Kulkukoira  Proturbo

Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi

  • 1165 Vastauksia
  • 451268 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #945 : 14.07.2012, 11:42:36 »
Näissä coupe-malleissa menee valmistenumerot 39414 asti ja ES farkkumalleissa 8077 asti, eli kaikenkaikkiaan tuosta taitaa tulla 47491.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #946 : 14.07.2012, 15:20:18 »
Kuvista heräsi kysymys, miksi etuylätukivarret on käännetty "väärinpäin"?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #947 : 15.07.2012, 20:03:43 »
Kuvista heräsi kysymys, miksi etuylätukivarret on käännetty "väärinpäin"?

Koska tuota iskaritornia on suurennettu, niin totesin tukivarsien mahtuvan paremmin paikalleen tuolleen väärin päin. Eli ei mitään erikoista :)

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #948 : 09.11.2012, 16:33:20 »
Saattaa olla tyhmä kysymys tai varmaan kysyttykkin jo, mutta millä tavalla on tehot pudotettu noin alas verrattuna ns. "ratatehoihin"?

Veikkaus että ahtopaineet lähes nolliin kadulla, ja eri ohjelma? tai jotain?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #949 : 09.11.2012, 16:41:44 »
Saattaa olla tyhmä kysymys tai varmaan kysyttykkin jo, mutta millä tavalla on tehot pudotettu noin alas verrattuna ns. "ratatehoihin"?

Veikkaus että ahtopaineet lähes nolliin kadulla, ja eri ohjelma? tai jotain?

Ihan moottoritekniikan perusjuttuja, eli rajoitetaan moottorille menevää ilmaa, bensaa ja kipinää. Nykyruiskutekniikalla ja muutamalla perustyökalulla auto on ratapäivillä helppo muuttaa täystehoiseksi.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #950 : 19.01.2013, 10:46:29 »
Päivitetäänpä tilannetta tälläkin saralla. Eilen tuli ameriikanpaketissa ahtimeen pienempi pakopesä. Eli vanhan yksinieluisen a/r .70 pesän tilalle jaettu a/r .58 pesä. Jospa saisi ahtimen heräämään vähän herkemmin, kun nyt viive on vähän turhan paljon tuollaiseen "käyttöautoon". Samaan vaivaan on apuja haettu myös isommasta moottorista, johon on kerätty osia jo pitkä tovi, mutta en ole vielä varmaksi päättänyt tuleeko se tähän, vai säästänkö tuleviin projekteihin.

Settiin kuuluu siis seuraavaa:

- 98 FK lohko
- 94,5 iskulla oleva kampura
- JE takomännät
- 150mm teräskanget
- kansi 34,5 / 38,5 venttiileillä ja KL jousilla
- Cometic kansipahvi
- teräspyörä hihnan alapäähän
- dta S60 moottorinohaus

Moottori on vielä täysin koneistamatta ja kasaamatta, mutta osat  olisi laakereita lukuunotamatta valmiina :)




Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #951 : 19.01.2013, 11:32:05 »
Mitä varten moottorinohjaus vaihtoon  ???
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #952 : 19.01.2013, 11:39:10 »
Mitä varten moottorinohjaus vaihtoon  ???

No kun halvalla sai :D

En mä tiedä vaihdanko sitä, mutta se tuli hommattua, kun tuo uusi moottori oli alunperin tarkoitus laittaa johonkin ihan muuhun autoon, mutta nyt on tilanteet vähän muuttuneet. Olisi tuossa S60:ssä se hauska lisäominaisuus, että se osaa kompensoida tyhjäkäynnin säätöä, kun flekti menee päälle. Nykyään tyhjäkäynnissä on havaittavissa notkahdus, kun flekti tärähtää tulille. Miten niin turhamaista....

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #953 : 19.01.2013, 11:53:29 »
No kun halvalla sai :D

En mä tiedä vaihdanko sitä, mutta se tuli hommattua, kun tuo uusi moottori oli alunperin tarkoitus laittaa johonkin ihan muuhun autoon, mutta nyt on tilanteet vähän muuttuneet. Olisi tuossa S60:ssä se hauska lisäominaisuus, että se osaa kompensoida tyhjäkäynnin säätöä, kun flekti menee päälle. Nykyään tyhjäkäynnissä on havaittavissa notkahdus, kun flekti tärähtää tulille. Miten niin turhamaista....
O0

Mutta eikös se tälläisissä autoissa helposti tule eteen että jotain voi aina parantaa?
Jos kaikki olis täydellistä, niin siihen kyllästyis nopeesti ja tulis myytyä pois.   :-\

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #954 : 19.01.2013, 12:18:04 »
O0

Mutta eikös se tälläisissä autoissa helposti tule eteen että jotain voi aina parantaa?
Jos kaikki olis täydellistä, niin siihen kyllästyis nopeesti ja tulis myytyä pois.   :-\

"Sehän haaveissa ja toiveissa on vikana, joskus ne saattavat toteutua ja sitten ollaan purjeessa niitten kanssa" Pikku Myy

Valitettavan totta. Täytyy vaan yrittää pitää järki päässä V:>


Pakopesän kanssa samassa paketissa tuli muuten myös bensanpaineensäädin. Tuo nykyinen ei virtaa tarpeeksi, kun kytkee molempiin pumppuihin jännitteen. Nyt onkin vain toinen käytössä, kun muuten minimipaine olisi noin 4,5bar ja kyllä tuo yksikin riittää aika pitkälle. Täytyy ennen mitään moottorijuttuja tehdä muutenkin bensalinjat kaikki uusiksi.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #955 : 19.01.2013, 12:19:51 »

 Täytyy ennen mitään moottorijuttuja tehdä muutenkin bensalinjat kaikki uusiksi.
Kerro toki lisää? Elikkästen mikä syynä?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #956 : 19.01.2013, 12:39:02 »
No kun halvalla sai :D

Aivan , tiedänkin melkein mistä  ;)


kun tuo uusi moottori oli alunperin tarkoitus laittaa johonkin ihan muuhun autoon

Jaa millaiseen ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #957 : 19.01.2013, 13:04:28 »
Päivitetäänpä tilannetta tälläkin saralla. Eilen tuli ameriikanpaketissa ahtimeen pienempi pakopesä. Eli vanhan yksinieluisen a/r .70 pesän tilalle jaettu a/r .58 pesä. Jospa saisi ahtimen heräämään vähän herkemmin, kun nyt viive on vähän turhan paljon tuollaiseen "käyttöautoon". Samaan vaivaan on apuja haettu myös isommasta moottorista, johon on kerätty osia jo pitkä tovi, mutta en ole vielä varmaksi päättänyt tuleeko se tähän, vai säästänkö tuleviin projekteihin.

Settiin kuuluu siis seuraavaa:

- 98 FK lohko
- 94,5 iskulla oleva kampura
- JE takomännät
- 150mm teräskanget
- kansi 34,5 / 38,5 venttiileillä ja KL jousilla
- Cometic kansipahvi
- teräspyörä hihnan alapäähän
- dta S60 moottorinohaus

Moottori on vielä täysin koneistamatta ja kasaamatta, mutta osat  olisi laakereita lukuunotamatta valmiina :)
Eikö tuolla setillä tilavuutta ole n.3L??? voi tulla ihan hyvin vääntävä nelosmoottori.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #958 : 19.01.2013, 13:51:56 »
Kerro toki lisää? Elikkästen mikä syynä?

Suurin syy on se, että "aromatic" kumiletkut, jotka menevät pumppujen imupuolelle, eivät olekkaan erityisen aromaattisia ja bensan haju tunkeutuu hyttiin. Toinen syy on takakopassa olevien kerääjäsäiliö/pumppusysteemien letkutusten suunnaton epäjärjestys. Kolmanneksi haluan eroon noista alkuperäistyylisistä nylonputkista.

Jaa millaiseen ?

En päässyt suunnitelmissani vielä niin pitkälle :D

Eikö tuolla setillä tilavuutta ole n.3L??? voi tulla ihan hyvin vääntävä nelosmoottori.

Suurinpiirtein 2,8L, eli ei siinä kuitenkaan ole kuin noin 300cc nykyistä enemmän.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #959 : 19.01.2013, 13:59:21 »
Suurin syy on se, että "aromatic" kumiletkut, jotka menevät pumppujen imupuolelle, eivät olekkaan erityisen aromaattisia ja bensan haju tunkeutuu hyttiin. Toinen syy on takakopassa olevien kerääjäsäiliö/pumppusysteemien letkutusten suunnaton epäjärjestys. Kolmanneksi haluan eroon noista alkuperäistyylisistä nylonputkista.
Tuli tässä vastaan että on tehty pa-linjakin ihan kovamuoviputkesta ja kestää hyvin. Meinaan tommosesta:

siihen saa sit kans sopivia pikaliittimiä jne.. Vois olla kokeilemisen arvoista kun hinnat ei oo päätähuimaavia.

Metallipunosta vai mitä meinaat itte laittaa?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron