Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Crof - 24.03.2011, 18:30:19

Otsikko: b21et:seen 531 kansi
Kirjoitti: Crof - 24.03.2011, 18:30:19
kysyisin sellasta asiaa niinkuin otsikkokin kertoo eli b21et :ssä tällähetkellä 398-kansi, niin passaako 531-kansi suoraan paikoilleen?
Otsikko: Vs: b21et:seen 531 kansi
Kirjoitti: JuHaU - 24.03.2011, 18:41:08
Jos sulla on alkuperäinen B21ET, niin kannessa on suuttimien paikat. Uudessa kannessa pitää luonnollisesti olla myös samat paikat. Palotilojen puolesta kannet ovat vaihtokelpoiset.
Otsikko: Vs: b21et:seen 531 kansi
Kirjoitti: mista - 24.03.2011, 18:43:44
Ja kansipahvi B23 koneesta niin ei jää pahvi näkyviin kannen alta.. Tosin mulla oli B21ET pahvi ja toimi ainakin 360hp asti.. Vaikka "liekkirengas"olikin pienempi kuin kannen palotila.
Otsikko: Vs: b21et:seen 531 kansi
Kirjoitti: Crof - 24.03.2011, 20:20:54
no voi perse.. siihen pitäs sitten imusarja ja joku bensalinja+suuttimetki hommata  :(

edit: mikäs nokka-akseli on 398 kannessa?
Otsikko: Vs: b21et:seen 531 kansi
Kirjoitti: JuHaU - 24.03.2011, 21:55:39
no voi perse.. siihen pitäs sitten imusarja ja joku bensalinja+suuttimetki hommata  :(

edit: mikäs nokka-akseli on 398 kannessa?

Jos sulla on B21ET kuten mainitsit, niin ainut järkevä  vaihtoehto on laittaa esim 405 kansi, jossa on suuttimen reiät valmiina, ellei tollasta 531 kantta ole suuttimen rei-illä.

K-Jetissä on aivan erilaiset suuttimet, kuin nykyaikaisemmissa sähköruiskuissa.

B21ET:ssä on alunperin ollut T nokka. Se on toki voinut jo vaihtua matkan varrella.
Otsikko: Vs: b21et:seen 531 kansi
Kirjoitti: janne81 - 24.03.2011, 22:00:13
Noilta racemiehiltä jäi yks asia mainitsematta, ei mikään paha:
jakopäänkoppa aiheuttaa pikku säveltämistä kun laittaa kymppilohkoon satasen kannen tai päinvastoin.
Otsikko: Vs: b21et:seen 531 kansi
Kirjoitti: mista - 25.03.2011, 07:40:10
Noilta racemiehiltä jäi yks asia mainitsematta, ei mikään paha:
jakopäänkoppa aiheuttaa pikku säveltämistä kun laittaa kymppilohkoon satasen kannen tai päinvastoin.

Tuollaista en edes huomannut kun omani paikalleen nakkasin  :D
Otsikko: Vs: b21et:seen 531 kansi
Kirjoitti: The moose - 25.03.2011, 08:59:25
sekoitetaas soppaa kysymällä tällästä... mulla on 530 kansi jossa suuttimien reiät kannessa (kansi lojuu irtosena ja se on halki)
onko se k-jet kansi? itelläni ei noita mekaanisia ruiskuvolvoja ole ollut, enkä montaa ole tutkinu.

:buck2: ajatusleikkiä, sähköruiskun imusarja ja turbohilut koneeseen, mekaanisista suuttimista vesi metanooliseosta koneeseen bosch ruiskupumpulla  :buck2:
Otsikko: Vs: b21et:seen 531 kansi
Kirjoitti: Crof - 30.03.2011, 20:48:32
valaiskaapa mua  :buck2: onko älytön homma vaihtaa k-jetti lh 2.4 :seen?
riittääkö vaihtoon nämä osat:
Kansi
Ruiskuboksit
Johtosarjat
Ilmamäärämittari
Vauhtipyörä kytkimineen, anturi telineineen
imusarja ja suuttimet

onko turhaa vaihtaa k-jet jos tehoja hakee?
Otsikko: Vs: b21et:seen 531 kansi
Kirjoitti: mista - 30.03.2011, 21:24:22
valaiskaapa mua  :buck2: onko älytön homma vaihtaa k-jetti lh 2.4 :seen?
riittääkö vaihtoon nämä osat:
Kansi
Ruiskuboksit
Johtosarjat
Ilmamäärämittari
Vauhtipyörä kytkimineen, anturi telineineen
imusarja ja suuttimet

onko turhaa vaihtaa k-jet jos tehoja hakee?

Jos pieniä tehoja haet niin k-jetilläkin pääsee johonkin. Jos enemmän tehoja haet niin laita suoraan vaikka mega.. Ei tarvi koskee vauhtipyörään, ei bokseja vaan boksi, IMMun voit unohtaa heti.. Eli voi päästä helpommalla.
Otsikko: Vs: b21et:seen 531 kansi
Kirjoitti: TVS - 01.04.2011, 23:36:33
Riippuu viritysasteesta. K-jetilläkin pääsee tosiaan sinne 200hp kieppeille, vakiohkolla LH jetillä hieman pitemmälle, mutta LH:ssa on se hieno puoli omavalmisteisiin verraten, että kun tökkää piuhat kaikki oikein kiinni ni kone jysähtää oikeilla säädöillä kerrasta tulille eikä kuluta mitenkään kauheasti. Ikävinä puolina tosiaan mm. tuo, että vauhtipyörä menee uusiks...