Autodiagnoosi  Carcom Oy

S40 -98 T4 paukkuttaa

  • 22 Vastauksia
  • 3438 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: S40 -98 T4 paukkuttaa
« Vastaus #15 : 27.03.2018, 22:28:32 »
Ettei vaan olisi se sihti niin tukossa, että pumppu ei saa enää imettyä. Näissä ei muuten ole suutintukissa paluulinjaa tankille ollenkaan, vaan se toimii jotenkin tankin luona olevalla säätimellä/paluulla. Onhan sekin mahdollista että polttoainesuodatin on mennyt vanhuuttaan tukkoon.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S40 -98 T4 paukkuttaa
« Vastaus #16 : 28.03.2018, 00:57:18 »
Ja ne kahen pytyn irto tulpanjohot on varmasti oikeinpäin? Käy raskaasti muttei kierrä ja ampuu hyvin putsariin jos johot väärinpäin, on  kokeiltu  ::)
nimittäin yli 35v ollu ajokortti ja onnistu tuoki tehä nyt eka kertaa kun niitä johtoja aikansa pyöritteli edestä.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2018, 01:04:03 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: S40 -98 T4 paukkuttaa
« Vastaus #17 : 28.03.2018, 01:12:03 »
Eikös ole mahdollista sotkea ne puolankin virta/herätejohdot, eli antaisi vääriin sylintereihin kipinän johtojen ollessa väärinpäin. Eli sytyttää 2 ja 3 pytyissä kun pitäisi 1 ja 4 sytyttää.

Poissa RR_racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 -98 T4 paukkuttaa
« Vastaus #18 : 28.03.2018, 11:22:13 »
Tulpan johdot on kokeiltu oikein päin on ja virtapiuhatkin testattu toisinpäin ja ei vaikutusta. Laitan kohta uuden puolan kiinni ja lähettävä kokeilemaan. Sekin tuossa kävi mielessä että jos ahtimen akseli hirttäisi välillä kiinni olisikl se sitten mahollista. Akselissa oli muistaakseni pysyy välystä sen verran että juuri tunti mikä minusta normaali.

Päivitys: puolan vaihto ei tuottanut tulosta mutta nyt alkoi sitten käymään joutessaan kolmella  >:( >:( >:(
« Viimeksi muokattu: 28.03.2018, 12:20:14 kirjoittanut RR_racing »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: S40 -98 T4 paukkuttaa
« Vastaus #19 : 28.03.2018, 17:07:19 »
Onko puristuksia mitattu ?...ettei olisi vaan joku pakoventtiili palanut tai imuventtiili kantaa/vuotaa. Yhdessä S40 oli vikana huonolle tyhjäkäynnille palanut pakoventtiili. Jos tuon hukkaportin akselin menee kiinni hirttämään, niin paineet karkaavat todella helposti yli 1bar, että kannattaa varoa.

voi siellä kansipahvikin vuotaa.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2018, 22:21:01 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa RR_racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 -98 T4 paukkuttaa
« Vastaus #20 : 28.03.2018, 21:17:15 »
Koneremontti vasta tehty ja kaikki pistetty uusiksi ja edelleenkään ei hukkaporttia ole hitsattu kiinni vaan hukkaportin akselissa oleva läppä takaisin akseliin. Mutta vika ehkä selätetty. Laitan huomenna tietokoneella tarkemmat selitykset ja yhteenvedon.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: S40 -98 T4 paukkuttaa
« Vastaus #21 : 28.03.2018, 22:20:13 »
Kävi nähtävästi ajatusvirhe kun luin aikaisemmasta viestistä että hukkaportin akseli, vaikka luki että ahtimen akseli. Mikäli noin kävisi niin varmasti työntäisi sinisen pilven pakoputkesta hajonneiden turbon laakereiden takia.

onhan remonteissa mahdollista että kasatessa käynyt joku vahinko, josta se vika tulee.

Poissa RR_racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 -98 T4 paukkuttaa
« Vastaus #22 : 29.03.2018, 12:20:35 »
Noniin elikkäs autohan nyt alkoi eilen ainakin koeajojen jälkeen toimimaan ja vetää normaalisti joka vaihteella ja kulkee niin pirusti. Hommaahan nyt sekoitin ihan itse kun oli puhetta polttoaine määrästä ja että mittari näyttää väärin mutta katoin ilmeisesti hieman väärin. Ajelin vaikka bensavalo paloi ja näytti FUEL ajotietokoneessa. NNoh pihalla sitten sitä käyttelin ja testailin eri juttuja ja auto alkoi käymään kolmella ja sitten sammui. Ihmettelin että no nytkö se sitten levisi totaallisesti. startattiin ja painoin suutintukin venttiilistä ja tuli vain ilmaa-->bensaloppui-->tankkaus ja lähti pelamaan normaalisti ja siitä lähtien pelannut hyvin elikkä mulla kuitenkin kun laitoin uuden puolan ja ei pelannut niin ilmeisesti oli niin vähän polttoainetta että haukko ilmaa väliin ja tästä syystä ei lähtenyt puolan vaihdon jälkeen pelaamaan heti (omaa hölmöyttä se siinä). Vähän jäi vielä epäilyttämään kun mielestäni bensaa oli tankissa reilusti kun yksikön otin irti ja ajoin noin 100km koeajoa sillä mutta kai taso hämäsi sitten/ kun puola oli risa niin vei pirusti polttoainetta. Nythän sitten muutakun kovaa ajoa ja katsotaan josko se puolasta olikin vain kiinni. Kiitoskia vastauksista tulihan sitä tarkastettua monta kohtaa varuiksi kuitenkin  ;D :D

 

Kulkukoira  Proturbo