Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: O-P - 18.11.2017, 14:11:33
-
Eli laitoin D nokan b230f, tyhjäkäynti muuttui seilaavaksi mutta vedot aikasemmin kun esim v nokalla, onko muilla sama kokemus säädettävä nokkapyörä löytyy ajattelin jos sillä vois vähän yrittää korjata vai onko vaan ominaisuus kun kireempi nokka v nokalla ei ollu ihan noin paha seilaus.
-
Itseasiassa D nokka on kyllä kireempi, kun V. Mulla on D nokka säädettävän nokkapyörän kanssa käyttis B230F koneessa. Kyllähän se vähän seilailee tyhjäkäynti, mutta ei mun mielestä häiritsevästi.
-
Joku 12,5-13 puristeinen B230f E85 käyttis toimi parhaiten V-nokalla. Säädettävä nokkapyörä toki sillä ajoin ladan hihnalla. Koitin D-nokkaa (näille haettiin aina sopiva ajoitus ajamalla), VX3 ja V. Ehkä A, en muista
V-nokka em. kokoonpanossa
+Vetoalue 1500-5500
+Kulutus 13-14 E85
+Voit lähteä kakkosella paikoiltaan ja ajaa kolmosella risteykset
K-jetin imari, siivottu kansi ja läpivirtaava putkisto
-
Kun näistä vaparin nokista puhetta ja puristussuhde vaikuttaa setupin toimintaan ratkaisevasti niin millä rutut järkevästi 12-13:1 lukemiin?
Siis jos ei halua kantta milli tolkulla jyrsiä, saako esim. b200 ja b230 pattipäämäntiä?
-
B200 löytyy pattimäntää mm. B200F.
B230 ei taida olla missään.
Laske kantta.
-
Dekkitasosta voi myös ottaa pois niin sitten voi vakiomännästä tehdä pattimallisen.
Tällöin ei tarvitse höylätä kantta.
-
Itellä B230f ja KG003. Tyhjäkäynnin saa ihan nätiksi kun säätää sen tyhjäkäyntisolenodin (0280140516) topparia, sellanen sinetöity kuusiokoloruuvi. Tyhjäkäyntipiirin letkut tukittuna pitäs käydä n. 500rpm (kaasuläpän/ -anturin säätö) ja solenodi paikallaan sen n. 900rpm.