Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Jonesyboi - 30.05.2018, 21:00:57

Otsikko: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 30.05.2018, 21:00:57
Alkanut pieni turbo-huuma taas painamaan ja tartteis nyt suunnittelun kanssa apua. Muu aikalailla selvää mutta määräjakajasta yms en ymmärrä juuri mitään. B230E määräjakajalla ei tee turbon kanssa mitään sen tiedän, joten sen nyt joutuu heivaamaan pois ja muutenkin pitäisi määräjakaja siirtää turbon puolelle? Miten tämä onnistuu? Saako tuohon B230E imusarjaan laitettua ahtoputkia mitenkään kiinni, vai onko samalla paras vaan laittaa B19 tai B21ET:n imusarja kiinni? Kyllä, ahtoja ei saa paljoa puristettua koneesta korkeiden puristuksien takia ja sisuskalujen "heikkouden" takia, myöskin suuttimet ei taida hirveän pitkälle pötkiä. Mutta siis tällainen projekti olisi siis nyt suunnitteilla ja tällä nyt pääsisi alkuun.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: TVS - 30.05.2018, 21:20:07
Unohda. Oikeesti. Eio kovin kallis tehdä irtona toinen kone. Tuossa että tehdään mitälie sytkällä, 40v ikäsillä mekaanisen ruiskun osia yhdistelemällä sekasotku yli kymppiruttusen linnunluuveivisen koneen ahtamiseen on sokka irti jo ensistartissa. Tuo b230e on hyvä kone kun sen pitää semmosena tai korkeintaan tekee kansityöt pikku siistimisineen, jos tarttee saada lisää niin vaihda suosiolla toinen pata niin ei tartte rikkoa tuota. Siis sähköruisku oman maun mukaan joko tuoreemmasta LH tai sitten aftermarketti, joku edukas ahdinsetti ja oikeastaan ihan mikä muu peruskone tahansa...
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 01.06.2018, 07:53:51
Itsellä ei riitä työtilat koneen vaihtoon, joten tuon koneen ympärille pitää tehdä. Vähän huono aihiohan tuo on, mutta sillä mennään.

Tällähetkellä ainoat osat joita on näillänäkymin on tulossa B21ET:stä ovat ilmanputsari, määräjakaja jne ja virranjakaja. Muut tulevat B230FT-koneesta (pakosarja, turbo, ic ja osa ahtoputkista)

Eli osia löytyisi nyt jo vino pino. Niinpaljoa tehoa tuosta en ala repimään että alakerta vaarantuis, palotiloja joutuu kasvattamaan jossainvälissä jos haluaa ahtoja nostaa. Mutta noilla osilla ainakin teoriassa pitäisi pelin toimia jo ihan passelisti, toki täytyy sitten katsoa ettei ala ahtojen kanssa käymään laihalla.. :P
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 01.06.2018, 07:56:55
Laatikkona on M46, tosin tällähetkellä kytkinremppa menossa ja "vahvistettu" kytkinpaketti menossa sisälle. Luulisi kestävän myös.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: razori - 01.06.2018, 09:51:55
Luulisi kestävän myös.

Tuolla laatikolla kestää yhden täysvedon kun 250hp ja 300Nm
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 01.06.2018, 10:20:31
Tuolla laatikolla kestää yhden täysvedon kun 250hp ja 300Nm

No, laukiaa jos laukiaa :D tuolla tuskin 200hv pidemmälle tullaan menemään ainakaan lähiaikoina.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: viri-viri - 01.06.2018, 12:23:21
Vähän hurjalta viritelmältä kuulostaa. Itse laittaisin tuohon lh:n ja tankkiin E85. Eikös tuossa lohkossa pitäisi olla paikatkin valmiina lh:n nakutusanturille ja kampuran asentotunnistimelle? ???

Onhan tuo kjet toimiessaan ihan kelvollinen laite, mutta säätö vaikeaa ja varsinkin noita volvon turbo kjetin osia ei tunnu löytyvän enää mistään. Ainakin itse etsin aikoinaan b21et:n ohjauspaineensäädintä parikin vuotta.

Olen kyllä ajanut turbotettua vapari b200e kjettiä, siinä oli siis kaikki vaparin osat jne., turbo vaan koneen kyljessä ja 0.3bar ahtoja. Määräjakajakin oli painepuolella :idiot2: kyllähän se liikkui eikä korviin nakuttanut, mutta aivan varmasti kävi laihalla. Kansipahvi siitä paloi sitten myöhemmin (oisko sillä jopa 20tkm päässyt räpellettynä).

Kyllähän tuo varmaan budjettilaitteena menisi miten suunnittelitkin, turbokjetistä vaan määräjakaja, ohjauspaineensäädin ja virranjakaja. Vakiosuuttimillakin voisi kokeilla aluksi käyttää, niissä ei muistaakseni isoja eroja tuotossa ollut turbon suuttimiin. Ja matalat ahdot, ainakin alle puolenbarin. Alkuperäisen imusarjan voit pitää koneessa, se taitaa muutenkin olla paras orggis imusarjoista turbokäyttöön. Jos käy laihalla niin virittelee kylmäkäynnistyssuutimen ruikkimaan bensaa myös ahdoilla.


Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: TVS - 01.06.2018, 23:02:18
Tuolla laatikolla kestää yhden täysvedon kun 250hp ja 300Nm
Mutta jos onkin 214hp ja 365Nm niin kestää parikytä tuhatta kilsaa ja useat ratapäivät ja jatkaa elämäänsä varalaatikkona hyllyssä kun tekniikka päivittyi.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: The_OttoB - 01.06.2018, 23:50:51
Jos bensalla ajaa niin kaksi kansipahvia.

Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 04.06.2018, 01:08:52
Vähän hurjalta viritelmältä kuulostaa. Itse laittaisin tuohon lh:n ja tankkiin E85. Eikös tuossa lohkossa pitäisi olla paikatkin valmiina lh:n nakutusanturille ja kampuran asentotunnistimelle? ???

Onhan tuo kjet toimiessaan ihan kelvollinen laite, mutta säätö vaikeaa ja varsinkin noita volvon turbo kjetin osia ei tunnu löytyvän enää mistään. Ainakin itse etsin aikoinaan b21et:n ohjauspaineensäädintä parikin vuotta.

Olen kyllä ajanut turbotettua vapari b200e kjettiä, siinä oli siis kaikki vaparin osat jne., turbo vaan koneen kyljessä ja 0.3bar ahtoja. Määräjakajakin oli painepuolella :idiot2: kyllähän se liikkui eikä korviin nakuttanut, mutta aivan varmasti kävi laihalla. Kansipahvi siitä paloi sitten myöhemmin (oisko sillä jopa 20tkm päässyt räpellettynä).

Kyllähän tuo varmaan budjettilaitteena menisi miten suunnittelitkin, turbokjetistä vaan määräjakaja, ohjauspaineensäädin ja virranjakaja. Vakiosuuttimillakin voisi kokeilla aluksi käyttää, niissä ei muistaakseni isoja eroja tuotossa ollut turbon suuttimiin. Ja matalat ahdot, ainakin alle puolenbarin. Alkuperäisen imusarjan voit pitää koneessa, se taitaa muutenkin olla paras orggis imusarjoista turbokäyttöön. Jos käy laihalla niin virittelee kylmäkäynnistyssuutimen ruikkimaan bensaa myös ahdoilla.

Budjettilaite tosiaan onkin kyseessä, paljon on tullut luettua turbo k-jettien sielunelämästä ja ihan tuosta vaparinkin, joutunut jonkinverran rustaamaankin jo. Onhan nuo k-jetit jo aika katoava luonnonvara, vähän huono alkaa tuosta B230E:stä väkertämään kun niitä ei enää monia ole "olemassakaan". Itselle tämä kävisi hyvänä harjoitteluna ja kokemuksena, tehopeliä en ole tekemässä, vaan jokapäiväisenä ajokkina olisi tarkoitus pitää, sentakia pitäisi saada mahd. hyvin kaikki pelaamaan keskenään että pysyy kunnossa pirssi. Erityisesti ettei ala käymään liian laihalla/rikkaalla..
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Miuzo - 04.06.2018, 09:27:58
Tuolla laatikolla kestää yhden täysvedon kun 250hp ja 300Nm

Eikö tuo m46 kestä saman kun m45? En mä oo (vielä) saanu lootaa rikki vaikka yli 300hv ja liki 500nm  :D
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 05.06.2018, 17:38:49
Toki mahdollisuus olisi räpeltää tuohon LH2.2, kumpi nyt tulisi helpommaksi ja halvemmaksi. K-Jettihän on itsestä kyllä ihan siisti laite, mutta jos kaikki vermeet niihin on ihan kiven alla, niin ehkä järkevämpi vaihtoehto tuo LH2.2? Itse en noista sähköruutista yms niin paljoa sitten vielä ymmärräkkään, mutta voiko tuota B230E imusarjaa ja suuttimia enää siinävaiheessa käyttää hyväksi?
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 05.06.2018, 19:53:29
Ja eikö jonkun turbo Saabin k-jetin määräjakaja jne pelaisi ihan hyvin tuossa Volvonki koneessa? Ohjauspaineensäätimestä sitten en ole niin varma, pitääko olla Saabista sekin :o
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: The_OttoB - 05.06.2018, 19:57:37
Käy varmaan saabista, kunhan vain on turbomallista. elikkäs siinä on ahtorikastus.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 05.06.2018, 20:04:52
Käy varmaan saabista, kunhan vain on turbomallista. elikkäs siinä on ahtorikastus.

Tämä voi helpottaa aika paljon itseasiassa, nuo Volvojen osat on senverta kiven alla että jospa koittais jostain Saabista löytää puuttuvat osat :-\
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Lankku - 05.06.2018, 21:21:06
Eikö tuo m46 kestä saman kun m45? En mä oo (vielä) saanu lootaa rikki vaikka yli 300hv ja liki 500nm  :D
Onhan noita hajonnut vaikka kuinka noin 400Nm tuntumasta kolmosella. Vuosia sitten meni tutulla megalle muutetun B230ET:n perässä kahteen kuukauteen kolme M46:tta ~420Nm voimin. Ihan suorasta vedosta eikä sitä edes kiusattu erikoisemmin. Seuraavalla omistajalla samalla tapaa yksi kunnes päivitettiin M90. Ei ollut kovin pieni turbokaan, että ois ollut kovaa alavääntöä.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: The_OttoB - 05.06.2018, 21:22:54
Mittaa sen ohjauspaineen että se toimii oikein niin sen osalta homma on kondiksessa.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 05.06.2018, 21:32:17
Mittaa sen ohjauspaineen että se toimii oikein niin sen osalta homma on kondiksessa.

Eiköhän tässä suunnittelu ala olemaan ainakin alkuun nyt selvillä, nyt osien kartoitus loppuun ja sitten projektia aloittamaan 8)
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: razori - 06.06.2018, 11:18:42
Toki mahdollisuus olisi räpeltää tuohon LH2.2, kumpi nyt tulisi helpommaksi ja halvemmaksi.

Tämän voisi muotoilla uudestaan, että kumpaan jalkaan on kivempi ampua? Sillä ei kumpikaan noista ideaalinen ole. K-jet turbo -tavarat on kiven alla ja lh2.2:een ei ole lastuja, koska sitä ei osaa kukaan säätää
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Kalamies - 06.06.2018, 11:43:57
Lh2.2:een ei ole lastuja, koska sitä ei osaa kukaan säätää
Höpö höpö. Naapurimaasta saa bulkkilastua ja Turbobricksiltä kustomia.

Sitä paitsi jopa vanhempi LH2.1 taipuu sinne 300hv paikkeille ilman lastuakin mukisematta ::)
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 06.06.2018, 11:46:32
Tämän voisi muotoilla uudestaan, että kumpaan jalkaan on kivempi ampua? Sillä ei kumpikaan noista ideaalinen ole. K-jet turbo -tavarat on kiven alla ja lh2.2:een ei ole lastuja, koska sitä ei osaa kukaan säätää

Itse en ainakaan tuosta lh2.2 enkä kyllä 2.4 ymmärrä mitään kun en ole sellaista edes omistanut, mutta k-jetistä tullut jo opiskeltua aika paljon niin mieluiten siinä pysyisin. Mutta asiasta toiseen, itsellä on kannessa virranjakaja, tuleeko siitä harmia turbokäytössä? Joutuuko sille tekemään jotain?
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Huikkoster - 06.06.2018, 12:00:01
Kyllä sulla k-jetin rajat tulee vastaan ennen kuin jakajasytytyksen. Pidä se.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: The_OttoB - 06.06.2018, 17:28:07
Kansijakajasta tulee ongelmia. Onko tämä 740 Volvo? Kerro heti kaikki.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: razori - 06.06.2018, 17:50:14
Höpö höpö. Naapurimaasta saa bulkkilastua ja Turbobricksiltä kustomia.

Elä nyt tule pätemään faktojesi kanssa :D
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 06.06.2018, 17:54:45
Kansijakajasta tulee ongelmia. Onko tämä 740 Volvo? Kerro heti kaikki.

740GLE, -87 B230E ja M46 lootalla.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: The_OttoB - 06.06.2018, 19:26:26
Aijai. Eli tässä on sytkä ohjattu MAP anturilla varustetulla purkilla. Se anturi ei ymmärrä ylipainetta, ja en tiedä onko tuon purkin koodaajia muutenkaan olemassa. Lastu oli muistaakseni irroitettava.

Lohkojakajaan voi vaihtaa, mutta apuakselin hammastus on todennäköisesti jäänyt tekemättä tehtaalla. Se täytyy vaihtaa.

Lähtisin ATEcun suuntaan. Imusarjat ja suuttimet on aika halpoja.

Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 06.06.2018, 23:45:30
Aijai. Eli tässä on sytkä ohjattu MAP anturilla varustetulla purkilla. Se anturi ei ymmärrä ylipainetta, ja en tiedä onko tuon purkin koodaajia muutenkaan olemassa. Lastu oli muistaakseni irroitettava.

Lohkojakajaan voi vaihtaa, mutta apuakselin hammastus on todennäköisesti jäänyt tekemättä tehtaalla. Se täytyy vaihtaa.

Lähtisin ATEcun suuntaan. Imusarjat ja suuttimet on aika halpoja.

Ei taida MAP antureita olla tässä koneessa? Ja kansijakajalla olevia turbojakin näyttäs olevan nyt vaikka jos minkämallista?
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: TVS - 06.06.2018, 23:53:59
On ja on.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 07.06.2018, 00:35:54
Eli, jos homma ei skulaa tuolla kansijakajalla niin projekti saa stopin samantien. Mahdollisuuksia ei ole itsellä esim. konetta purkaa ja jotenkin värkätä lohkojakajaa kyseiseen autoon ja minkään ecujen kanssa en ala kikkailemaan, koska esim. tuo atecu maksaisi enemmän kuin kaikki nuo turbo-osat+määräjakajat, ohjauspaineensäätimet yhteensä. Kai se on pakko sitten tyytyä tuohon vapariin jos ei vakio-osilla saa skulaamaan.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Afteri - 07.06.2018, 10:42:47
Mikäli et meinaa konetta mitenkään purkaa niin miten olet suunnitellut ahtimen öljy tulon ja paluun kun ilmeisesti ollaan vaparilohkoa turbottamassa?
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: The_OttoB - 07.06.2018, 13:08:00
Öljypohja kyllä irtoaa koneen ollessa paikoillaan. Järkkyduuni kaiken kaikkiaan.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 07.06.2018, 14:45:57
Öljypohjan nyt varmaan joutuu joo irroittamaan, mutta ei kyllä hirveänä himottaisi tuo lohkojakajan asennus. Lisää työtä ja joutuu senkin ja apuakselin jostakin etsimään+asentamaan. Eli tuota päätyjakajaako ei saa toimimaan millään turbon kanssa vai pitäisikö se vaihtaa johonkin toiseen/muokata? Kummasti olen nähnyt B200E/B230E koneita joita on jälkeenpäin turbotettu niin päätyjakajallakin? Ja siis sellaisia joissa myös k-jet edelleen käytössä.. :P
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Reinikka99 - 07.06.2018, 20:47:03
Mikäli et meinaa konetta mitenkään purkaa niin miten olet suunnitellut ahtimen öljy tulon ja paluun kun ilmeisesti ollaan vaparilohkoa turbottamassa?
Omaan vaparilohkoon tein paluureiän orkkis paikkaan ihan kone paikallaan ilman öljypohjan irroitusta. Ei ehkä kaikkein fiksuin ratkaisu mutta reilusti vaseliinia poran terässä ja reiän kautta valuttelin litran öljyä.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: TVS - 07.06.2018, 22:09:48
En nyt ollenkaan ymmärrä tätä hinkua vaihtaa about sitä ainoaa moottorinohjaukseen liittyvää osaa, jota ei tarvitsisi vaihtaa  :idiot2:. Toki jos sen hallijakajan haluaa pistää parempaan käyttöön kun on koko harvinainen, mutta noin muuten...

Toistan itseäni, mutta oikeasti tulee parempi ja pääset helpommalla kun teet toiseen koneeseen nuo muutokset, voisi varauksin tulla vähemmän kötöstyskin. Mun seiskassa oli alunperin b230e+46, sen tilalle swappasin b230et+zf, se ei viihtynyt kauaa vaan peruskone vaihtui moottorinohjauksen pysyessä motroniccina, siinä oli muutamia vuosia b230e/ft+orggis m46, 214hp 365nm oli tolla setillä ja aski kahteli sitä kunnes nostin paketin ylös ja aloitin nykyisen tekniikan niputtamisen tuohon edellisen paketin peruskoneen ympärille, eli h-profiiliveivit, mäntiin venakolot ja päälle 16v hattu, kylkeen mitsun td05 ahdin ja toveri Rusakko askarteli siihen esinomaisen kompaktin pakosarjan. Jatkeeksi vielä m90 ja ruiskuksi lh2.4 (koska se on kuulemma täysin typerää ja väärin).

Ai miksi tämä tarina? No, oikeasti tuo auto oli tosi hyvä ja järkevä aivan vakiona, eio ikinä millään ratkasulla sen jälkeen mennyt niin vähällä sopalla tai vetänyt niin ilmeettömän tasaisesti koko alueen läpi. Tuo et+zf oli nurkkakouhotuksessa aika hyvä, mutta se ois tarttenu enempi voimaa että olis ollu hyvä, se aski hukkaa aika paljon menohaluja. Tuo eft sekamelska oli taas ruiskua vaille hyvä setti, ja nykyinen "b234ft" on juurikin sellainen, kun tuohon olisi pitänyt tehda heti suoraan sen b230e tilalle. Nuo typerät välimallit oli aivan silkkaa ajan-, vaivan- ja rahanhukkaa, ellei ota huomioon sitä tolkutonta määrää oppia ja kokemusta, mitä niistä sai. Fiksu olisi tehnyt kerralla kunnollisen toisen tekniikan tilalle, minä tein kaikki välivaiheet ja yritän sanoa, että älä tee vielä enempi välivaiheita.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jonesyboi - 08.06.2018, 13:19:40
En nyt ollenkaan ymmärrä tätä hinkua vaihtaa about sitä ainoaa moottorinohjaukseen liittyvää osaa, jota ei tarvitsisi vaihtaa  :idiot2:. Toki jos sen hallijakajan haluaa pistää parempaan käyttöön kun on koko harvinainen, mutta noin muuten...

Toistan itseäni, mutta oikeasti tulee parempi ja pääset helpommalla kun teet toiseen koneeseen nuo muutokset, voisi varauksin tulla vähemmän kötöstyskin. Mun seiskassa oli alunperin b230e+46, sen tilalle swappasin b230et+zf, se ei viihtynyt kauaa vaan peruskone vaihtui moottorinohjauksen pysyessä motroniccina, siinä oli muutamia vuosia b230e/ft+orggis m46, 214hp 365nm oli tolla setillä ja aski kahteli sitä kunnes nostin paketin ylös ja aloitin nykyisen tekniikan niputtamisen tuohon edellisen paketin peruskoneen ympärille, eli h-profiiliveivit, mäntiin venakolot ja päälle 16v hattu, kylkeen mitsun td05 ahdin ja toveri Rusakko askarteli siihen esinomaisen kompaktin pakosarjan. Jatkeeksi vielä m90 ja ruiskuksi lh2.4 (koska se on kuulemma täysin typerää ja väärin).

Ai miksi tämä tarina? No, oikeasti tuo auto oli tosi hyvä ja järkevä aivan vakiona, eio ikinä millään ratkasulla sen jälkeen mennyt niin vähällä sopalla tai vetänyt niin ilmeettömän tasaisesti koko alueen läpi. Tuo et+zf oli nurkkakouhotuksessa aika hyvä, mutta se ois tarttenu enempi voimaa että olis ollu hyvä, se aski hukkaa aika paljon menohaluja. Tuo eft sekamelska oli taas ruiskua vaille hyvä setti, ja nykyinen "b234ft" on juurikin sellainen, kun tuohon olisi pitänyt tehda heti suoraan sen b230e tilalle. Nuo typerät välimallit oli aivan silkkaa ajan-, vaivan- ja rahanhukkaa, ellei ota huomioon sitä tolkutonta määrää oppia ja kokemusta, mitä niistä sai. Fiksu olisi tehnyt kerralla kunnollisen toisen tekniikan tilalle, minä tein kaikki välivaiheet ja yritän sanoa, että älä tee vielä enempi välivaiheita.

Jos koko kone pitäisi vaihtaa niin B234F sinne sisään menisi. Itsellä olisi tiedossa tällähetkellä pakosarja, turbo ja välijäähy putkineen, joten saisi vaikka tuollaisesta väsättyä sitten
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Jopas_Jotakin - 07.10.2018, 05:21:04
Osta kuule multa turborömppä, saat mukaan kärkijakajan, joka ymmärtää myös ahtopaineet, eli kellon molemmin puolin on letkunipat.
Sitten varastat öljynpaineanturilta t-liitoksella öljyä, jonka johdat ahtimelle, sitten käytät öljypohjaa irti ja hitsaat siihen jostain 20mm vesiputkesta eka 75asteeseen, siihen vesiputkea migillä jatkoksi, tähän hienoon putkeen yhdistät sitten ahtimen öljynpaluukierron. Jos et aja kaasupohjassa kajaanista rovaniemelle tai helsingistä lahteen, niin et tarvi sitä hienoa öljyjäähyä. Mutta Intercoolerin tarvit, niitä saa ebaystä hintaan 200dollaria, kun teet strömbän modaukset loppuun kestää se sen 1.5bar ahtoja, mutta suosittelen pysymään 1.2ssa. Sitten kannattaa ostaa lambda-anturi ja säätää se kaasutin, siellä on semmonen ruuvi, dah, ja suuttimia ja nippoja ja putkiloita ja neuloja saa kg-trimmingiltä halpaan svenskahintaan.
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: TVS - 07.10.2018, 20:20:09
Osta kuule multa turborömppä, saat mukaan kärkijakajan, joka ymmärtää myös ahtopaineet, eli kellon molemmin puolin on letkunipat.
Sitten varastat öljynpaineanturilta t-liitoksella öljyä, jonka johdat ahtimelle, sitten käytät öljypohjaa irti ja hitsaat siihen jostain 20mm vesiputkesta eka 75asteeseen, siihen vesiputkea migillä jatkoksi, tähän hienoon putkeen yhdistät sitten ahtimen öljynpaluukierron. Jos et aja kaasupohjassa kajaanista rovaniemelle tai helsingistä lahteen, niin et tarvi sitä hienoa öljyjäähyä. Mutta Intercoolerin tarvit, niitä saa ebaystä hintaan 200dollaria, kun teet strömbän modaukset loppuun kestää se sen 1.5bar ahtoja, mutta suosittelen pysymään 1.2ssa. Sitten kannattaa ostaa lambda-anturi ja säätää se kaasutin, siellä on semmonen ruuvi, dah, ja suuttimia ja nippoja ja putkiloita ja neuloja saa kg-trimmingiltä halpaan svenskahintaan.
Jäikö aamulääkkeet ottamatta?
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Pecan - 07.10.2018, 21:49:30
Osta kuule multa turborömppä, saat mukaan kärkijakajan, joka ymmärtää myös ahtopaineet, eli kellon molemmin puolin on letkunipat.
Sitten varastat öljynpaineanturilta t-liitoksella öljyä, jonka johdat ahtimelle, sitten käytät öljypohjaa irti ja hitsaat siihen jostain 20mm vesiputkesta eka 75asteeseen, siihen vesiputkea migillä jatkoksi, tähän hienoon putkeen yhdistät sitten ahtimen öljynpaluukierron. Jos et aja kaasupohjassa kajaanista rovaniemelle tai helsingistä lahteen, niin et tarvi sitä hienoa öljyjäähyä. Mutta Intercoolerin tarvit, niitä saa ebaystä hintaan 200dollaria, kun teet strömbän modaukset loppuun kestää se sen 1.5bar ahtoja, mutta suosittelen pysymään 1.2ssa. Sitten kannattaa ostaa lambda-anturi ja säätää se kaasutin, siellä on semmonen ruuvi, dah, ja suuttimia ja nippoja ja putkiloita ja neuloja saa kg-trimmingiltä halpaan svenskahintaan.


Miten tuo kaasutittimen full stage modaus tehdään?
Otsikko: Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
Kirjoitti: Acke - 07.10.2018, 21:54:38
Näillä tuoreimilla viesteillä ei oikein ole mitään tekemistä alkuperäisen aiheen kanssa, joten pyytäisin lopettamaan OT:n tähän.