Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Eetzi_ - 18.10.2018, 13:03:51
-
Morjesta vaan kaikille!
Tuli ostettua tuollanen 960 2.5 volvo ..
Noin. Viikon päivät pelasi ihan ok,mutta välillä oli tyhjäkäynnissä häikkää . Tyhjäkäynti humppasi aika lailla .Ajoittain jätti myös käynnistymättä kuumana...
No nyt teki sen että lämpimänä että ei varmaan lähde käyntiin ja tyhjäkäynti vähän mitä sattuu .
Vikakoodit antoi seuraavat :
2-2-3 Tyhjäkäyntiventtiilin signaali puuttuu
1-2-1 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari)
1-2-2 Imuilman lämpöanturi
1-2-3 Moottorin lämpöanturi
Tyhjäkäyntimoottorin puhdistelin .Nyt tyhjäkäynti suhteellisen ok .Saatto toki myös auttaa että putsailin puolat sekä yhden tulpan kolosta löytyi melkoisesti öljyä. :nohnoh
Ilmamäärä mittari uusittu edellisen omistajan toimesta uuteen .
Mitä tuosta alkais seuraavaksi vaihtaan/tutkiin ? Noita antureita ajattelin tarkastella paremmin ???
Vikakoodit tosiaan jo nollailin,eikä enään vikakoodeja puske enempää .
Kiitos jo etukäteen !
-
Moottorinlämpöantureita joskus hajoaa, kannattaa tietysti tarkastaa johdotkin. Sijainti on aika mukavasti kannen takapäässä vesiletkujen lomassa.
-
Moottorinlämpöantureita joskus hajoaa, kannattaa tietysti tarkastaa johdotkin. Sijainti on aika mukavasti kannen takapäässä vesiletkujen lomassa.
Jees,pitääpä tarkastaa tuo ekana
-
Jo vain sielä oli johto poikki . Anturille meni vihreäharmaa/valkoharmaa .vihreä poikki... mitenkäs tuo itse anturi mitataan ? Ohmitkos tosta nyt mitataan ?
-
Johto korjattu ja anturi ok . Tuli tossa tehtyä mielenkiintoinen huomio kun laitto puhaltimen täysille niin taas alko sama humppaus tyhjäkäynnissä sekä joku naksuu tasasin väliajoin moottori tilassa ,jossan ohjaustehostimen pumpun lähettyvillä .Voiko termostaatti ääntää noin ? . :idiot2:
-
Ilmastointi kytkeytyy päälle?
-
Ilmastointi kytkeytyy päälle?
Hyvin mahdollista.
-
Jees,mahtaa olla ilmastointi mikä sielä naksuu . Pitää vielä tutkailla asiaa ...
-
Jees,mahtaa olla ilmastointi mikä sielä naksuu . Pitää vielä tutkailla asiaa ...
Ilmastointihan sielä nakutteli
-
Moottorinlämpöantureita joskus hajoaa, kannattaa tietysti tarkastaa johdotkin. Sijainti on aika mukavasti kannen takapäässä vesiletkujen lomassa.
Onkos noita lämpöantureita useampi kappale, kun termostaatin kotelossakin on sellainen? ???
Vai tarkoititko vain johtojen kulkua ...?
-
Onko näissä 960:sissä muuta tiivistettä venttiilinkopassa kuin liima ja ne o-renkaat ?..
Tyhjäkäynti nyt tosi hyvä . Ainut vain ettei vieläkään tykkää lähtä lämpimällä koneella käyntiin,kun jäähtyy niin laakista tulille . Vikakoodeja ei anna mitään ,mutta miten toi nokka-akselin asentotunnistin ? Kummittelisko se ?
-
Onko näissä 960:sissä muuta tiivistettä venttiilinkopassa kuin liima ja ne o-renkaat ?..
Ei.
-
Voisi veikata nokan- tai kampiakselin asentotunnistinta. Ota nokan asentotunnistimesta johto irti, lähteekö silloin lämpimänä? 1.8 Motronic toimii ilman sitäkin sen verran, että käynnistyy ja voi ajaa.
-
Voisi veikata nokan- tai kampiakselin asentotunnistinta. Ota nokan asentotunnistimesta johto irti, lähteekö silloin lämpimänä? 1.8 Motronic toimii ilman sitäkin sen verran, että käynnistyy ja voi ajaa.
Joo kokeilin johtoa irti,ei vaikutusta . Liitin oli kyllä hiukan hapettunut joten senkin putsailin samalla.
Kampiakselin tunnistinta en vielä
tarkastanut...
Kiitoksia vain tähän astisista neuvoista -H-
-
Ilmapumpun (?) Putki mikä tulee kanteen oli kohtuu tukossa
(https://thumb.ibb.co/iK70DA/IMG-20181024-224515.jpg) (https://ibb.co/iK70DA)
-
Ei vaikuta käyntiin.
-
Ei näy valoa ..Tuli huomattuu että nytten tekee kylmänäkin että ei taho lähtä käyntiin. Mutta kun eka sahaa vähän ja sitten kokeilee heti perään startata lähtee iloiseen . Bensanpaineet ? Suodatin?
-
223 Tyhjäkäyntiventtiilin signaali puuttuu
212 Lambda-anturin signaali puuttuu
221 Seos liian laiha osakuormalla
121 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari)
322 Kuumalanka-ilmamäärämittarin lanka poikki
Yllä olevat vikakoodit antoi .
Bensansuodatin vaihdettu,nyt lähtee kelillä kuin kelillä tulille....
-
Niin monta immuun liittyvää vikakoodia, että kokeilisin toisella. Jos siellä on joku nimetön tarvike niin ei mikään ihme jos toimisi miten sattuu tai olisi jo hajalla.
-
Joo pitääpä kokeilla toisella immulla . Tosin tuohon on uusittu edellisen omistajan toimesta noin. 5000km sitten Bosch merkkinen imm ,uutena.
Liekkö sitten ollut maanantai kappale ..
-
Kohta riitä lompakko ajaan volvolla,kun kulutus jotain tähtitieteellistä >:(
-
Kohta riitä lompakko ajaan volvolla,kun kulutus jotain tähtitieteellistä >:(
Mikä on tämä "tähtitietellinen" kulutus?
Tässä ilmeisesti vanhempaa 1.8 ohjaus
-
Oisko noin 15litraa sataselle ELK
-
Kohta riitä lompakko ajaan volvolla,kun kulutus jotain tähtitieteellistä >:(
Tämän ei pitäisi volvo-miehelle olla uutinen :)Tai kuten TM muotoili asian 90-luvulla:"uudenaikainen moottori vanhanaikaisella kulutuksella" ;D
-
Eipä ei . Ongelma tosin jo ratkaistu . Auto myyty :2funny:
-
Ja ostaja on täällä :)
Kovasti on patenttia autossa, ei ihme ettei toimi... Lämpöanturin johdot aika hyvin silputtu, sulakkeita uupui, lambda mallia joku tarvike. Öljyä tulpanreijät täynnä ja koko venakoppa kasattu punasella tiivistesilikonilla :D
Koodit väheni, kun ne nollasi. Taisi olla pidemmältä aikaa nuo.
Onko lämpöanturin vaihtoon vinkkejä, vai pitääkö tuonne vaan rohkeasti tunkea sormia tulipellin väliin?
-
koko venakoppa kasattu punasella tiivistesilikonilla :D
Tosta oisin enemmän huolissaan. Menee nimittäin öljykanavat välissä, ja silikonia ei sais käyttää...
Onko lämpöanturin vaihtoon vinkkejä, vai pitääkö tuonne vaan rohkeasti tunkea sormia tulipellin väliin?
Peilillä katsoo aluksi niin helpottaa. Toki helpoin olisi kansi pöydällä :D
-
Tosta oisin enemmän huolissaan. Menee nimittäin öljykanavat välissä, ja silikonia ei sais käyttää...
Peilillä katsoo aluksi niin helpottaa. Toki helpoin olisi kansi pöydällä :D
Juu auto seisoo nyt pihalla. ei tuolla raski ajaa kun sylkee öljyä joka välistä...
Pitää ottaa kansi työn alle kunhan talliin pääsee. Tai no venakoppa nyt ainakin ::)
-
Lämpöanturin saa vaihdettua 19mm lenkillä. Mitään muuta ei tarvitse irrottaa kuin liitin anturista. Vähän ahdas väli, muttei mikään mahdoton. Muistaa vaan käyttää paisarinkorkkia auki, ettei ole painetta järjestelmässä. Korkki kiinni nestettä tulee alle desi.
-
Ite toki ottaisin suoraa hatun pöydälle huollettavaks samalla.
Jos aiot pidemmäksi aikaa käyttöauton, ja korjaus"intoa" riittää.
Kutoseen väittäisin kansirempan olevan yhtä helppo kuin vinokoneeseen..tai jopa helpompi joissain tapauksissa. :P
Toki taitaa olla todennäköisempää että kutosesta lähtee pakosarjan mutterit helpommin/ehjänä irti...kun muistaakseni kuparia alunperin ne mutterit?
Nuo patentit ei kyllä hyvää ennustetta anna yleensä.
Vastaavanlaista nähnyt, ja kyllä oli jakoa myöten miten sattuu kasattu. :D
Ja mm. huohottimelta puuttui kokonaan tiivisteet -> vuoti aika reippaasti öljyä
Kannattaa siirtää ne lämppärinkennolle menevät letkut yms kunnolla pois tieltä sieltä koneen takapuolelta.
Alkaa jopa näkemään.
Imusarjan irroitus auttaa myös paljon (n. 5-10min homma jos kumityynyn mutteri puuttuu tai lähtee helposti irti)
-
Ite toki ottaisin suoraa hatun pöydälle huollettavaks samalla.
Jos aiot pidemmäksi aikaa käyttöauton, ja korjaus"intoa" riittää.
Kutoseen väittäisin kansirempan olevan yhtä helppo kuin vinokoneeseen..tai jopa helpompi joissain tapauksissa. :P
Toki taitaa olla todennäköisempää että kutosesta lähtee pakosarjan mutterit helpommin/ehjänä irti...kun muistaakseni kuparia alunperin ne mutterit?
Nuo patentit ei kyllä hyvää ennustetta anna yleensä.
Vastaavanlaista nähnyt, ja kyllä oli jakoa myöten miten sattuu kasattu. :D
Ja mm. huohottimelta puuttui kokonaan tiivisteet -> vuoti aika reippaasti öljyä
Kannattaa siirtää ne lämppärinkennolle menevät letkut yms kunnolla pois tieltä sieltä koneen takapuolelta.
Alkaa jopa näkemään.
Imusarjan irroitus auttaa myös paljon (n. 5-10min homma jos kumityynyn mutteri puuttuu tai lähtee helposti irti)
Nojuu oishan se fiksuinta käyttää koko kansi levällää. Yhestä vitoskoneesta löytyy kokemusta, mutta siihen se jää. Vinokkaita lähinnä rapannu.
Mukavahan tuolla on ajella, mutta tuntuu jopa 240:n jälkeen syövän aivan kohtuuttomasti :D
Kuntoon se täytyy jokatapauksessa laitella. Alkaa purussa olemaan näitä jo kohtuudella, nii osia saa käytettynä ihan hyvin auton harvinaisuuteen nähen :smiley6600: