Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Sakki - 28.03.2021, 16:04:11
-
Terve,
kiikarissa on kymmenkunta vuotta vanha Volvo v70 (T4F, Powshift). Autolla on ajettu vajaat 150 tkm. Osaakohan joku kertoa, minkälaisiin kalliisiin korjauksiin kannattaa uuden omistajan varautua ajokilometreillä 150 tkm - 250 tkm? Siis tyypillisesti... Ko. kärry on merkkihuollettu. Entä onko noissa jotain erityistä, johon koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota tai kysyä myyjältä? Ja entäs ruoste? Joko se noita tuon ikäisiä vaivaa?
-
No muuta en keksi kuin että vaihteisto pelaa ja kun kiihdyttää rivakoita vetoja ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Itsellä oli powershift 90tkm->180tkm ja paras vaihteisto mitä olen omistanut. Nyt ajan 6 vaihteisella geartronikilla...
-
90tkm välein öljyt ja suodatin powershiftiin.