Proturbo  Autodiagnoosi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 890654 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3045 : 15.02.2020, 22:44:09 »
Eikö se M90 kestä ihan hyvin jopa 400nm väännönkin ja 250hv tehon. Hidas se on vaihtaa ja 3 vaihteen synkro voi hajota, rajulla käytöllä.

Poissa D24TIC_TKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3046 : 15.02.2020, 23:21:02 »
Eikö se M90 kestä ihan hyvin jopa 400nm väännönkin ja 250hv tehon. Hidas se on vaihtaa ja 3 vaihteen synkro voi hajota, rajulla käytöllä.

Mitä mää oon ymmärtänyt niin tietotomiston konsensus mielipide oli että kestää melkein mitä tahansa jos hyväksyy sen et 1-2 väli on hidas ja nelosella ei saa polkea alakierroksilla jos on paljon ruuvattu tehoa lisää.
Oliks tää nelosella alakierroksilla polkemiskielto sama kun kolmosen synkka?

Se miks tää ensisijaisesti mietityttää on että nyt toi 1-2 vaihdon hitaus ja kankeus rajoittaa mun mielestä  selvästi enemmän menoa kuin tehon puute , eli ei vissiin oo M90 tähän käyttöön tehty jos sen kuuluu tämmönen olla.

Jos olis fiksu niin vaihtaisi heti takas orkkkis coolerin koska sen kanssa tää oli hemmetin miellyttävä ja tasapainoinen kokonaisuus 

:D
« Viimeksi muokattu: 16.02.2020, 00:53:48 kirjoittanut D24TIC_TKU »
enään jälellä vaan -95 deeku+M90 470 tkm.
 RIP -93 deeku+M46 705 tkm +B230FT+M90 Classic 330 tkm.

Poissa D24TIC_TKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3047 : 15.02.2020, 23:40:30 »
Kaikki muut vaihdot menee helposti  silleen melkein yhdellä sormella ajattelemalla vips-vips kun pitää eikä ehdi kierrokset just  laskea  mut 1-2 joutuu siirtämään huolellisesti ja kiekat putoo  ja se tökkii.

Mikä neuvoksi? Vivuston puslat?

Koko kytkinasetelma uusittu vuosi sitten. Ois menny 963:n mut kun ei enään ole vissiin olemassa niin nyt siellä on marmorin orkkis palikka.

Ja tän kanssa se fiilis on niin kun ygönen ei kunnolla irrottais ja joutuu laskemaan kiekat alas ja itte kädellä  siirtämään ensin vapaalle ja sitten huolellisesti etsimään kakkosen että ei ala kakonen tuutata varattua.

Siitä ylös päin voi kyl sitten räpätä menemään melko lailla vapaasti ja sen kummemmin ajattelematta.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2020, 01:12:43 kirjoittanut D24TIC_TKU »
enään jälellä vaan -95 deeku+M90 470 tkm.
 RIP -93 deeku+M46 705 tkm +B230FT+M90 Classic 330 tkm.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3048 : 15.02.2020, 23:57:21 »
Minusta se on vain tämän M90 ominaisuus, että ei ole mikään nopea vaihdelaatikko vaihdoiltaan. Ettei olisi kytkimessä ilmaa, jos kerran vaihteet tahtoo sorsia tai jotain muuta häikkää, ettei irrota kunnolla. Jopa SRE-763 asetelmalla, toimii sorsimatta M90 laatikko. Tai sitten laatikossa itsessään synkrot kuluneet jne...

Poissa D24TIC_TKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3049 : 16.02.2020, 01:28:38 »
Onhan tässä sellainenkin tulokulma vahvasti läsnä nyt että ihan jokainen M90 alkaa nyt olla museoikäinen elikkä ne on alkaa olla vääjäämättä yksilöitä kaikki  ja tälläset viri viri tööt tööt  hommat niiden kanssa on ihan puhdasta hulluutta ja mielisairautta  ja kertoo vaan siitä mikä M90 on

 :D

Mun tietääkseni tässä nyt alla oleva aski on tehtaan jäljiltä ja korkkaamaton -95,  480 tkm
 
Ehkä se pitäs ensin käydä näyttämässä asiaa tuntevalla henkilöllä että josko kuitenkin vaan  ygösen ja gagosen synkat tai jotaan ennen sitä getrag ja vauhtipyörä harjoitusta. En tiiä.

Jos ois vaan kytkimen ilmavaiva kyseessä niiin kai se olis aina ja  joka välillä eikä vaan 1-2?
« Viimeksi muokattu: 16.02.2020, 04:30:35 kirjoittanut D24TIC_TKU »
enään jälellä vaan -95 deeku+M90 470 tkm.
 RIP -93 deeku+M46 705 tkm +B230FT+M90 Classic 330 tkm.

Poissa Hannu_H

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3050 : 10.07.2020, 12:01:55 »
Kehtaisiko joku käydä mittaamassa deekun laturin hihnapyörän ja kampiakselin hihnapyörän halkaisijat? Pitäisi välitys laskea ja alkuperäiset on hävitetty aikoja sitten :D

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3051 : 14.07.2020, 12:14:59 »
kampipyörä ulkokehä 160mm laturi 65mm
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3052 : 05.08.2020, 21:12:56 »
Meillä on ollu käytössä boshin 12mm  päällä oleva pumppu abaut 10v automaatilla. Päivitin tässä manualiks ja muuttuihan toi, en tiedä veto kateissa ennen 2000rpm ja myös rynkytys kova ennen sitä ??? kuinka mielyttäviksi 12mm voi saada manuaalilla. Onkohan tossa ollu joku laiminlyönti jo tekovaihessa? Ei taida taku olla voimassa enää  :) yhdistelmä d24tic-m90-3:54


Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3053 : 05.08.2020, 22:58:54 »
Itse vaihdoin kiinalaisen nestepään ja sama kummallinen rynkytys silläkin esiintyi. Oli aikoinaan juttua että jos sitä sentrifugisen säätimen painoja keventää, niin pitäisi auttaa siihen. Eli tuo "centrifugal covernor", tässä kuvassa. Tai siis ei se hirveästi "rynkytä", ajossa mutta sellainen pienehkö nykiminen alle 2000rpm kierroksilla esiintyi.


Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3054 : 06.08.2020, 09:16:59 »
Joo jossain täällä muistin lukevani jotain samanlaista en löytäny keskustelua
Eli onko noista kynsistä ihan hiottu tavaraa pois  ???
Voikohan tuo myös auttaa siihen hengettömyyteen  ???

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3055 : 06.08.2020, 20:44:59 »
Juu, noita kynsiä juurikin pitäisi ilmeisesti hieman hioa kärjistä tavaraa pois ja "keventää". Se ei toimi oikein 12mm nestepäällä kunnolla ja siinä se syy taitaa olla. Ovat ilmeisesti liian painavat ja näin ollen liian herkkiä, isolla nestepäällä.

Kyllä tuo itse tekemäni pumppu ottaa ihan kunnolla kierroksia ja ei ole hengetön alhaalta muistaakseni. En itse tuota ole vielä kokeillut, mutta niin kovasti väitettiin.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2020, 20:47:10 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3056 : 06.08.2020, 22:46:58 »
Jotain pitää kyllä tehdä, harmi kun ei yhtään muista mutta mulla oli tämä kiinni manuaali vehkeessä  aluksi kun tuli pumppupajalta joskus 2006, muistaakseni ei rynkyttäny silloin, mutta voi olla että muisti pettää. Mietin vaan että voishan sitä viedä sinne takas ja perushuoltais ton kun on käytetty jo jonkun verran ja jos näkis penkissä paremmin....en tiedä

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3057 : 02.07.2021, 15:04:22 »
Millä tavalla toi ahtojen nosto on paras toteuttaa näissä  ???
Tuli hommattua tommonen D24 turbo johon lyöty vielä jälkikäteen cooleri keulalle.
Tällä hetkellä näyttäs ahtavan vaan noin 0,7-0.8 baaria, ilmeisesti ollut jonkinlainen "turboruuvi" systeemi hytissä, miten tänmöset sit pelittää näissä vai kannattaako jotenki muuten eri tavalla nostaa ahtoja  :idiot2:

Ite ruuvi tällä hetkellä irtaallaan mut letkut tulee hyttiin, tällä hetkellä yhistettynä toisiinsa.
Lyönkö vaan ruuvin letkuihin kiinni ja kokeilen mitä tapahtuu vai?
« Viimeksi muokattu: 02.07.2021, 15:10:50 kirjoittanut Seitensatkumies »
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3058 : 02.07.2021, 21:46:57 »
Otat jarruputken pätkän ja poraat siihen 2mm tai 1mm reikiä pari tai kolme, muistaakseni ja laitat sen hukkaportin letkun väliin klemmareilla. Sitten "avaamalla" vähän kerrallaan noita reikiä voi kokeilla paljonko ahtaa.

Näin saa ahdot pysymään hyvin 1-1,1 bar välissä helposti.

Tämä on helppo toteuttaa ja toimii paremmin kuin bleedit.

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3059 : 03.07.2021, 19:50:14 »
Otat jarruputken pätkän ja poraat siihen 2mm tai 1mm reikiä pari tai kolme, muistaakseni ja laitat sen hukkaportin letkun väliin klemmareilla. Sitten "avaamalla" vähän kerrallaan noita reikiä voi kokeilla paljonko ahtaa.

Näin saa ahdot pysymään hyvin 1-1,1 bar välissä helposti.

Tämä on helppo toteuttaa ja toimii paremmin kuin bleedit.

Ok, onkos vielä jotain tapoja?
Mikäs se imusarjan etupäässä eestä päin katottuna oleva ''venttiili'' mokkula on mihin menee pari johtookin  ???
Ei oo oiken näistä deekuista kokemusta kun tähän asti bensa takavetoja ollu  :D
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

 

Elekma  Autoracing