Samppasport  Futurez

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
700, 900 & S/V90 / Vs: Hydraulisen kytkimen säätö
« Uusin viesti kirjoittanut Jambo tänään kello 13:17:40 »
Niin tarkoitat tota kuulan ja kopan välillä sitä tappia mikä nojaa kytkinhaarukkaan siellä kopan sisällä?

Onko tietoa tai räjäytyskuvaa että mikä sen tapin tarkoitus on? Taino tottakai se on nivelpisteenä painelaakerin ja työsylinterin välillä, mutta siinä näyttäisi olevan joku säätö kuitenkin siinä tapissa. (Siis se kytkinkopan sisällä oleva)

Onko jollain varmaa tietoa siittä miten pitkälle mäntä saa tulla sylinteristä? Jossain täällä foorumilla luki että mäntä ei sais tulla yhtään ulos sylinteristä. Tässä tapauksessa tarkottaisi siis 20-30mm jatkon tekemistä. Kuluuko tappi vai mikä siinä sitten on kun niitä on jouduttu alunperinkään jatkamaan?

Siinä kytkinkopan sisällä olevassa tapissa on ihan M8 kierre. Saa säädeltyä mieleisekseen, esim jos vaihdetaan alkuperäisen tilalle paljon käytetty SRE763+D24TIC massalevy-paketti niin tota kuulamutteria saa tuoda ulommas ~3-8mm omien kokemuksien mukaan. Tuo SRE-asetelma on himpun alkuperäistä matalempi siis...

Tohon männän ulos tulemiseen en osaa sanoa...
2
Showroom / Vs: Maxxxed's Volvo V70 D4 Aut. -14
« Uusin viesti kirjoittanut DrDpRo tänään kello 13:11:02 »
Mukavasti näyttää nuo uudemman vanteet sopivan näihinkin  O0
3
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo "laatuauto"
« Uusin viesti kirjoittanut mulugren tänään kello 13:01:23 »
Sisustan muovit ovat kyllä volvon akilleen kantapää, ei ole yhtäkään volvoa tullut vastaan missä ei sisusta naksuisi milloin mistäkin, sen kanssa oppinut elämään.. Ja huopateipin kanssa.  :D Johtunee lähinnä siitä että Volvo taitaa kaikista autovalmistajista käyttää eniten kierrätysmuovia, mikä ei ole lähelläkään uuden muovin laatua.

Kierrätysmuovit ovat vanha asia. En tiedä mutta ihmeenä pitäisin jos  Volvo olisi edelläkävijä niiden käytössä semminkin kun saksa on muoviteollisuudessa aika merkittävä tekijä ja erittäin tiiviissä yhteistyössä autoteollisuuden kanssa. Johtuipa narinat mistä tahansa niin ne tulisi premium autoissa ehdottomasti saada kuriin kun muutkin saavat ja käyttävät kierrätysmuoveja ehkä jopa enemmän kuin Volvo
4
Projektipäiväkirjat / Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut The_OttoB tänään kello 12:57:14 »
150 hp oli Volvo AB:n sallima viritysraja, jolloin tehtaan takuu vielä säilyi. Tämä vertailumoottorihimmeli on kyllä sellainen byrokratian kukkanen ettei paremmasta väliä. Ajatus oli varmaan hyvä,  tulkinta ja ohjeistus mennyt päin seiniä.
5
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06->) / V50 peruutustutkan sensorin maalaus
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka79 tänään kello 12:56:09 »
Hei!
Alkoi tuo peruutustutka ilmoittamaan huollon tarpeesta. Vikakoodit kertoo, että kolmas sensori vasemmalta aiheuttaa ongelmia.

Tilasin varaosahaku.fi:stä uuden. Otin mustan kun ei sattunut olemaan auton oikeaa väriä tarjolla. Kysyin että kai sen voi edelleen maalata, vastaus oli että "Miksi ei?".

Kysyin paikallisesta maalia tekevästä firmasta mitä maksaa tämän maalaus auton väriin. Hinta oli aika suolainen... Kun kysyin, mitenkä tämän käytetyn sensorin kanssa, voiko näitä ylipäätään maalata ilman että maalaus aiheuttaa ongelmia. Vastaus oli: kyllä, mutta ei tiedä miten se sensori uudelleenmaalauksen jälkeen käyttäytyy.

Toinen sanoo toista ja toinen toista. Tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa... Paras, kun itse sensori maksoi 10 Euroa vähemmän kuin maalaus jälkikäteen.

Kysymys:
Onko täällä kukaan maalannut käytettyä sensoria itse jälkeenpäin? Mitä juttuja pitää tietää ennenkun tuota alkaa maalata? Vai saako V50:in sensorin sen verran osiksi ilman rikkomatta että vanhasta sensorista voi siirtää ns. kuoriosan tähän käytettyyn? Ainakin selvät muovikynnet on tässä käytetyssä sensorissa, että siitä jonkinmoisen muoviosan saa irti, mutta ei tiedä mitä tuosta lähtee irti...
6
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo "laatuauto"
« Uusin viesti kirjoittanut mulugren tänään kello 12:46:00 »
Nyt kun vaihtaa 20000€ kalliimpaan, saa toki hienon AWD Volvon yli 200hp D5-koneella jossa kiva käyntiääni jne. Mutta jos noin 150tkm ajetussa tulisi jotain harmia, varsinkaan laatikon porsimista tai vastaavaa niin aika pahasti menisi hermot. [emoji4] Ei näitä järjellä voi perustella vaikka välillä ajattelen, että ”nyt olisi JÄRKEVÄÄ vaihtaa uuteen autoon”. Toivottavasti kestää jos Volleen vaihdan. [emoji4]

Valitse auto huolella. Siihen saat apuja täältä palstalta. Volvoja korjataan todella paljon itse (enemmän kuin yleensä?) ja monet ongelmat ovat korjattavissa pikkurahalla ja tosiaan jopa itse kiitos tämän palstan. Luonnollisesti pitää olla harrastuneisuutta ja kiinnostusta autoihin niin hyvä tulee.  Jos ei ole kiinnostusta autoihin ja haluaa vain vaivatonta autoilua niin silloin joku toinen kuin paljon ajettu Volvo voi olla parempi vaihtoehto. Jonkun hansikaslokerosta (Ribbe?) oli löytynyt 4600Eur korjaamolasku ja auto ei ollut ollut vanhakaan. Runsaasti varusteltu, paljon ajettu ja "merkkihuollettu" (=minimalistisesti huollettu) Volvo ja omistaja ei muuta tiedä kuin merkkihuollon osoitteen niin have a nice day sanon minä :P

Autoa valitessa harkitse tarvitsetko oikeasti AWD, säädettävä jousitus jne jne. Valitse hyväksi todettu moottori. 40/50-sarjan pikkudieselien kanssa ilmeisesti vallan mahdoton se dpf/egr souvvi kun taas ison vanhan liiton dieselin dpf kestää loputtomiin
7
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma
« Uusin viesti kirjoittanut m_kane tänään kello 12:22:29 »
Tietoa ei ole oikeasta paineesta, mutta 7kg on liikaa myös kylmänä, joten ylipaineventtiili kannattaa tarkistaa.
1.5kg riittää kyllä paineeksi ajoon. Oikeasta tasosta ei ole tietoa, varmaan kuumilla öljyillä pari kiloa vois olla.. joku jolla on öp-mittari autossa voi varmaan tarkentaa.
8
Showroom / Vs: Daiffin Arkinen 940FT
« Uusin viesti kirjoittanut Daiffi tänään kello 12:19:13 »
Myllytyskonetta tuo kovin kaipaa, jotta saa arvoisensa loiston takaisin  ;)

Muuten varsin siisti keksintö ja tuntuis olevan hyvällä pidolla  :)

Myllytetty on joo kadonnu vain jälkeen kuvat  :-\ Pitää nappasta uudet kuvat pinnasta seuraavan kerran kun pesee. Nuo ovat tosiaan kuvat ennen operaatiota.

Itse en mikää ekspertti ole myllytyksessä mutta 16h työn jälkee lopputulos miellytti silmää. Ja tosiaan ensinmäinen kerta koko myllytys.  :D
9
Showroom / Vs: Maxxxed's Volvo V70 D4 Aut. -14
« Uusin viesti kirjoittanut Maxxxed tänään kello 12:18:12 »
Noniin, niin siinä kävi että ei tuo 18" pyörä mielyttänyt talvella vaan oli halu saada isommat. Sopivan vannepaketin löydyttyä ryhdyin toimeen. Samassa sain jo myytyä alla olleen setin pois.  :)

Eli ennen


Ja jälkeen




Vanha setti oli Volvo Sleipner 18x8" ET55 & 225/45R18 Pirelli Ice Zero

Uusi setti on Volvo 10 Spoke Turbine 19x8" ET42.5, taakse 5mm lätyt. & 235/35R19 Continental Ice Contact2

Samalla kun paketti kasattiin tuli kumeihin laitettua TufShine rengaspinnoite päälle.

Eilen kun vanteet kävin ostamassa niin kotiin päästyäni pesin nuo huolella ja laitoin niihin myös tuon Korrek Pro Polymatrix:in pintaan.  S*

Vanteet ovat uudet, ajamattomat. Mutta tehtaan? varastoinnissa ovat muutamia kolhuja saaneet.

Valmiit



Hyvin hylkii näissäkin

Ps. Nyt tarvii kyllä jo se Bc Racing Br coilisetti tilata  :2funny:
10
Autohifi / Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Uusin viesti kirjoittanut Pihli5 tänään kello 12:16:56 »
Eli kannattaa pitäytyä perus aux-mallissa bletoothin sijaan? Itsellä myös mietinnässä, että hommaisiko 2din soittimen vai Yatourin...
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
KL-varaosat  Lakiasiaintoimisto Pakkanen ja Innanen