Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Juke-Maza - 06.08.2012, 18:45:21
-
Onko B5234 T5 koneen kampiakselilla ja B5254 vaparin kampiakseleilla eroa jos puhutaan 850:n moottoreista?
Onnistuuko 2.0 T5 päivittäminen 2.3 litraiseksi, 2.4/2.5 litraisen vapaastihengittävän kampiakselilla?
-
2 litrasen ja 2,3 litrasen ainoo ero on kampiakseli. eiköhän 2,4/2,5 oo sama kampiakseli kun 2,3 litrasessa,männänhalkaisija vaan on kasvanut.
-
2 litrasen ja 2,3 litrasen ainoo ero on kampiakseli. eiköhän 2,4/2,5 oo sama kampiakseli kun 2,3 litrasessa,männänhalkaisija vaan on kasvanut.
Tämä "eiköhän" tuossa toisen lauseen alussa herättää suurta epäilystä tiedon paikkaansapitävyydestä.
Kaipaisin varmaa tietoa asiasta.
-
Omaan -95 italoon tuli kampi -99 2.5 20v vaparista. 2.5 10v ainakin vanhemmat kammet takomattomia kuten oli myös omassa italossa.
-
Mistäs kaikista löytyy sopiva kampiakseli jos haluaisin tuon -96 vuoden B5204T:n päivittää 2.3 litraiseksi?
Ja jos poraus on sama niin onko männissä vai kiertokangissa ero 2.0 vrt 2.3?
-
Mistäs kaikista löytyy sopiva kampiakseli jos haluaisin tuon -96 vuoden B5204T:n päivittää 2.3 litraiseksi?
Ja jos poraus on sama niin onko männissä vai kiertokangissa ero 2.0 vrt 2.3?
Eli kampiakseli on eri 2.3 ja 2.0 sekä männät. 2.0 männät on korkeemmat ja tasalakiset kun 2.3 männät on matalemmat ja niissä on kuoppa. 2.4 koneessa pitäis siis olla sama kampiakseli kuin 2.3 mutta eri sylinterinhalkaisija. Eli 2l koneesta saat 2.3 kun otat 2.4/2.3 kampiakselin ja 2.3 männät.
-
Tuonne on väkerretty pienimuotoinen tietopaktti tinakoneista.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=27176.0