vai olenko ymmärtänyt väärin? Ja onhan kaikissa superurheiluautiossakin kolmiotukivarret  ;D

Summasummarum, mikä tässä maailmassa on järkevää? Jotkut keräävät perhosia ja juovat punaviiniä. Jotkut tuhlaavat viimeiset rahansa 47 vuotta vanhaan autoon ja siltikään se ei ole sellainen, että se mielyttäisi kaikkia  ;D
« Viimeksi muokattu: 31.12.2010, 09:43:40 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #167 : 31.12.2010, 10:44:02 »
Itsellä on saman tapainen kulkupeli ja valmistuu aikanaa. Sitä on jalostettu viimeiset 3 vuotta ja nyt kun talo / tila remontit helpottaa niin saa projektinkin viimein etenemään. Tehot samalla sadalla. Siitä lisää tulevaisuudessa.
Nyt on henkseleitä paukutettu niin paljon, että on parasta myös lunastaa uhkailut.
Jäämme odottamaan julkaisua, toivottavasti tällä vuosikymmenellä.
 :)

Poissa R-Team

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • Tee se itse mitä et saa valmiina.
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #168 : 31.12.2010, 13:04:42 »
En ole sitä väittänytkään etteikö Kulmamiehen Pyhimys olisi hienoin näkemäni Retro henkinen Volvo Suomen maaperällä.  Autohan on vallan loistava taidonnäyte siitä miten sinnikkyydellä ja taidolla saa noinkin työläästä aihiosta näyttelyden pytyn kerääjän...

Mitä noihin minua askarruttaneisiin asioihin tulee niin itse olisin kuvitellut että ne olisi voinut toteuttaa yksinkertaisemmilla menetelmillä . Voihan nuokin olla toimivia ratkaisuja sitä en kiistä. Se selviää kun saat auton liikenteeseen. Sellaiset autothan ne parhaita on mitä voi käyttää jokapäiväisessä liikenteessä. Moni asia katsastusviranomaisten kanssa tuntuu olevan kiinni siitä miten asiat esittää ja millaiset dokumentit niille toimittaa muutoksista. Onnea ja menestystä projektin loppuun saattamisessa.
Volvo kalustoa jo vuodesta 1993...

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #169 : 31.12.2010, 13:19:06 »
Minusta kytkinrakennelma on jo yksinkertaisesti sanottuna mahtava. Juuri sellainen kuin kunnon projektissa pitääkin olla ja veikkaanpa, että 99.9% vrcf:läisistä on haltioissaan nähdessään tällaisia ratkaisuja projektipäiväkirjassa. Jonkun valmiin tehdastekoisen kytkimen on varmasti kaikki nähneet ja voivat sellaisen myös ostaa omaan projektiinsa, jos vain perse kestää. Tästä projektista ei kyllä montaa kohtaa löydy, joissa olisi oikaistu ja se tekee tästä tähän mennessä seuratuimman projektin tällä foorumilla.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa OssiKaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #170 : 31.12.2010, 15:07:55 »
On todella komea rojekti. Oma mielipiteeni on, ettei näitä kaikkia tosiaan kannata entisöidä, eivät kuitenkaan ihan ultraharvinaisia ole.
Oman maun mukaan tehtynä saa juuri sellaisen kuin itse haluaa. Muiden muutosten myötä sisustakin voisi olla ihan omanlaisensa, esim. nykyaikaisilla jakkaroilla valkoista nahkaa tms...
Joka tapauksessa kaks peukkua ylös.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #171 : 31.12.2010, 16:02:59 »
Mitä noihin minua askarruttaneisiin asioihin tulee niin itse olisin kuvitellut että ne olisi voinut toteuttaa yksinkertaisemmilla menetelmillä .

Heh... Se on nääs vähän niin kuin mun juttu, että ei todellakaan mennä siitä missä aita on matalin, vaan siitä mistä kukaan muu ei ole mennyt ;)

Lainaus
Onnea ja menestystä projektin loppuun saattamisessa.

Kiitos  -H-


Tänään auto sai vähän ulkoilmaa. Maalauksen ajaksi käänsin nosturin ja auton talliin poikittain ja nyt oli aika kääntää taas projekti sellaiseen asentoon, että tarvittaessa saa talliin jotain muutakin.





« Viimeksi muokattu: 24.06.2012, 18:54:51 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #172 : 31.12.2010, 16:05:44 »
Muiden muutosten myötä sisustakin voisi olla ihan omanlaisensa, esim. nykyaikaisilla jakkaroilla valkoista nahkaa tms...
Joka tapauksessa kaks peukkua ylös.

Recaron etupenkit punaisella nahalla verhottuna...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #173 : 31.12.2010, 16:11:18 »
Tuleeko Custom-koelauta? Muistelisin että Amazoniin teit itse koelaudan, ainakin mittaristojen paikat ja päälisen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #174 : 31.12.2010, 16:16:18 »
En ole sitä väittänytkään etteikö Kulmamiehen Pyhimys olisi hienoin näkemäni Retro henkinen Volvo Suomen maaperällä.  Autohan on vallan loistava taidonnäyte siitä miten sinnikkyydellä ja taidolla saa noinkin työläästä aihiosta näyttelyden pytyn kerääjän...

Mitä noihin minua askarruttaneisiin asioihin tulee niin itse olisin kuvitellut että ne olisi voinut toteuttaa yksinkertaisemmilla menetelmillä . Voihan nuokin olla toimivia ratkaisuja sitä en kiistä. Se selviää kun saat auton liikenteeseen. Sellaiset autothan ne parhaita on mitä voi käyttää jokapäiväisessä liikenteessä. Moni asia katsastusviranomaisten kanssa tuntuu olevan kiinni siitä miten asiat esittää ja millaiset dokumentit niille toimittaa muutoksista. Onnea ja menestystä projektin loppuun saattamisessa.

kiitos vaan munkin auton kehuista, jotka harmi vaan kerkes jo roskikseen. Ei taida sulla olla kuitenkaan lähempää käyttökokemusta mun autosta ja sen ajettavuudesta?

Puheet on ainakin kovat niin todella mielelläni näkisin projetipäiväkirjaa sinun autosta. Kuullostaa ainakin mielenkiintoiselta  :).

Sori Kulmamies vähän offia.
Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #175 : 31.12.2010, 16:41:40 »
Tuleeko Custom-koelauta? Muistelisin että Amazoniin teit itse koelaudan, ainakin mittaristojen paikat ja päälisen.

Mittarit vaihtuu/lisääntyy, mutta muuten säilyy alkuperäisenä.

Sori Kulmamies vähän offia.

Ei se mitään, kyllä joku mode sen kuitenkin kohta poistaa  ;D

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #176 : 31.12.2010, 16:43:39 »
Oma mielipiteeni on, ettei näitä kaikkia tosiaan kannata entisöidä, eivät kuitenkaan ihan ultraharvinaisia ole.

Kyllä näitä jonkun saa entisöinniltäkin pelastaa, jos lopputulos näyttää tältä. :)

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa simojet

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #177 : 31.12.2010, 19:38:48 »
Kyllä näitä jonkun saa entisöinniltäkin pelastaa, jos lopputulos näyttää tältä. :)
Tämähän menisi monelle tehdastekoisena,sen verran hienosti rakennettu, :)harmi vaan kun ei itse osaa likikään samaa :'(.Hyvää uutta vuotta rakentajalle -H-
MB E200 cdi-08 ,V70 -04 ,340 -89
Honda  1000  cbf   -07  kesämopo
Polaris   600   edge -05 talvimopo

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #178 : 31.12.2010, 19:47:45 »
Aivan mielettömän hieno!! hattua täytyy nostaa :)  kyllä tälläisen nähdessä sykkii lahkeessa :D
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #179 : 01.01.2011, 04:20:25 »
olisko oman topikin arvonen? arvostele jonkun auto? niille jotka virittäää kotikoneella?

sanotaan että joskus kun ois tilat ja vehkeet edes opetella tuota laatua ku kulmamiehellä :)
LH&ostrich

 

Kulkukoira  Proturbo