KL-varaosat  Race.fi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Tuota tuota.. Eli jos -10 mallin XC70 haluais vaihtaa tuon uudemman vaihdekepin, niin sekö hoituu sillä, että hommaa koko vaihdekeppi hässäkän uudemmasta? Automaatti siis kyseessä. Eli jos ostaisin tämän linkissä olevan kepin niin olisiko homma sen jälkeen plug'n play?

https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osat/Volvo/VOLVO-XC70/2014_2016/Vaihdelaatikko-&-Vetoakseli-&-Kardaaniakseli/Vaihdekeppi/Kaikki/ID-31482977/OEM-31367685/
2
Ostetaan varaosat / LH 2.4 kova vauhtipyörä
« Uusin viesti kirjoittanut Roopeh tänään kello 02:25:09 »
Tarve ehjälle LH 2.4 kovalle vauhtipyörälle, tulossa 940:iin kaksoismassan tilalle.
Oulusta ja lähialueilta nouto, muuten kusti polkee.
YVllä tavoittaa.
3
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Uusin viesti kirjoittanut Jopas_Jotakin tänään kello 01:03:22 »
Kone huutaa kireämpää nokkaa, hiotuta tuosta v nokasta vaikka oma custom nokka, h:n imu, k:n pako ja 112-114 lsa
4
Renkaat ja Vanteet / Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Uusin viesti kirjoittanut mulugren tänään kello 00:44:35 »
Kesän aikana (arviolta 15tkm) oli tosiaan noin milli lähtenyt (7.2mm ->6.1mm). Nelivedosta näkyy olevan se ilo että kuluminen liki identtistä edessä ja takana. Vain kympin tai kaks ero. Voiko olla noin pieni ero neliveto autossakaan? No noin ainakin mittailin
5
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Uusin viesti kirjoittanut stid_ai tänään kello 00:34:22 »
Tervehdys, kokeillaas jos täältä löytys apuja ongelmaan.
Suuttimet ovat 850cc ev14
960 peräisin oleva 012 imm
by pass, ei bov taikka dumppi.
2,3 8v gt3071r, nokka ipd:n turbo

Auto saatu pensan buolesta säätöihin ja pelittää. kiihdytyksissä afr ~12 täyshöpinällä, matka-ajossa ~15, tyhjäkäynti ~15(Lambda korjaus pois päältä). kylmäkäynnistyksessä käy turhan paksulla vielä.
Muutta, auto sammuu jos ajosta painaa kytkimen pohjaan. kierrokset vain tipahtavat ja auto sammuu. Jos moottorijarrulla odottelee että kiekat tippuvat alle 2000rpm ja painaa kytkimen pohjaa käy loistavasti tyhjää. rauhallisesti liikkeelle lähtiessä jos ei kierrätä yli (noin)2000rpm, vaihteen vaihdossa ei sammu. Jos kierrättää reilummin sammuisi auto ellei nosta kytkintä aikaisin. Kun auto käy tyhjää voi sitten ihan vapaasti kierrätellä ja jää aina käymään tyhjää. vedätyksen päätteksi käy jonkun verran huonommin ja joutuu vähän narraamaan kaasulla. Jossain kohtaa ruitta herää ja alkaa käymään suvereenia tyhjäkäyntiä taas.
Kokeilin käytetyt tyhjäkäyntiservot säädettävässä jännitelähteessä ja pelasivat hyvin. kokeilin suutinvakio 3 säätöä, aloitin arvosta 27 ja päädyin 221. jossain arvon 40 kohdalla tyhjäkäynnille siirtyminen tuntui paranevan jonkin verran. Sammui silti kaasulta suoriltaan kytkimelle mentäessä. jätin arvoon 97 kun ei tuntunut vaikuttavan kummemmin. Ajatuksena oli etteivät suuttimet ehtisi reagoida nopeaan kierrosten tippumiseen.

Aivan kun purkista ei kytkeytyisi tyhjäkäynti moodi päälle, ei avaa servoa ajoissa, ei suihkuta ajoissa tms. kaasuläpän anturista kuuluu kliksaus ja käyhän se hyvin tyhjääkin kun käynnistää tai odottelee moottorijarrulla hetken. jos auto sitten sammuu risteykseen välillä saa sahata kaasupohjassa että käynnistyy etenkin kuumalla koneella. Joskus hörähtää tulille suoriltaan ilman kaasua. Seuraavaksi varmaan seuraan tk servolle menevää sähköä mutten kyllä vielä tiedä mitä sille teen jos purkki ei syötä jännitettä. :idiot2:
6
Muut menopelit & yleiset autojutut / Vs: Sähköautot, joko?
« Uusin viesti kirjoittanut mulugren tänään kello 00:32:20 »
"Maailman ensimmäinen sähkökäynnistyksellä varustettu auto oli vuonna 1896 valmistettu englantilainen Arnold. Sen sähkömoottorin tarkoitus oli auttaa polttomoottoria ylämäissä ja moottorin rikkouduttua liikuttaa autoa, mutta akku oli kuitenkin liian heikko auton liikuttamiseen. Sen sijaan akku jaksoi pyörittää moottorin käyntiin. Eli auton sähkökäynnistys keksittiin tavallaan vahingossa ja alkuaan tarkoitus oli luoda bensinillä ja sähköllä kulkeva hybridiauto." :o
7
Yleinen keskustelu / Vs: Volvobongaus - Tunnistuslista 2018 OHJE 1. viestissä
« Uusin viesti kirjoittanut Temppaa tänään kello 00:24:02 »
HLC-XXX,  242, Ruskea - Temppaa [Riihimäki/Tervakoski]

Tuon ylemmän voi poistaa ja tilalle laittaa

BNX-445, 240, beige - Temppaa [Riihimäki]
8
700, 900 & S/V90 / Vs: Volvo 960 2.5 käyntihäiriö
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 00:11:22 »
Voisi veikata nokan- tai kampiakselin asentotunnistinta. Ota nokan asentotunnistimesta johto irti, lähteekö silloin lämpimänä? 1.8 Motronic toimii ilman sitäkin sen verran, että käynnistyy ja voi ajaa.
9
Yleinen keskustelu / Vs: Volvobongaus - Tunnistuslista 2018 OHJE 1. viestissä
« Uusin viesti kirjoittanut fordescort92 tänään kello 00:09:42 »
IYX-XXX, V70 Mk1, Musta - fordescort92 [Salo]
10
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Volvo 850 ohjauksen hammastanko väljä
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 00:08:06 »
Onko jotain selkeää ohjetta ko. Toimenpiteeseen?
Apurunkoa pitää tiputtaa niin paljon, että raudan saa pois edestä. Eli kone riipuksiin yläkautta, hammastanko irti apurungosta ja apurunko korista.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Race.fi  TamCar