Ei nykyautolla kyllä oikein käytännössä saa akkua purkautumaan jos moottori on käynnissä. Ehkä lämmittimet päällä ja puhallin täysillä se ei tyhjäkäynnillä enää lataa, mutta ei se kyllä purakaan akkua. Noiden kannettavien laitteiden lataus ottaa loppujenlopuksi aika vähän virtaa.
Laakkosella näyttää olevan Defan 10 ampeerin laturi asennuksineen 359e tarjouksessa. Toki liian tehokkaan kun laittaa, saattaa tolpan sulakkeetkin paukkua.
Normaalin 16A lämmitystolpan sulakkeella lataisi akkua perinteisellä rautamuuntajallakin hyvän matkaa yli 100A teholla, jos se akku tuollaista jotenkin kykenisi ottamaan vastaan. Käytännössä sen Defan 10A akkulaturin tolpasta ottama sähkö on max 0,7A eli on kyllä todella tiukalle mitoitettu sulake jos se tuosta napsahtaa.
Oikeastihan ne ei ole ampeereja mitä siellä johdoissa siirtyy, vaan tehoa watteina, voltit ja ampeerit ovat vaan niitä mitattavia suureita, joiden perusteella voidaan laskea siirtyvä teho, siksi se akkuun matalammallä jännitteellä ja isommalla virralla siirtyvä teho on siellä sähkötolpan puolella korkeampaa jännitettä ja pieni virta.