Ongelmien laadusta tulee mieleen, että olisi joku liitin huonosti kiinni tai sitten valokuitukaapelissa ei kunnolla kulje informaatio.
Vikakoodeja sieltä melko varmasti löytyy, joten niiden mukaan sitä vikaa sieltä pitäisi alkaa perkaamaan ja koska kyseessä on uusi auto, niin huollon kannattaa ottaa yhteyttä tekniseen tukeen mahd nopeasti, jos ei pysty päättämään, että mitä kautta alkaa vianetsintää tekemään.
Usein auttaa se, jos löytyy vikakoodeja jostain ihan muustakin järjestelmästä, kuin tuosta sensus-laitteistosta, siitä pystyisi lähtemään selvittämään, että josko kyseisillä järjestelmillä olisi jotain yhteistä, kuten jokin johtoliitin autossa.
Olikos tuossa kosketusnäyttö, niissä on vissiin hieman ollut jotain ongelmia, voisi ajatella, että näyttö tunnistaisi kosketuksen kokoajan, eikä antaisi tehdä uusia komentoja ja joku komento olisi kokoaika käytössä.
Akun irroitusta ei kannata tässä vaiheessa lähteä kokeilemaan, siitä syntyvät vikakoodit vain sekoittaa vianetsintää, vianetsintä on paras aloittaa ns. puhtaalta pöydältä, eli vikakoodit nollattuna ja sen jälkeen kun vika tulee takaisin, luetaan koodit uudelleen räppäämättä mistään muualta ensin.. eli esim. liittimistä, akusta ym.
Kun ohjelmisto on päivitetty, on se automaattisesti jo nollannut järjestelmän vikakoodit, eli nyt olisi tilanne ns. puhdas pöytä, joten vie auto takaisin huoltoon.