Autotähti  Futurez

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Öljynkulutus V70
« Uusin viesti kirjoittanut SKYTRiXSHA tänään kello 04:49:04 »
Todiih, nyt muuttuu ihmeelliseksi.

Katselin muutamia öljyjä ja Comma antaa tämmöiset inffot moottorista

"Moottori Tuotenumero: D4204T5

Tilavuus 5.6 litraa Huoltotäyttö"

Joten kumpikohan se on, 5.3litraa mitä Volvo sanoo vaiko 5.6litraa mitä monet sivustot sanoo huoltotäytöksi? :D
2
Showroom / Vs: Taas yksi Kauppakassi V70
« Uusin viesti kirjoittanut Samigo460 tänään kello 01:58:56 »
Tässä unettomana yönä rakentelin keulaan merkin jonka sain joku tovi sitten. Vinoviivoista en oo vielä iham varma, mutta saavat olla ainaki siihem asti että ehkä jaksan tukkia niistä jäävät kolot. Maski ei ole vielä kiinni niin voi vähän irvistellä.

3
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Öljynkulutus V70
« Uusin viesti kirjoittanut SKYTRiXSHA tänään kello 01:30:06 »
"Moottoriöljyn taso - 14 vm digitaali mittarilla" Uusi
Aloittaja Jouscar

Lukekaahan tuokin yo. topicci...

Tuossako nyt sitten onkin selitys tähän esiintuomaani ns. öljynkulutusasiaan, jota tässä usean hengen voimin on käsitelty ?
Volvolla ei olla näemmä tietävinäänkään aiheesta, ei ainakaan tuotu esiin vaikka tietoa ilmeisesti on...

Sanoisinpa tässä nyt heti kärkeen, että voihan v.... noita ns. idioottivarmoja antureita, joita näihin svedujenkin vehkeisiin asennellaan...
Meneeköhän nyt sitten niin, että öljyä palaa minkä valmistaja sallii, anturi ei tiedä määristä mitään ja asiakas paahtaa hyvässä uskossa pitkää siivua
kunnes laatukoneena pidetty pata kajahtaa ja voi voi, olikos asiakkaala päässyt öljyt häviämään koneesta, vallitettava asia, ei voi mitään...
Ihme touhua nykyaikana, kun tiedottaminen ei ainakaan ole enää mikään ongelma. Ei ymmärrä, ei...

ps.
Tuolla työelämän puolella olen vuosien varrella saanut todella tarpeekseni noiden ns. idioottivarmojen antureiden yms. värkkien toiminnasta.
Vaikka olisi mikä tahansa, vaikka kuinka korkeatasoisena pidetty ns. "laatumerkki", on niiden toiminta ja varmuus varsin kyseenalaista, valitettavasti.
Randomisti voisin heittää, että jos on joku häikkä missä tahansa systeemissä esiintyy, ihan ekana anturi tms. laite heti vaihtoon ja vieläpä vaikka
pariin otteeseenkin, jos ei selkeää vikaa mistään löydy. Viallisia komponentteja nimittäin eksyy varaosahyllyyn luvattoman usein..
Nuo nykyisin joistain euroista tai kympeistä satasiin maksavat tekeleet tulevat kyllä todella hintoihinsa, kun joillain on vakaa usko, etteivät ne nyt voi noin vain vikaantua..
Jotkut tahot niitä koittavat mittailemalla todistella olevan toimintakuntoisia, mutta lähes aina turhaa ajan ja rahan tuhlausta, eikun vaihtoon vaan ja uusien ongelmien kimppuun. Kymmenet kerrat näistäkin kinattu ja varmaan 80-90%:ssa tullut oltua oikeassa, valitettavasti...

Harmittava asia Volvolla on että anturit eivät sitä kymppiä paria taikka satasta maksa.

Taitaa olla tuo öljypaineen anturi luokkaa 300-400€ kpl :D
4
Ruotsinmaalta kuulin, että vähän vanhemmissa (esim vm. -12) moottoreissa anturi olisi ollut erilainen. Se lukee nuo öljyntasot samoin, mitä ajotietokone näyttää. Sittemmin anturi olisi vaihtunut sellaiseen, jossa on vaan max-taso (tai liikaa), alentunut taso ja sitten taso jolloin pitää jo lisätä. Tämä ei sitten synkkaisi sen ajotietokoneen ”monitasoisen” asteikon kanssa ja viiva häviää sen takia (?!). En tosin tiedä mikä järki siinä olisi ettei ajotietokoneeseen olisi ohjelmoitu vaihdon myötä erinäköistä asteikkoa...

Taidan itsekin pyytää laittamaan ton vanhanmallin tikun seuraavassa huollossa, jos sen saa vaan tohon moottorimalliin. Ihmeen vaikeeta kikkailua nykypäivän elektroniikalla.

Kuullostaisi jotenkin järkevältä, siis selitys tuohon vammaiseen öljyhässäkkään.

Suosittelen varutumaan että anturilla hintaa luokkaa 300€ , itselle tuo nyt kelpaa aivan hyvin.
5
Myydään varaosat / Vs: Volvo 940 vm.1992. b230, 530, Automaatti, G80
« Uusin viesti kirjoittanut luchadore tänään kello 01:08:25 »
Tutkitaampa tarkemmin. Kone pitäisi olla kyllä fb, mutta 530 siinä on päällä, ensimmäisenä tarkistin. Piti niin olla nimenomaan 531 ja vx3 :idiot2:

6
Muut menopelit & yleiset autojutut / Vs: Sähköautot, joko?
« Uusin viesti kirjoittanut mulugren tänään kello 00:57:30 »
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/kiinassa-valmistetaan-enemman-sahkoautoja-kuin-muissa-maissa-yhteensa-myos-akkuteollisuus-nojaa-itaan-6733192

Meawhile in Germany, Europe:
"Saksa on autoteollisuusmaa, mutta kuinka kauan? Asiantuntijoiden mukaan paikallisen sähköautotuotannon laiminlyöminen voi johtaa katastrofiin"
https://www.hs.fi/autot/art-2000005753608.html?share=192e7f51a17f1bca349836ed894e7115

"..uhkakuvissa Saksaa kohtaa massatyöttömyys ja siitä seuraavat mellakat, jos maan autoteollisuus ei kykene vastaamaan sähköistymistrendiin tehokkaasti ja nopeasti."

"Tältä näyttää Volkswagenin diesel­huijauksen kiirastuli: satojentuhansien autojen säilöt levittäytyvät aavikolle ja stadioneille Yhdysvalloissa" https://www.hs.fi/autot/art-2000005622600.html?share=74cb1df53dfa261c285702d1f7fa9f59

Historia toistaa itseään..
7
Takavetoiset / Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Uusin viesti kirjoittanut Chall tänään kello 00:35:02 »
Kansiremontti on kallis, kuitenkin 6 pyttyä ja 24v. Ohjurien holkitus/vaihto, täys remppa reilun tonnin paukku, siis pelkkä kansityö.
Ei se iso homma ole kuitenkaan, pulttien (Ihan liikaa) vääntämistä lukuunottamatta :D
Takavakaajan puslat on loppu omassa, 412tkm mittarissa. Vakaajan nappasin pois siksi aikaa että kehitän uudet varret tilalle (Saa vain koko paketin, ei puslia erikseen)
Perässä vähän väljää, muljahtaa/lonksahtaa liikkeelle/peruuttamaan lähtiessä.
8
Ruotsinmaalta kuulin, että vähän vanhemmissa (esim vm. -12) moottoreissa anturi olisi ollut erilainen. Se lukee nuo öljyntasot samoin, mitä ajotietokone näyttää. Sittemmin anturi olisi vaihtunut sellaiseen, jossa on vaan max-taso (tai liikaa), alentunut taso ja sitten taso jolloin pitää jo lisätä. Tämä ei sitten synkkaisi sen ajotietokoneen ”monitasoisen” asteikon kanssa ja viiva häviää sen takia (?!). En tosin tiedä mikä järki siinä olisi ettei ajotietokoneeseen olisi ohjelmoitu vaihdon myötä erinäköistä asteikkoa...

Taidan itsekin pyytää laittamaan ton vanhanmallin tikun seuraavassa huollossa, jos sen saa vaan tohon moottorimalliin. Ihmeen vaikeeta kikkailua nykypäivän elektroniikalla.
9
Myydään varaosat / Vs: Volvo 940 vm.1992. b230fb, 530, AW71, G80
« Uusin viesti kirjoittanut Toni tänään kello 00:00:35 »
ZF laatikko ja FBn päällä pitäis olla 531  :)


10
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Pohjapanssari
« Uusin viesti kirjoittanut mulugren 18.07.2018, 23:58:08 »
XC60 pohjapanssari on pahvimaisen oloinen komposiittilevy. Tuntuu todella hötyltä. Mitä peltiä XC60 omistajat on moottorin alle ruuvailleet?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Proturbo  Autodiagnoosi