Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Kanis - 09.09.2019, 20:43:37
-
Tervehdys!
Elikkäs mulla on rakentelussa otsikon mukainen lohko, josta tavoitteena olisi saada etanolilla n.300hp.
Sylinterit ovat kuluneet ja vaativat ylikokoon porauksen ja ylikoonmännät.
Mitkä männät olisivat hyvät nuita tehoja tavoitellessa?
Jos laittaisin 96,6mm männät pitäisikö sylinterit porata mihin kokoon (hieman isommiksi 96.7)??
Kestävätkö vakiokoneen kiertokanget kuinka hyvin, tarvitseeko päivittää?
Aion myös rakentaa lohkoon öljyruiskut männille kestävyyden parantamiseksi oheisen linkin mukaisesti.
Onko järkevä idea?
https://www.acm.se/en/product/mahle-piston-96-60-mm-volvo-b230-8v-turbo (https://www.acm.se/en/product/mahle-piston-96-60-mm-volvo-b230-8v-turbo)
Mitä muuta minun kannattaisi tehdä lohkolle?
-
mullon b230et varmaan 300tkm ajettu ainoastaan laakerit vaihdettu kellariin, ensin oli 13mm volvon omilla kangilla ja penkitettiin 350hp/481nm 1.6 bar paineella normibensalla...nyt vaihdoin h-profiili kanget ja ahtoja oli tänään penkissä 1.8bar ja tehoa tuli 370hp/500nm e85sella tarkotus oli vielä vaihtaa hukkaportille tiukempaa jousta ja laittaa 2bar ahtoja, moottori pelaa hienosti kun laittaa huohotus pöntöltä keruun huohotus astiaan, venttiilikopasta ois vielä tarkotus laittaa myös huohotus pönttöön...entiiä tekeekö tuo moottorin väljyys tuon huohotuksen? vai se että alakerrasta puuttuu ne orggis huohotus letkut..mut joo en tekis nuihin teho tavoiteisiin kummempia alakerralle
-
Kiitoksia avusta!
Täytyy hommata jostain nuo 13mm kanget, ko nykyset näyttäs olevan ohuemmat (9mm).
-
mullon muutama sarja jos ei läheltä löydy...50e +postit
-
Laittoin sulle YV.