Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Jopas_Jotakin - 28.09.2018, 20:42:54
-
Niin, tavoitteena on tehdä tuo toimenpide, yleisen siistimisen ja terävien kulmien poistamisen lisäksi.
Montako mm niitä venttiilimaljan poskia tulisi avartaa, luokkaa 1mm ilmeisesti, vaiko enemmän, avarruksen jälkeen kanava luonnollisestikin muutetaan jouhevsaksi ennen venttiilimaljoja ja sen jälkeen, sitten kanava hiekkapuhalletaan, jos löydän jostain sopivan paikan.
Pakopuolelle tuleekin enemmän muokkausta mm. isommat venttiilit ja ammattimiehen tekemä jouhennus venttiilin suurentamisen jälkeen.
Niin, mutta paljonko pirraan poskia???
-
Kone on sitten turbo b21 ja paineita 0.7-0.8bar
-
Voi, mutta pakoventtiilin ohjuria ei kannata.
Sen tarkoituksena on myös johtaa lämpöä venttiilistä kanteen.
Kanavan voi saada muutaman cfm verran enemmän virtaamaan jos ajaa ohjurin tasaiseksi, mutta käytännössä hyöty on karkeesti nolla.
En tiedä mikä on foorumin modejen käytäntö uusien topikkien kanssa.. mut miun mielestä olis paras pitäytyä vaan samassa topikissa samasta aiheesta keskusteltaessa.
Esim. nämä lähiaikoina tekemäsi topikit voisivat olla kaikki samassa topikissa, muuttaa vain aiheen nimeä hiukan. :)