Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: lucky74 - 09.02.2011, 10:37:57

Otsikko: weber dgv suutinkoot?
Kirjoitti: lucky74 - 09.02.2011, 10:37:57
Eli ongelmana on amazoni, jossa weber dgv. Tyhjäkäyntisuuttimet ensiö 47 / toisio 55. pääsuuttimet 140 ensiö/ 135 toisio. Muuten toimii, mut vähänkin nopeampi kiihdytys saa aikaiseksi vain rötäämisen. Vähän auttaa kun leikkii samalla ryyppyvivulla. Kiihdytyspumppu kyllä toimii, mut mitäs suutinkokoja kannattas lähteä kokeilemaan?Kokemuksia?  Tällä hetkellä kaasari kiinni vakio b18sessa. jatkossa b20 k nokalla ja 2mm lasketulla kannella?
Otsikko: Vs: weber dgv suutinkoot?
Kirjoitti: Zebe - 09.02.2011, 19:36:18
Eli ongelmana on amazoni, jossa weber dgv. Tyhjäkäyntisuuttimet ensiö 47 / toisio 55. pääsuuttimet 140 ensiö/ 135 toisio. Muuten toimii, mut vähänkin nopeampi kiihdytys saa aikaiseksi vain rötäämisen. Vähän auttaa kun leikkii samalla ryyppyvivulla. Kiihdytyspumppu kyllä toimii, mut mitäs suutinkokoja kannattas lähteä kokeilemaan?Kokemuksia?  Tällä hetkellä kaasari kiinni vakio b18sessa. jatkossa b20 k nokalla ja 2mm lasketulla kannella?

Elikkä se käy liian laihalla kun ryypyn kanssa toimii hyvin ja ilman meinaa tukehtua.. En tiedä noista ensiöistä ja toisioista mutta jos niissä on jotai ilmasuuttimia niin kannattaa ne laittaa isommaksi.. Omassa Amazonissa 45 vaakaimuissa on sama juttu että tukehtuu.. Ei oo kyllä vielä tullu mitää suuttimia tai seosputkia ostettua kun on vakio nokka niin ei kierräkkään paljoa 4500 yli..
Otsikko: Vs: weber dgv suutinkoot?
Kirjoitti: jope_harju - 10.02.2011, 18:20:10
Här är en jättekiva ohjesivu DGV:n säätämisestä: http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm

Tuolla on muuten aika yllättävän avuliasta henkilökuntaa, että kannattaa soittaa tai lähettää sähköpostia ni sieltäki voi herua apuja.
Otsikko: Vs: weber dgv suutinkoot?
Kirjoitti: lucky74 - 10.02.2011, 19:26:37
Juu kiitos vaan vastauksista. On tullut luettua toi säätöohje muutamaan kertaan, mut eipä muutu hullua hurskaammaks. Moposporttiin tuli oikein soiteltuakin, ja suutinkoot oli kuulemma aika hyvin kohallaan. Täytyy varmaan ruuvata strömppä takas, se ainakin toimii!
Otsikko: Vs: weber dgv suutinkoot?
Kirjoitti: Zebe - 10.02.2011, 19:55:02
Juu kiitos vaan vastauksista. On tullut luettua toi säätöohje muutamaan kertaan, mut eipä muutu hullua hurskaammaks. Moposporttiin tuli oikein soiteltuakin, ja suutinkoot oli kuulemma aika hyvin kohallaan. Täytyy varmaan ruuvata strömppä takas, se ainakin toimii!

Kannattaa kysyä tuolta freetechnicsiltä.. Ite ainakin sain 45 vaakaimuihin apua kun soitin sinne samalla kun tilasin joutokäyntiseosruuvit..
Otsikko: Vs: weber dgv suutinkoot?
Kirjoitti: WEBERMAN - 11.02.2011, 18:54:09
Eli ongelmana on amazoni, jossa weber dgv. Tyhjäkäyntisuuttimet ensiö 47 / toisio 55. pääsuuttimet 140 ensiö/ 135 toisio. Muuten toimii, mut vähänkin nopeampi kiihdytys saa aikaiseksi vain rötäämisen. Vähän auttaa kun leikkii samalla ryyppyvivulla. Kiihdytyspumppu kyllä toimii, mut mitäs suutinkokoja kannattas lähteä kokeilemaan?Kokemuksia?  Tällä hetkellä kaasari kiinni vakio b18sessa. jatkossa b20 k nokalla ja 2mm lasketulla kannella?

Kokeilepa suurentaa ekaksi kiihdytyspumpun venttiiliä pykälällä., mutta kyllä nuo muuten kuuluisi vakiossa toimia noilla kamoilla. puhdistus voisi myös olla paikoillaan, ne kanavat on niin pieniä että sakkautuma, jota nykybensa aiheuttaa haihtuessaan tukkii kyllä kanavat. Ja oletko varma etteivät suuttimet ole vaihtuneet keskenään?
Otsikko: Vs: weber dgv suutinkoot?
Kirjoitti: lucky74 - 13.02.2011, 18:07:02
Soitin freetechnikkiin ja sain hyväy neuvot. Tyhjäkäyntisuutin kuulemma auttamattomasti liian pieni. Vaihdoin tilalle 55 ja rupes jo paremmin rokkaan. Vielä pitäis ensiöpuolelle vaihtaa 140 tilalle vaihtaa 150. katotaan kuin käy?
Otsikko: Vs: weber dgv suutinkoot?
Kirjoitti: WEBERMAN - 13.02.2011, 22:33:26
Eli tuossa tarkistelin vanhoja datoja, jotka antoivat B-20 hieman isommat arvot eli luutavimmin nämä ensiö/toisio vaihtuneet keskenään jossain vaiheessa. Se on myös konekohtainen kuten Heikolan Mika varmaan sanoikin ;)

Hyvä kun alkaa toimimaan, eli vaihda ne nyt ensin muutkin keskenään. :)
Otsikko: Vs: weber dgv suutinkoot?
Kirjoitti: lucky74 - 14.02.2011, 07:42:31
Kiitos vaan hyvistä neuvoista! Tarvii käyttää vielä pakokaasu mittarissa, niin saa ton tyhjäkäynninseokset hienosäädettyä. Vaihdettiin vielä ensiöpuolelle 145 pääsuutin, tuntuis olevan parempi kuin 150.
Otsikko: Vs: weber dgv suutinkoot?
Kirjoitti: Zebe - 14.02.2011, 16:19:59
Kiitos vaan hyvistä neuvoista! Tarvii käyttää vielä pakokaasu mittarissa, niin saa ton tyhjäkäynninseokset hienosäädettyä. Vaihdettiin vielä ensiöpuolelle 145 pääsuutin, tuntuis olevan parempi kuin 150.

Älä kuitenkaan pistä minkään uuden boschin laitteen sondia veteraanin putkeen.. Muuten tulee kalliiksi se mittaaminen.. ;) Koululla kuulemma parisen vuotta sitten oli mennyt juuri jonkun vanhan kaasariauton mittaamisesta rikki..
Otsikko: Vs: weber dgv suutinkoot?
Kirjoitti: Jani O. - 14.02.2011, 23:47:06
No kyl sit on saanu työntää jo melkosta katkua läpi. Töissä on vaan kerran mennyt kärytesti sekaisin kun letku työnnettiin liian syvälle uudehkon golffin putkeen ja meni takapöntön pohjalle jonne oli kerääntynyt niin paljon vettä että imaisi letkut täyteen koneeseen asti. Heräs kuitenkin viikon parin kuivumisen jälkeen henkiin.
Otsikko: Vs: weber dgv suutinkoot?
Kirjoitti: Zebe - 15.02.2011, 20:49:46
No kyl sit on saanu työntää jo melkosta katkua läpi. Töissä on vaan kerran mennyt kärytesti sekaisin kun letku työnnettiin liian syvälle uudehkon golffin putkeen ja meni takapöntön pohjalle jonne oli kerääntynyt niin paljon vettä että imaisi letkut täyteen koneeseen asti. Heräs kuitenkin viikon parin kuivumisen jälkeen henkiin.

Joo.. Mutta jos on niitä "vanhan mallisia" jossa tulee pelkät lukemat näytölle niin kannattaa käyttää.. Nehän on tarkotettukkin kaikille autoille.. Nämä uudet boschin tarkotettu melkein vain vähäpäästöisille autoille.. Ainakin niin luki sen ohjekirjassa kun tuossa aikoinaan lukasin koululla tekemisen puutteen vuoksi ;) Mutta menee jo vähän offtopic niin jatkuu oikea aihe. :D