Lämpötilan säätöläppien kääntömoottorissa oleva asennonhaistelupotentiometri kulumisen takia pätkii. Kun potentiometristä saatava jännite katkomisen takia vaihtelee, moottori ajaa läpän asentoa vuoroin kylmemmälle ja kuumemmalle, siitä tulee raksuttava ääni. Moottorit näkyvät lämmityslaitteen sivuilla, kun jalkatiloista poistaa vähän verhoiluja jalkatilojen yläpuolelta ja lämmityslaitteen sivuilta. Kuskin puolella on lämpötilan säätömoottorin lisäksi toinen samanlainen moottori, joka säätää puhallussuuntia. Matkustajan puolella hanskalokeron takana on neljäs moottori, joka avaa/sulkee sisäilmakiertoläppää, ja ainoastaan tässä moottorissa on rautalankavipu, jonka avulla liike välittyy moottorista läppään. Muut kolme moottoria kääntävät akselillaan suoraan ao. läppää.
Kun potentiometrin signaali on poikki, ilmastoinnin säädinpaneelissa valot vilkkuvat joidenkin sekuntien ajan, vikakoodi tallentuu säätimen muistiin ja säädin lakkaa ohjaamasta sitä säätömoottoria, jossa vika ilmeni. Kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen, säädin jälleen toimii, mikäli katkosta ei satu olemaan potentiometrissä käynnistyksen jälkeisellä mittaushetkellä. Jos esim. lämmintä ei tule oikealta puolelta, niin kun kääntää oikean puolen säätimen ääriasentoon kuumalle, sammuttaa moottorin ja käynnistää uudelleen, alkaa laite yleensä toimia normaalisti, kunnes katkos taas ilmenee. Vastaavasti jos laite on jumiintunut kuumalle, käännetään säädin ääriasentoon kylmälle, sammutetaan moottori ja käynnistetään uudelleen.