Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: juhahoo - 30.11.2017, 14:09:23
-
Mites on, oletteko koskaan joutuneet vaihtamaan autoa vian takia. Siksi että vikaa ei ole löytynyt, tai vaikka siksi että autoa ei ole ollut enää järkevää korjata?
Mikä oli vika/ongelma?
-
Pari sylinteriä ilman puristuspaineita öljysyöpössä 18-vuotiaassa 850:ssä, kilinä kuului koneen käydessä, myin varaosiksi.
Isä taas pisti aikoinaan viitisen vuotta vanhan Saab 9000:n kiertoon, kun Airbag-valo syttyi satunnaisesti aina uudestan ja uudestaan eikä 2 eri merkkihuoltoa osannut tehdä sille muuta kuin nollata vikakoodeja.
-
Pari sylinteriä ilman puristuspaineita öljysyöpössä 18-vuotiaassa 850:ssä, kilinä kuului koneen käydessä, myin varaosiksi.
Isä taas pisti aikoinaan viitisen vuotta vanhan Saab 9000:n kiertoon, kun Airbag-valo syttyi satunnaisesti aina uudestan ja uudestaan eikä 2 eri merkkihuoltoa osannut tehdä sille muuta kuin nollata vikakoodeja.
Allekirjoituksessa oleva tonnari oli lähellä myös mennä myyntiin varaosa-autoksi juurikin airbag herjan takia jolle syytä ei löytyny vaikka osat herjan alueelta uusittu. No -93 tehty onneksi myös bagittomana niin normiratti tilalle, srs osat irti ja möin ne pois ja leimalle.
-
Allekirjoituksessa oleva tonnari oli lähellä myös mennä myyntiin varaosa-autoksi juurikin airbag herjan takia jolle syytä ei löytyny vaikka osat herjan alueelta uusittu. No -93 tehty onneksi myös bagittomana niin normiratti tilalle, srs osat irti ja möin ne pois ja leimalle.
No jopas, isällä oli kanssa 93-malli
-
Ei ole ollut sellaisia vikoja tai ominaisuuksia. Toki tuo talouden pitkäkatto olisi joutunut poistoon jos taannoinen automaatin paukahdus olisi pitänyt korjata ulkopuolisella, ite kun tekee niin kustannukset pysyvät aisoissa ja vanha auto pysyy liikenteessä kertakäyttökulttuuristien ja valtiovallan kiusaksi.
Äkkiseltään en keksi tuon auton pysäyttämiseksi muuta kuin mittavan kolarin tai jonkun muun vahingon, esim. palo tai ilkivalta. Kolarikin pitää olla semmoinen että menee rakennetta v*turalleen, peltiosathan vaihtuu kädenkäänteessä. (toivottavasti mitn tällaista ei satu)
-
Ei nyt sentään mitään kovinkaan lopullisia vikoja ole kohdalle sattunut, mutta muutaman pienemmän ongelman kanssa on painittu aikoinaan. Toinen oli nopeusmittari jonka ongelmat selvisivät vasta merkkiliikkeessä. Itse oli sitä ennen jo tehty ja mittailtu vaikka mitä tuloksetta. Toinen hankalampi oli laturin johdotukset, jotka hapertuivat vanhuuttaan, eikä laturin tekemä virta ikinä saavuttanut akkua. Kesti kyllä tajuta ongelman syy, kun akku senkun tyhjeni ja laturi oli testipenkissä todettu hyväksi. Aikoinaan oli sellaista myös, että tyhjäkäynti vähän aaltoili 1000-500rpm välillä toisinaan. Syynähän oli virranjakajan kansi ja se nokkakappale jotka olivat aivan törkeän huonossa kunnossa. Ihmettelin että mitään muuta ongelmaa ei ollut ja aaltoiluakin esiintyi vain toisinaan. Esim, käynnistyvyyteen ei vaikuttanut yhtään. Mutta näiden osien vaihdolla loppui satunainen aaltoilukin.
-
Harmaakoppa D5 oli niin paha jyrisijä että sain tekosyyn autonvaihtoon. Ei auttanut kaikkien tukityynyjen vaihto eikä ollu alipainevuotojakaan. Ehkä jossain missälie ”turbiiniosastolla” häikkää. Jos olisi löytynyt tietäjä-korjaaja joka olisi varmuudella tiennyt missä vika ja osannut korjata niin olisin todn korjauttanut. Yleensä sain vain kuulla että ”semmosia ne on”. Sama värkki myöskin oli sinnikäs tutisija. Sitäkään ei koskaan saatu pois. Lisäksi myöskin tuli ”tuulta munille” eli ohjauspylväästä virtasi kylmää pakkaskeleillä enkä saanut sitä koskaan täysin loppumaan. Tilkitsin kyllä sen mitä pystyi.
Itseasiassa jotain orastavaa tutinaa olen välillä ollut huomaavinani myös 2014 XC60 Volvossa. Tulee myöskin tuulta munille :) Mutta ei jyrise.
-
Mulugren taisit sietää sitä jyrinää kuitenkin 150tkm ? Oliko sitä ennen lastua?
-
Mulugren taisit sietää sitä jyrinää kuitenkin 150tkm ? Oliko sitä ennen lastua?
Kyllä se ostaessakin alle 200 ajettuna jyrisi hieman esim D asennossa jarrulla. Lastutin eikä se siitä mikskään muuttunu. Mutta se alkoi pikkuhiljaa pahenemaan ja tosiaan loppuajasta pauhu oli välillä korvia huumaava. Hitusen kun nosti kierroksia ni het rauhottu. Varmaankin oli jotain siellä turbiini osastolla luulen ma. Ehkä se hirmuvääntö siellä oli tehny tuhojaan mutta kaikki toimi silti ok. Ehkä vieläkin, tiedä häntä.
Hyvä auto se oli kuiteski. Välillä ikävä ??? Oli se kulkupuoli niin pirskatin kova ja autohan oli puoli-ilmainen kun vertaa nykyiseen..
-
Melkein, vinokoneesta vika kuitenkin selvisi.
-
On tullut.
En osaa päättää minkävärinen siitä tulee. :2funny:
-
Kuski lähinnä :D
-
Sisämelu. 2017 mallinen S60. Aina olleet Volvot hiljaisemmasta päästä autoja vaan ei enää.
-
Noh, en nyt sanois ylitsepääsemättömiksi, mutta ei omistusaikana saatu kuntoon.
- Ensimmäisessä S80 takaovet vuotivat kesällä aina pölyä ovien raosta, sitä oli kynnyskoteloiden siäpinnoilla ja takaistuimella.
- Toisessa S80 polttoainepumput kestivät noin 10kk. Neljä meni, kolme takuuseen.
-
Harmaakoppa D5 oli niin paha jyrisijä että sain tekosyyn autonvaihtoon. Ei auttanut kaikkien tukityynyjen vaihto eikä ollu alipainevuotojakaan. Ehkä jossain missälie ”turbiiniosastolla” häikkää. Jos olisi löytynyt tietäjä-korjaaja joka olisi varmuudella tiennyt missä vika ja osannut korjata niin olisin todn korjauttanut. Yleensä sain vain kuulla että ”semmosia ne on”. Sama värkki myöskin oli sinnikäs tutisija. Sitäkään ei koskaan saatu pois. Lisäksi myöskin tuli ”tuulta munille” eli ohjauspylväästä virtasi kylmää pakkaskeleillä enkä saanut sitä koskaan täysin loppumaan. Tilkitsin kyllä sen mitä pystyi.
Itseasiassa jotain orastavaa tutinaa olen välillä ollut huomaavinani myös 2014 XC60 Volvossa. Tulee myöskin tuulta munille :) Mutta ei jyrise.
Aina kun itselle on tullut (missä vaan autossa) vastaan tämä ongelma niin vika on ollut pahoinpidelty ja päin persettä asennettu raitisilmasuodatin. Omassakin autossa veti sieltä aika rajusti, -20 keleillä jäätyi kassit ihan kunnolla. Onneksi löysin vian.
-
Ei ole ollut sellaisia vikoja tai ominaisuuksia. Toki tuo talouden pitkäkatto olisi joutunut poistoon jos taannoinen automaatin paukahdus olisi pitänyt korjata ulkopuolisella, ite kun tekee niin kustannukset pysyvät aisoissa ja vanha auto pysyy liikenteessä kertakäyttökulttuuristien ja valtiovallan kiusaksi.
Äkkiseltään en keksi tuon auton pysäyttämiseksi muuta kuin mittavan kolarin tai jonkun muun vahingon, esim. palo tai ilkivalta. Kolarikin pitää olla semmoinen että menee rakennetta v*turalleen, peltiosathan vaihtuu kädenkäänteessä. (toivottavasti mitn tällaista ei satu)
Täysin samoilla linjoilla. Sellaista ongelmaa ei ole ollut joka olisi lopettanut liikennöinnin saati omistamisenhalun.
Tosin pahoin pelkään ettei sellaista vikaa olekkaan jota ei joko korjata hampaat irvessä tai kuolla yrittäessä...