Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi

  • 1165 Vastauksia
  • 451255 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1035 : 03.05.2014, 23:07:32 »
Yhtä paljin pulttien lujuuksilla on merkitystä, kun se missä ja miten niitä käytetään. Eli esim osakierrepultti toiminee hyvin paikoissa joissa pultattavan osan sisällä ei tarvitse olla kierrettä ym.   Jarrusatulan pultit vielä ymmärtää, kun siinä on kiertävää voimaa, joka täytyy saada pysäytettyä aika nopeastikin tarvittaessa, mutta esim alustan muissa rakenteissa kestää perus pulttikin varmasti aika hyvin. Ja sitäpaitsi ei ole hauismomenttia voittanutta.  :)

Eli viestini on täynnä diipadaapaa. Mä käytän työni puolesta päivittäin vain RST pultteja ja niillä ei tee missään mitään  ;D

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1036 : 07.05.2014, 20:48:02 »
Hyvänen aika! Minähän painan menemään kauhealla inspiraatiolla :)

Aloin siis vaihtamaan jo hyvän aikaa sitten ostamaani pienempää 0,58 a/r:llä olevaa jaettua pakopesää nykyisen jakamattoman a/r 0,70 tilalle. Homma sujui ihan kohtuudella lukuun ottamatta yhtä ahtimen kiinnityspulttia. En muista millä hitolla olen sen joskus aikanaan kiristänyt, mutta nyt sen auki saamiseksi piti tehdä melko erikoinen kiintoavain. uuden pesän laitoin pienemmällä kannalla olevilla muttereilla/pulteilla, niin asennus oli huomattavasti irrotusta helpompaa.

Uusi vs. vanha


Ilmansuodattimen putken uusi Volvo-osa. Vanha Motonetin paljekumi oli jo pahasti hapertunut.


Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1037 : 07.05.2014, 20:51:46 »
Vanha pakosarja jää kuitenkin, ei taida olla jaettu?
940 classic
Amazon -68

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1038 : 07.05.2014, 20:52:33 »
Vanha pakosarja jää kuitenkin, ei taida olla jaettu?

On jaettu.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1039 : 07.05.2014, 20:53:18 »
On jaettu.

No sitten muistin vaan väärin  :P
940 classic
Amazon -68

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1040 : 07.05.2014, 20:57:32 »
No sitten muistin vaan väärin  :P

Periaatteessa muistikuvasi ovat oikein, sillä tässä samassa moottorissa oli silloin Amazonin aikaan jakamaton sarja. Putket oli liitetty laippaan sytytysjärjestyksen mukaan ja ahdinkin oli yksinieluinen.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1041 : 07.05.2014, 21:21:36 »
Pakkohan tähän on kommentoida edes jotain. Eli hienoa jälkeä, ellei jopa täydellistä.

Tuohon ruuviasiaan vielä palatakseni, niinkuin Mista jo kiteytti hyvin, niin jokainen ruuvi katkee voiman edessä. Työkseni joskus olin kokoonpanossa jossa käytettiin RST ruuveja (M8-M16) ja kun piti avata ja olivat hirttäneet kiinni niin näinkin rimpula mies kiskasee ne helposti poikki. Metalli tottelee aina voimaa.

En luennoi enempää koska auton rakentaja tietää varmasti samat asiat ellei jopa enemmän.
V70 TDI

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1042 : 08.05.2014, 10:13:33 »
Muistithan laittaa ne uudet ahtimen pultit 10.2.a ettei katkea.  :D
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1043 : 08.05.2014, 20:01:31 »
Tänään sain loput osat asennettua ja koekäytettyä moottoria. Kaikki ihan ok, ei vuotoja, eikä ylimääräisiä pultteja. Sen verran uusi pakopesä oli eri muotoinen, että hukkaportin putken laipan väliin piti tehdä 5mm paksu "tiiviste", jotta vanha putki sopi nätisti paikalleen.

Seuraavaksi sitten ahtopaineensäätö uusiksi. Sekin saisi alkaa pikkuhiljaa toimimaan oikein, kun tähän asti se ei ole oikein säväyttänyt.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1044 : 20.05.2014, 20:28:38 »
Sainpahan tänään aikaiseksi katsastaa tämänkin. Nyt voi siis virallisesti ajokausi alkaa ja toivottavasti olisi vähän enemmän tänä kesänä ajohaluja, mitä viime kesänä.

Alustavasti on käyty myös kauppaa 17" peltivanteista, mutta täytyy varmistaa sopivuus etujarrujen kanssa ennen lopullista ostopäätöstä. Ongelma on siis se, että satulan ulkoreuna tulee ulommas, mitä vanteen kiinnityspinta navassa, joten se vaatii hieman erikoisen muotoisen vanteen, tai paksun spacerin.

Ebay:sta katselin, niin Engalnnista saisi 17" kromikehiä peltivanteen reunaan, niin säilyisi hienosti orkkisfiilis, kun ne alkuperäiset kapselit on kuitenkin pakko jotenkin saada sopimaan.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1045 : 23.05.2014, 20:39:55 »
Tänään olin viikon viimeisen työpäivän kunniaksi Pyhimyksellä liikenteessä ja täytyy myöntää, että pakopesän vaihto ei ollut ihan turhaa. Ahdin herää huomattavasti aikaisempaa paremmin. 3000r on jo noin 0,5 bar ahtoa, mikä on mielestäni tuon kokoisilla siivillä olevalle ahtimelle ihan hyvä suoritus. Lievää nakutusta on tosin havaittavissa. En tiedä johtuuko se siitä, että vajaa puolet tankissa olevasta bensasta on viimevuotista, vai kenties siitä, että ahdin herää herkemmin ja ahtopainetta on entistä alhaisemmalla kierrosluvulla. Jälkimmäinen vaatisi pieniä säätöjä ennakkokarttaan, mutta pitää nyt vielä vähän tutkia tilannetta.

Hyvä fiilis :)

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1046 : 23.05.2014, 22:23:36 »
Voin vain kuvitella sitä fiilistä minkä saa ajaessaan turbo pyhimiystä. Jotain uskomatonta.  S*

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1047 : 25.05.2014, 20:13:08 »
Muutama tunti sitten kuriiri toi 17" peltivanteet tontille. Pitää heti huomenna sovitella niitä alle ja mittailla sopivuuksia. Ne ovat tällä hetkellä 6,5" leveät ja mietin, että etupäässä siirtäisi vaan kehää, jotta saa vanteen kaaren tasalle ja takana ei siirtäisi kehää, vaan levittäisi sitä ulos päin riittävän määrän. Uskoakseni takavanteeseen saisi leveyttä joku 8".

Mitään yyber venykumeja en todellakaan laita, joten vanteet täytyy mitoittaa sen mukaan, että mahtuvat kunnolla menemään kaaren sisään joustaessa. Voisihan sitä periaatteessa madaltaakkin autoa niin paljon, että kumin reuna menisi ihan hitusen kaaren taakse piiloon.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1048 : 25.05.2014, 20:56:26 »
Voisihan sitä periaatteessa madaltaakkin autoa niin paljon, että kumin reuna menisi ihan hitusen kaaren taakse piiloon.
:o
Hauska nähdä miten käy :)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1049 : 26.05.2014, 19:43:53 »
:o
Hauska nähdä miten käy :)

Heh! Ei tarvitse näköjään paljoa edes madaltaa, kun renkaiden halkaisija on suurempi, mitä vanhojen, niin renkaan yläreuna menee jo ihan kaaren tasalle.

Positiivista on, että etupäähän vanteet sopii, kun vähän jännitin, että mahtuuko sivusuunnassa, ettei ota satulaan kiinni.

Suunnittelin ja mittailin vanteiden tulevia mittoja ja lopputulos on tällä hetkellä se, että että etuvanteen väliin tulee 10mm spacer ja kehää siirretään 20mm ulommas. Takapäässä levitän vannetta 50mm, josta 20mm ulos ja 30mm sisään. Takavanteelle tulee leveyttä sitten kaikkiaan 8,5 tuumaa ja etuvanne pysyy 6,5 tuumaisena.

On aika pöljän näköinen, kun ei ole kromikehää vanteen reunassa. Klik klik, eli klikkaan sellaiset heti ostoskoriin :)





 

Futurez  Kulkukoira