Autodiagnoosi  Carcom Oy

Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi

  • 1165 Vastauksia
  • 451241 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #420 : 13.03.2011, 09:58:18 »
No jos toi ei kestä, niin toimisiko sellainen ratkaisu että vaijerit menis kardaanin vierellä ja taka-akselia myöten renkaille ?
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #421 : 13.03.2011, 10:21:23 »
No jos toi ei kestä, niin toimisiko sellainen ratkaisu että vaijerit menis kardaanin vierellä ja taka-akselia myöten renkaille ?

Aivan! Vähän niin kuin 200-sarjassa. Täytyy tutkailla tuokin vaihtoehto, jos nykyinen osoittautuu sudeksi.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8927
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #422 : 13.03.2011, 13:01:27 »
Aivan! Vähän niin kuin 200-sarjassa. Täytyy tutkailla tuokin vaihtoehto, jos nykyinen osoittautuu sudeksi.

En epäile tuon toimivuutta mutta jos tuo putki antaa periksi niin onko tuon putken korvaaminen huomattavasti paksuseinämäisemmällä mahdollista? Vai mahtaako paksumpiseinämäisempää putkea löytyä?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #423 : 13.03.2011, 17:08:48 »
En epäile tuon toimivuutta mutta jos tuo putki antaa periksi niin onko tuon putken korvaaminen huomattavasti paksuseinämäisemmällä mahdollista? Vai mahtaako paksumpiseinämäisempää putkea löytyä?  ???

Tossakin hiukan pelottaa resonointi. Tosiaan 240:ssa on sellainen systeemi, sitä muistelinkin. Onhan tuo toki hieno ja erilainen konstruktio, mutta tuo kestävyys ja kolinat itseäni eniten mietityttää
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #424 : 13.03.2011, 17:42:43 »
Nyt on jarrujärjestelmäkin lähes valmis. Unohdin tyhmyyksissäni ostaa etujarruletkujen banjoihin tiivisteet, kun olin ostamassa niihin banjopultteja :idiot2: , mutta muuten olisi kaikki valmista.

Jarrunestesäiliön kanssa sai vähän kikkailla, kun säiliön kosmeettinen kulma ei ollut optimaalinen :juhau: Sahasin säiliöstä kiilan muotoisen palan välistä pois ja paistoin puolikkaat uudelleen yhteen, aivan kuten alkuperäinenkin sauma oli tehty. Oli kerrassaan jännää hommaa ja lopputulokseen olen enemmän kuin tyytyväinen. Alunperin piti tehdä jarrunestesäiliökin alumiinista, mutta kyllä tuo nykyinen versio tuo mukavasti alkuperäisyyttä konehuoneeseen.



Tuosta http://smg.photobucket.com/albums/v245/Kulmamies/P1800R/10%20Kasaaminen/?action=view&current=Jarrujuttuja005.jpg kuvasta eteenpäin useita otoksia eri työvaiheista.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2012, 19:41:03 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #425 : 13.03.2011, 18:50:19 »
Enpä tajunnut vaikka pitkään tillotin tota säiliöö että se on availtu ja muokattu  :idiot2: Mitä tähän voi sanoa? Super custom mies kulmamies?  :buck2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa civizin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #426 : 13.03.2011, 20:07:08 »
Lukaisin läpi koko projektipäiväkirjan ja selasin läpi koko kuvablogin ja ei voi muuta sanoa kuin...
 P> AIVAN sanoinkuvailemattoman hyvää työn jälkeä

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13523
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #427 : 13.03.2011, 20:15:26 »
Lukaisin läpi koko projektipäiväkirjan ja selasin läpi koko kuvablogin ja ei voi muuta sanoa kuin...
 P> AIVAN sanoinkuvailemattoman hyvää työn jälkeä
kun on tylsää niin laittaa kulmamiehen kuvat slideshowna pyöriin niin on viihdettä tunneiksi  ;)
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #428 : 14.03.2011, 12:43:39 »
mitenkä pyhimykses menee ne vaijerit alkuperäsenä? niitäkö ei saa enää samallalailla menemää?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8927
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #429 : 14.03.2011, 12:51:08 »
mitenkä pyhimykses menee ne vaijerit alkuperäsenä? niitäkö ei saa enää samallalailla menemää?

[MuTu]
En tarkemmin osaa sanoa mutta veikkaisin että "hieman" alkuperäistä suurempi pakoputki tulee tielle?  ???
[/MuTu]
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #430 : 14.03.2011, 13:54:55 »
Ei liene olis ongelma sekään  :) tehot kärsii vaan moisesta turhasta turbulensin aiheuttajasta.
Loppujen lopuksi olis tosi helppo tehdä. Reiät vaan sopiviin kohtiin molemmin puolin putkea, pätkä pientä rosteriputkea sisälle, tigillä kiinni ja viimeistely. Mahtaisko tuollainen vaikuttaa mopon loppunopeuteen...

Hienosti muutettu toi jarrunestesäiliö, eipä olisi itelle tullut ensimmäisenä mieleen tuollainen tapa... Ja komiaa työtähän auto on kautta linjan O0
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8969
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #431 : 14.03.2011, 14:26:57 »
Ei taida katsastuksessa kelvata että kytkintä kääntämällä saa tehoa käyttöön enemmän kuin ajoneuvolle on tieliikenteeseen sallittu. Mahtaako muuttaa tuo avaimen tarvekaan asiaa. Toki jos sellainen viritys olisi laillinen, niin sittenhän se olisi hieno ajatus.

Juttelin tästä asiasta katsastusmiehen kanssa. Kuulemma ei ole mitään vaatimuksia sille, kuinka "työlästä" pitää olla tieliikennekäyttöön hyväksytyistä tehoista poikkeamisen. Periaatteessa siis kytkin kojelaudassa riittää. Kunhan se ei ole tieliikenteessä väärässä asennossa niin homma on laillista.

Näin ollen jokin tyylikkäästi toteutettu lisätehovipstaaki voisi olla ihan hieno yksityiskohta autossa, joka on leimattu katukäyttöön mutta jolla voi myös mennä radalla kovaa. Vaikka avaimella lukittavan läpinäkyvän kannen alle nappula jossa lukee TURBO BOOST  8)

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #432 : 14.03.2011, 19:59:35 »
Loppujen lopuksi olis tosi helppo tehdä. Reiät vaan sopiviin kohtiin molemmin puolin putkea, pätkä pientä rosteriputkea sisälle, tigillä kiinni ja viimeistely. Mahtaisko tuollainen vaikuttaa mopon loppunopeuteen...

Kristallipalloni utuinen kuva näyttäisi Kulmamiehen ehkä lopulta muuttavan putkistoa tuosta kohtaa samanlaisella putkiprofiililla, kuin on putken pääkin(urheilukentän mallinen  :D )
Poikkileikkaus pinta-ala pysyy samana ja ylhäälle saa tilaa, koska putkea voi siltä kohtaa laskea pyöreän putken alareunan tasolle.

 :)
Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #433 : 14.03.2011, 20:20:56 »
mitenkä pyhimykses menee ne vaijerit alkuperäsenä? niitäkö ei saa enää samallalailla menemää?

Vaijerit ovat alkuperäiset ja muutenkin niihin liittyvät vivut ym. ovat alkuperäisiä. Vaijerit jopa sopivat suoraan noihin V50:n jarrusatuloihin. Pakoputkin on noin 2x orkkisröörin kokoinen ja siksi tämä ongelma. Alunperin vaijeri menee pakoputken yli, mutta nyt putki on niin lähellä lattiaa, että sieltä se ei enää mahdu. Kyllästyin edellisen auton kanssa siihen, kun putki rasahti hidastetöyssyssä maahan, niin päätin, että tämä putki laitetaan mahdollisimman ylös. Täytyy tarkkailla ja testailla tuota nykyistä versiota ja ryhtyä toimiin, mikäli niitä vaaditaan.


Tänään asensin kaasupolkimen. Mekanismi on Hiluxista ja poljin alkuperäinen. Sorvasin polkimen yläpäähän rissapyörän, joka liukuu mekanismin vartta pitkin, kun kaasua painaa. Alunperin tuosta polkimen päästä lähtee suoraan vipu lattian läpi konetilan puolelle. Konehuoneen puolella on ollut myös rajoitinruuvi, jonka siirsin kabiinin puolelle, kaasupolkimen alle. Tällä on sitten näppärä rajoittaa kaasun avautumista tarvittaessa ja on se muutenkin mukava, kun ei tarvitse pelätä vaijerin katkeamista, silloin kun survaisee kaasun pohjaan :3/4 jättää sen:



« Viimeksi muokattu: 24.06.2012, 19:42:44 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa ville.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #434 : 15.03.2011, 20:03:40 »
Onko toi syyläri ihan pyhimyksen oma malli?

 

Proturbo  Autodiagnoosi