Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: AF574 - 14.02.2014, 01:35:34
-
Oliskohan tuollainen moottorin vaihto mahdollinen, en vielä ole kysynyt "viranomaisilta", mutta onkos tietoa? Ymmärtääkseni vertailutehona olisi 204hv? --> siis +20% olisi 244,8 ja tässä olisi 235. Tilavuutena olisi V6 2849+25% olisi 3559 ja toi bemarin kone on käsittääkseni kevyempi kuin d24, joten tietoa? Jäi tollainen saksantuonti kolaroitu bemari ylimääräisenä tonne hallin viereen. Ja aihiona olisi 2,3litrainen turbo Volvo vuodelta-88. Olishan se aikas mahtava pappa-löhnäke-volvo ja tietenkin automaattina. Miten on??????
-
Parhaan vastauksen saat kun kysyt katsastuskonttorilta.
-
Eikö tehokkain 700 srj:nen ole 182 hv.
-
Eikö tehokkain 700 srj:nen ole 182 hv.
Jotkut kirjat tuntee 204ft/gt:n myös seiskaan, vaikka kukaan ei lie moista nähnyt? Olen melko lailla varma että näin joskus ihan vihreekantisen missä oli 740 moottorilistauksessa myös 204ft/gt.
-
-90 ja uudemmissa pitäis käyttöohjekirjassa olla 204GT/FT kuten oli omassa ja muistaakseni esim. Sjtv:llä. Siihen on ilmoitettu 200hv. Trafin tiedoista konetta ei tyyppitiedoilla löytynyt.
-
kiinnostaa itseäkin: niin mitäs näissä käytettiin vertailumoottorina? 200hv b204ft on tehokkain kone mallisarjassa. Jolloin tehot 240hv max. Onko tällä moottorilla kukaan saanut muutoskatsastettua?
-
Esim. minä tuon allekirjoituksen 745:n kaks viikkoa sitten.
-
Ok, hyvä jos ohjekirjantiedot kelpasivat konttorille. Eli silloin myös tämän kyseisen Bmw:n 3.5 V8 pitäis onnistua kun kaikki rajat alittuvat.
-
-90 ja uudemmissa pitäis käyttöohjekirjassa olla 204GT/FT kuten oli omassa ja muistaakseni esim. Sjtv:llä. Siihen on ilmoitettu 200hv. Trafin tiedoista konetta ei tyyppitiedoilla löytynyt.
Jotkut kirjat tuntee 204ft/gt:n myös seiskaan, vaikka kukaan ei lie moista nähnyt? Olen melko lailla varma että näin joskus ihan vihreekantisen missä oli 740 moottorilistauksessa myös 204ft/gt.
Joo kyseinen vessa tottelee nimeä 740 turbo 16S ainakin jossain päin eurooppaa.
(http://i47.photobucket.com/albums/f196/janne81/740T16_zpsc8840997.jpg)
Ei tuu edes niin usein vastaan kun 960 16v turboja(niihin jo vähän tässä kyllästynyt) :2funny:
Sori paska kuva, täytyy joskus kaivaa parempia. :-[
-
Myöskin volvon maahantuojan mukaan B204GT/FT on tehokkain kone 700srj, jolloin max tehot on sen 244,8hp
Jos 740 lasketaan 760 samaksi mallisarjaksi niin iskutilavuus menee B280+25%.
-
Myöskin volvon maahantuojan mukaan B204GT/FT on tehokkain kone 700srj, jolloin max tehot on sen 244,8hp
Jos 740 lasketaan 760 samaksi mallisarjaksi niin iskutilavuus menee B280+25%.
Mulle sanottiin et 740 ja 760 ei voida laskea samaksi mallisarjaksi kun kyselin 760.n moottorin vaihtoa 740.n pellin alle. Mutta ne nyt ei muutenkaan mitään tuntuneet tietävän.
-
Mulle sanottiin et 740 ja 760 ei voida laskea samaksi mallisarjaksi kun kyselin 760.n moottorin vaihtoa 740.n pellin alle. Mutta ne nyt ei muutenkaan mitään tuntuneet tietävän ja sanoivat ettei kannata tulla heidän katsastusasemalleen. :idiot2:
Periaattessahan se kait vaatisi akselirakenteen muuttamisen vastaamaan 760 mallia ???
-
Periaattessahan se kait vaatisi akselirakenteen muuttamisen vastaamaan 760 mallia ???
Mutta mites sit ku otetaanki kartano malli? Sehän on jäykkäperänen ???
-
Mutta mites sit ku otetaanki kartano malli? Sehän on jäykkäperänen ???
Nii....sitä mäkin joskus oon miettiny. Enkä oo saanu vastausta.
-
Vanhakeulaisissa sedaneissakin on jäykkä akseli. Eli 82-87.
-
-90 ja uudemmissa pitäis käyttöohjekirjassa olla 204GT/FT kuten oli omassa ja muistaakseni esim. Sjtv:llä. Siihen on ilmoitettu 200hv. Trafin tiedoista konetta ei tyyppitiedoilla löytynyt.
Tutkailin vaimon 745-90 ohjekirjaa ( oli takasivun alareunassa vuosiluku: 1990 ) ja siinä ei ollut mitään mainintaa moisesta vehkeestä. Kävin eilen ( lauantaina ) tuossa lähimmällä konttorilla ja tyrmäsivät ajatuksen heti ( taisi olla jotain henkilökohtaisia ongelmia, krapula?). Menin tohon vähän pitemmälle, niin tyrmättiin, mutta pienoisen kahvituokion jälkeen, jonka konttuuri tarjosi... Inssi lupasi selvittää asiaa, joten ehkäpä sittenkin on jonkinlaisia mahdollisuuksia. Ja sitten voisitko "Lankku" skannata noi ratkaisevat sivut, olisin ikionnellinen, tietty ei ole mahdottomuus, että kävisin vaikkapa kuvaamassa ko. sivut siellä teillä päin, jos ei muuten onnistu. Edellyttäen ettet nyt sitten majaile vallan hirvittävän matkan päässä, itse olen Espoossa, kyllä mä nyt voin jonkun 300km/sivu ajella... Volvohan on vallan mukava matka-auto, eikä kuluta oikeastaan mitään. Käsittämätöntä muuten, kun käytämme 70-80%:sta seosta RE85:ttä, niin kulutus matka-ajossa cruisella n. 90-95-nopeudella on vain 0,6litraa enemmän kuin pensalla???? Nurkka-ajossa menee helposti 3-4litraa normaalia enemmän. Tietty voinhan käydä marmorillakin, mutta joutuu varmaankin keräämään rohkeutta jonkin aikaa ( lue= ottamaan rohkaisua viron tuomisista). Onkos kukaan asioinut itse Jumalan kanssa, tahtoo sanoa Ruottin pääkonttuurin kanssa. Saakos sieltä tavallinen tallaaja ymmärtämystä ja asiallista kohtelua? Kieliongelmaa ei olisi, vaikka vastuntankin pakko ruotsia.
T. R
-
Mutta mites sit ku otetaanki kartano malli? Sehän on jäykkäperänen ???
No katotaas ny miten äijän käy, minulla on aihiona just tollanen turbo. Odotellaan konttuurin vastausta... Takaporttina on nääs jo heti huima tehon nosto noin 10hv vakiona (ko. bemarin tuoreemmissa versioissa on nääs 245hv:aa, (kun toi kerroin antaa laillisesti vaivaiset 244,8 hv) ja sen jälkeen löytyy valan mukaviakin sovellutuksia. Jos ei käy niin sitten ruvetaan rakentamaan noista jo vuosien varrelta kerääntyneistä kilkkeistä "surma"-moottoria. Mutku ajatelkaas V8:n murina VOLVOssa..... olis se jotain herkkää ja vielä automaattina. Vaikkei tehoja nyt sitten olisikaan mitenkään tähtitieteellisesti.
T. R
-
Googlella löytyi tälläinen: http://brickspeed.net/VolvoDocs/My-Scans/7s-and-9s/Specs-82-to-91-700-91-940-and-960.pdf
Volvon vihreäkantisesta huoltokirjasta oleva pdf:
- sieltä sivuilta 4-5 selviää mallisarjassa käytetyt moogttorit 740 vm.90 B204GT ja 760 vm.82 B28E
- sivulla 35 näkyy B204gt:n tehot = 200hp
- sivulla 69 B28E:n kuutiotilavuus 2.849dm3
ja tosiaan 760 vm. 82-87 on samalla akselirakenteella kuin jäykkäperäiset 740:set.
Eli kaiken järjen mukaan tämän muutoskatsastuksen pitäisi olla mahdollista...
-
-90 ja uudemmissa pitäis käyttöohjekirjassa olla 204GT/FT kuten oli omassa ja muistaakseni esim. Sjtv:llä. Siihen on ilmoitettu 200hv. Trafin tiedoista konetta ei tyyppitiedoilla löytynyt.
Varmistetaan sunkin muistikuva paikkansa pitäväksi, eli löytyy meikäläisen käyttöohjekirjoista ainakin moinen moottori.