Race.fi  Puotilan autokorjaamo

940 turbo

  • 19 Vastauksia
  • 8133 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa turbiina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
940 turbo
« : 02.11.2019, 21:32:55 »
Auton hommasin heinäkuussa ja ajattelin tänne päivitellä hieman muutoksista kun niitä on jonkin verran suunnitelmissa. Lähtökohtana vakiokuntoinen -95 940 alunperin 230fk tekniikalla johon joku on kerennyt jo päivittämään jonkun lastun ja turboruuvin. Itse kerkesin jo laittamaan plx laajakaistan ja nostamaan hieman ahtoja lastun rajoilla. Myös 3" suora kylkiputki vaihtui 3" suoraan ränniin perälle asti 30cm pitkällä takavaimentimella. Ulkoisia muutoksia: 17" levipellit, lippaa ja reikää puskuriin ja puskuri pikakiinnityksillä kiinni. Muuta tehtyä: TaTechnix madallausjouset ja kuppipenkit & mokkaratti kabiiniin. tarkoituksena virittää toistaiseksi niin pitkälle kun voi ilman koneen avaamista ja katsoa sitten mitä sen jälkeen kun koneremppa tulee ajankohtaiseksi..  ;D

« Viimeksi muokattu: 25.04.2022, 21:33:59 kirjoittanut turbiina »

Poissa turbiina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo
« Vastaus #1 : 02.11.2019, 21:39:21 »
Jarrut alkavat olla tiensä päässä niin päätin samantien päivittää semmosiin että pysähtyy vähän kovemmistakin nopeuksista. v70R 330mm etulevyt ja s320 cdi mersun 4-mäntäiset brembo satulat ferodon paloilla. adapterit täytyy vielä tehdä. Myös lokarin pikku ruostereikä tuli hitsailtua ja lokarin maalasin uusiksi. takalasin naarmutin korvattiin kumitulpalla.



« Viimeksi muokattu: 02.11.2019, 21:56:01 kirjoittanut turbiina »

Poissa turbiina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo
« Vastaus #2 : 02.11.2019, 21:53:19 »
Moottorin ohjaukseksi valikoitui mielenkiinnosta ja halvan hintansa vuoksi speeduino v0.3.7 . Toteutus plug & play muodossa toiseen lh koteloon ja liittimenä käytän myös lh:n omaa liitintä. Kaiken tarvittavan minkä voin, ryöstän alkuperäiseltä liittimeltä ja lisänä tarvitsee muutaman anturin omalla johdotuksella. Samalla purkilla ohjataan myös sytystä vw tyylisen  hukkakipinäpuolan kanssa.

« Viimeksi muokattu: 19.01.2020, 14:24:15 kirjoittanut turbiina »

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo
« Vastaus #3 : 02.11.2019, 22:36:31 »
Ft ahtimessa ei ole muuta eroa, kuin hukkaportin jousi. Tuosta moottorinohjauksesta kuulisi mielellään lisää. mitä maksoi? Eikö tuo ole megasquirt perustainen, eli käykö sama säätö-ohjelma?
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: 940 turbo
« Vastaus #4 : 02.11.2019, 22:50:47 »
Seurantaan, itsellä kanssa speeduino tulossa volvoon ja samalla tyylillä, mahdollisimman plug n play.

Ft ahtimessa ei ole muuta eroa, kuin hukkaportin jousi. Tuosta moottorinohjauksesta kuulisi mielellään lisää. mitä maksoi? Eikö tuo ole megasquirt perustainen, eli käykö sama säätö-ohjelma?
Speeduino perustuu Arduino Mega mikrokontrolleriin ja tunerstudiolla säädetään.
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa turbiina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo
« Vastaus #5 : 02.11.2019, 23:51:52 »
Joo samat ahtimethan noissa on, jonkun muun volvon ahdin tuohon kuitenkin oli  vaihdettu oiskohan 13c tms. ? Tarkoitus laittaa hx40 tai sitten ihan vaan joku kiina t3/t4 :D, myös pakosarja tulee ulkoisella hukkaportilla kun nykyinen orkkis sarja halki. Ja speeduinon saa alle 150€ hintaan jos ostaa piirilevyn ja komponentit erikseen, valmiiksi kasattuja saa ebaysta ym. 160€-170€ hintaan valuuttakursseista hieman riippuen. Siihen anturit yms kilkkeet päälle niin reilulla 200€ saa jo toimivan paketin.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2019, 23:55:13 kirjoittanut turbiina »

Poissa turbiina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo
« Vastaus #6 : 01.12.2019, 22:34:00 »
Ahtimeksi tulossa hx40 holsteeni #16 jaetulla pesällä, saas nähdä mitenkä pelaa..  ??? ja pakosarjan laipat pitäisi vielä hommata niin voisi alkaa sitä vääntämään. Hukkaportti on bilteman 50mm


upload
« Viimeksi muokattu: 01.12.2019, 22:40:10 kirjoittanut turbiina »

Poissa turbiina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo
« Vastaus #7 : 01.12.2019, 22:38:40 »
Myös tuommoinen reilun kokoinen kuuleri tuli haalittua sekä pussillinen silikoni letkuja.


Poissa turbiina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo
« Vastaus #8 : 19.01.2020, 14:19:18 »
Kytkimeksi ostin sre 763 asetelman ja 4-lapasen sintterin, kovaa vauhtista saa kaupitella lh:n triggerikehällä ja 228mm asetelmalle sopivana.



Poissa turbiina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo
« Vastaus #9 : 04.03.2020, 00:02:13 »
hetkeen ei ole muilta kiireiltä kerennyt pahemmin päivittelemään projektia mutta nyt alkaa pakosarja olemaan hukkaportin lähtöä ja viimeistelyä vaille valmis ja yksi ruostekohta paikkailtu sisälokarista ja kuuleri ym. osaa löytänyt paikalleensa, seuraavaksi olisi 3" ahtoputkien sovittelua ja kierrostieto pitäisi taikoa vielä eculle. Tps anturin signaalin saanti aiheutti päänvaivaa, syyksi paljastui lopulta alkuperäisen johtosarjan signaalin paluupiuha joka on poikennut jostakin matkalta. Jäin miettimään että onkohan tässä koskaan omistusaikanani tuo alkuperäinen tps toiminut, vaikka hyvin pelasi siitä huolimatta. Uuden johdon kautta kulki asentotieto tunerstudiolle asti. Myös bensapumppu kaipaa kytkentöjä ennen starttausta.



« Viimeksi muokattu: 04.03.2020, 00:18:45 kirjoittanut turbiina »

Poissa turbiina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo
« Vastaus #10 : 04.03.2020, 00:11:10 »
jarruja tuli hieman soviteltua, vaatii 17" käännettyjen peltien kanssa jonkinmoiset spacerit että mahtuu pyörimään kun v70 levyllä satula jää ulommas kuin alkuperäinen, ehkä jollain aluvanteella mahtuisi pyörimään tuollaisenaan. Satuloiden adapterit vielä suunnitteluvaiheessa.

« Viimeksi muokattu: 07.11.2020, 16:41:01 kirjoittanut turbiina »

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo
« Vastaus #11 : 04.03.2020, 22:21:49 »
Ei muuta kuin hattu pois, isommat venttiilit ja porttaus sinne 220hp virtauksiin, ja 65% virtaus pakopuolelle, Myös palotiloja tulisi muokata. 80mm kaasuläppä, uusi imusarja ja suuttimet, niin alkaapa pukata tehoa ja maltillisilla paineilla.

Myös nokan voisi vaihtaa johonkin turbokoneeseen suunniteltuun kireämpään keppiin, keppien hiojat tietää noista sitten enemmän.

Muuten noin niinku mielenkiintoinen projekti.


Tässä on turbokoneeseen sopiva palotila, vertaus orgis palotilaan.



Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo
« Vastaus #12 : 04.03.2020, 23:33:25 »
Ei muuta kuin hattu pois, isommat venttiilit ja porttaus sinne 220hp virtauksiin, ja 65% virtaus pakopuolelle, Myös palotiloja tulisi muokata. 80mm kaasuläppä, uusi imusarja ja suuttimet, niin alkaapa pukata tehoa ja maltillisilla paineilla.

Myös nokan voisi vaihtaa johonkin turbokoneeseen suunniteltuun kireämpään keppiin, keppien hiojat tietää noista sitten enemmän.

Muuten noin niinku mielenkiintoinen projekti.


Tässä on turbokoneeseen sopiva palotila, vertaus orgis palotilaan.


ootko joku trolli ? Yhtään laitetta en oo nähny siun jäliltä ja aina tuntuu kansi hommat olevan tiedossa :idiot2: :idiot2:

Poissa turbiina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo
« Vastaus #13 : 15.03.2020, 12:50:21 »
kannen hipistely tulee sitten ajankohtaiseksi kun alakerta kestää ne tehot, sama tehdä koko kone uusiksi jos kannen vaihtaa joten ajetaan nyt alkuun vakio 530 ja katsotaan mihin se riittää.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo
« Vastaus #14 : 22.03.2020, 01:47:13 »
ootko joku trolli ? Yhtään laitetta en oo nähny siun jäliltä ja aina tuntuu kansi hommat olevan tiedossa :idiot2: :idiot2:

Oonhan minä yhden sortin trolli.
Myönnän kyllä sen.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo