Samppasport  Futurez

Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi

  • 1165 Vastauksia
  • 451269 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #960 : 19.01.2013, 14:04:53 »
Tuli tässä vastaan että on tehty pa-linjakin ihan kovamuoviputkesta ja kestää hyvin. Meinaan tommosesta:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
siihen saa sit kans sopivia pikaliittimiä jne.. Vois olla kokeilemisen arvoista kun hinnat ei oo päätähuimaavia.


Itsellä oli 300:ssa tuollaisesta bensa linjat kun siihen tuli 2.3 kone K-jetillä vaihdettua.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #961 : 19.01.2013, 15:25:31 »
Tuli tässä vastaan että on tehty pa-linjakin ihan kovamuoviputkesta ja kestää hyvin. Meinaan tommosesta:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
siihen saa sit kans sopivia pikaliittimiä jne.. Vois olla kokeilemisen arvoista kun hinnat ei oo päätähuimaavia.

Metallipunosta vai mitä meinaat itte laittaa?

Tuommosta mäkin tarkoitin, nimi vaan eri :) Eli tuosta juuri haluaisin eroon.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #962 : 19.01.2013, 15:42:56 »
Tuommosta mäkin tarkoitin, nimi vaan eri :) Eli tuosta juuri haluaisin eroon.
Jassoo :D

Mites muuten sulla on toi pa-pumppujen virran saanti taattu? Yks 4mm2 vissiin? Vähän käytän nyt hyväkseen sun projektipäiväkirjaas, mut noi 044 on vissiin aikamoisia virtasyöppöjä niin piisaisko 2x 2,5mm2 piuhotus ku sitä sattuu oleen?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #963 : 19.01.2013, 16:17:13 »
Jassoo :D

Mites muuten sulla on toi pa-pumppujen virran saanti taattu? Yks 4mm2 vissiin? Vähän käytän nyt hyväkseen sun projektipäiväkirjaas, mut noi 044 on vissiin aikamoisia virtasyöppöjä niin piisaisko 2x 2,5mm2 piuhotus ku sitä sattuu oleen?

Juu mulla on 4mm2 johto kahta pumppua varten. Luulisi 2x 2,5mm2 riittävän, kun siitähän tulee yhteensä jo 5mm2.

Olisi hauska tietää mihin asti yksi aito 044 riittää, kun kaksi tuntuu vähän yliampuvalta. Ajatuksena olisi ehkä kuitenkin joskus tulevaisuudessa ohjata toista pumppua Dta:n boksin avullasiten, että tulee mukaan vasta, kun on tarvetta, eikä siis pyöri turhaan koko aikaa.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #964 : 19.01.2013, 16:25:56 »
Juu mulla on 4mm2 johto kahta pumppua varten. Luulisi 2x 2,5mm2 riittävän, kun siitähän tulee yhteensä jo 5mm2.

Olisi hauska tietää mihin asti yksi aito 044 riittää, kun kaksi tuntuu vähän yliampuvalta. Ajatuksena olisi ehkä kuitenkin joskus tulevaisuudessa ohjata toista pumppua Dta:n boksin avullasiten, että tulee mukaan vasta, kun on tarvetta, eikä siis pyöri turhaan koko aikaa.
Jeps.. se tarvii sit vaan sen toisen pumpun eteen vissiin takaiskun(no miks ei vaikka molempiin) ettei paine kierrä takasin toisen pumpun läpi. Tai en tiedä kuinka herkästi se lähtee väärään suuntaan pyörimään mut eniveis.

Itekki oon tota miettiny kun kans tulee kaks noita myllyjä. Saishan sen tatechillaki ohjattua digilähdöllä ku niitä on mulla vielä vapaana. Esim vesiruutan lähdöllä antais releen kautta käskyn pumpulle? Hmmm..
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #965 : 19.01.2013, 16:29:24 »
Jeps.. se tarvii sit vaan sen toisen pumpun eteen vissiin takaiskun(no miks ei vaikka molempiin) ettei paine kierrä takasin toisen pumpun läpi. Tai en tiedä kuinka herkästi se lähtee väärään suuntaan pyörimään mut eniveis.

Itekki oon tota miettiny kun kans tulee kaks noita myllyjä. Saishan sen tatechillaki ohjattua digilähdöllä ku niitä on mulla vielä vapaana. Esim vesiruutan lähdöllä antais releen kautta käskyn pumpulle? Hmmm..

Noissa pumpuissa on takaisku vakiona. Tai ainakin noissa mitä mulla on.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #966 : 19.01.2013, 16:30:41 »
Mitäs muoviputkien tilalle? Haponkestävät pitkät vedot ja letkuosuudet teflonilla?  8)

“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #967 : 19.01.2013, 16:30:49 »
Noissa pumpuissa on takaisku vakiona. Tai ainakin noissa mitä mulla on.
Jaa.. hyvä tietää :)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #968 : 19.01.2013, 16:34:04 »
Mitäs muoviputkien tilalle? Haponkestävät pitkät vedot ja letkuosuudet teflonilla?  8)

Jotain tämän suuntaista on ollut mielessä. Ajtuksena on myös ollut se, että laittaisi yhden kohtuu ison putken, jonka sisälle saisi kulkemaan pienemmän muovisen paluuputken. Olisi näkymä auton alustassa kliinimpi, eikä tarvitsisi taivutella kahta saman muotoista putkea. Läpiviennit voisi hoitaa vaikka helmiliittimillä tjms. systeemillä.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2013, 09:21:53 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #969 : 19.01.2013, 21:57:07 »
Jotain tämän suuntaista on ollut mielessä. Ajtuksena on myös ollut se, että laittaisi yhden kohtuu ison putken, jonka sisälle saisi kulkemaan pienemmän muovisen paluuputken. Olisi näkymä auton alustassa kliinimpi, eikä tarvitsisi taivutella kahta saman muotoista putkea. Läpiviennit voisi hoitaa vaihha helmiliittimillä tjms. systeemillä.
Just tän takia mä seuraan näitä sun projekteja, nää on niin parhautta: yhden kohtuu ison putken, jonka sisälle saisi kulkemaan pienemmän muovisen paluuputken   :nälkä:

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #970 : 04.05.2013, 16:06:03 »
Tulipa tämäkin haettua kotiin talvisäilytyksestä. Hellästi oli talvi kohdellut, eikä ihmeempiä merkkejä ollut jäänyt.

Kesän aikana olisi tarkoitus tehdä pikku remontteja, mutta saa nyt nhdä minkälaisella innolla niihin ryhtyy.

Tehtävää olisi siis seuraavaa:

-Bensapumppujen imuletkujen vaihto sellaisiin, jotka kestävät bensaa. Ehkä samalla voisi jättää toisen pumpun pois, kun ei sitä varmaan kuitenkaan ikinä tarvita.

-Imuventtiilen vaihto. Eräs tappikoneguru pelästytti mut pahan kerran näyttämällä omia titaanisia venttiileitä, niin kauhulla ajattelen, että miten ohueksi ne mulla on jo lautasen reunasta kuluneet.

-Ahtimen pakopesän vaihto pienempään. Tilasin talvella Summitilta jaetun a/r 0.58 pesän, eli pienimmän, mitä tuohon ahtimeen on saatavilla.

-Tekisi myös mieli hommata jotkut klassisen näköiset alumiinivanteet, jotka olisivat vähän suuremmat, kuin 15"

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #971 : 04.05.2013, 16:31:33 »
-Imuventtiilen vaihto. Eräs tappikoneguru pelästytti mut pahan kerran näyttämällä omia titaanisia venttiileitä, niin kauhulla ajattelen, että miten ohueksi ne mulla on jo lautasen reunasta kuluneet.


Mtäh?  :o

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #972 : 04.05.2013, 16:44:41 »
Mtäh?  :o

Niin siis titaanisten venttiileiden kaverina pitäisi pro-piireissä käyttää pronssisia seetirenkaita. Mulla ja sen gurun tappikoneessa on/oli normaalit teräksiset seetit ja se käy näköjään aika rajusti venttileiden päälle :(

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #973 : 04.05.2013, 17:52:53 »
Niin siis titaanisten venttiileiden kaverina pitäisi pro-piireissä käyttää pronssisia seetirenkaita. Mulla ja sen gurun tappikoneessa on/oli normaalit teräksiset seetit ja se käy näköjään aika rajusti venttileiden päälle :(

Jotenkin kuvittelisi, kun se titaani on niin perkuleen kovaa ja vanhvaa että se söisi ennemmin sen seetin.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #974 : 04.05.2013, 18:00:50 »
mutta jos se teräs-seetin syö niin kyllä se sillon söis sen pronssisenki, ja aika vikkelästi.
240 -86 @buildingbrick240

 

Elekma  Autoracing