Autodiagnoosi  Carcom Oy

V60 hukkaportti magneetti venttiili

  • 10 Vastauksia
  • 2425 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuomsd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
V60 hukkaportti magneetti venttiili
« : 16.10.2018, 13:19:20 »
Hei olen tässä ostamassa vm 2011 V60 Volvoa, jolla ajettu 140 tkm ja myyjänä autoliike.
Myyjä kertoi, että  autosta olisi turbo pitänyt ääntä kiihdyttäessä, kuin ralliauto kun vaihtaa vaihdetta "vihellyksiä".
Mutta vika oli kuuleman ollut turbon magneettisen hukkaportin jumiminen, joka korjattiin ja ääntäminen loppui.
Joten onko tämä uhka vai mahdollisuus ostos?
Kumminkin puhutaan melkein 17 000 € hintaisesta autosta, jonka pitäisi olla laadukas

Kiitän vastauksista.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 hukkaportti magneetti venttiili
« Vastaus #1 : 16.10.2018, 13:27:56 »
Hei olen tässä ostamassa vm 2011 V60 Volvoa, jolla ajettu 140 tkm ja myyjänä autoliike.
Myyjä kertoi, että  autosta olisi turbo pitänyt ääntä kiihdyttäessä, kuin ralliauto kun vaihtaa vaihdetta "vihellyksiä".
Mutta vika oli kuuleman ollut turbon magneettisen hukkaportin jumiminen, joka korjattiin ja ääntäminen loppui.
Joten onko tämä uhka vai mahdollisuus ostos?
Kumminkin puhutaan melkein 17 000 € hintaisesta autosta, jonka pitäisi olla laadukas

Kiitän vastauksista.
Ei tuo 17000€ käytetyssä autossa ole mikään "laadukkuuden" merkki. ) 7v vanha auto 140tkm ajettu, niin veikkaan että edessä on alustajumppaa ja jakoremmikin pitää kohta vaihtaa.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Tuomsd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 hukkaportti magneetti venttiili
« Vastaus #2 : 16.10.2018, 13:34:38 »
Ei tuo 17000€ käytetyssä autossa ole mikään "laadukkuuden" merkki. ) 7v vanha auto 140tkm ajettu, niin veikkaan että edessä on alustajumppaa ja jakoremmikin pitää kohta vaihtaa.

Olet kyllä oikeassa, alustava hintaha tämä on liikkeestä aina pitää tinkiä. Mutta onko mahdollista, että turbo voisi hajota nyt ku se on ilmeisesti liikaa paineitaan pitänyt ? Ja voitko tarkentaa alusta jumppaa, en ole autotietäjä

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: V60 hukkaportti magneetti venttiili
« Vastaus #3 : 16.10.2018, 13:48:50 »
Onkohan tuon ikäisessä autossa hukkaporttia kun vanhemmissakaan ei ole ollut kun on muuttuvasiipinen turbo. Vika kuulostaa samalta kuin omassa 2008 mallisessa jossa muuttuvasiipinen on välillä juuttuva siipinen. Omassa menossa vaihtoon siipiä säätävä sähkömoottori.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 hukkaportti magneetti venttiili
« Vastaus #4 : 16.10.2018, 13:54:39 »
Olet kyllä oikeassa, alustava hintaha tämä on liikkeestä aina pitää tinkiä. Mutta onko mahdollista, että turbo voisi hajota nyt ku se on ilmeisesti liikaa paineitaan pitänyt ? Ja voitko tarkentaa alusta jumppaa, en ole autotietäjä
Veikkan että ennen 200tkm menee iskaria/jousta vaihtoon. Jostain päästä sitä alkaa kuulumaan kolinaa tai väljyyttä, eikä koske pelkästään V60:stä.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Tuomsd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 hukkaportti magneetti venttiili
« Vastaus #5 : 16.10.2018, 14:01:46 »
Veikkan että ennen 200tkm menee iskaria/jousta vaihtoon. Jostain päästä sitä alkaa kuulumaan kolinaa tai väljyyttä, eikä koske pelkästään V60:stä.

Noniin onkin no ei se 200 tkm niin nopeaa  tuu. Ja oliko se hihna 150 tkm kohdilla vaihto? itse asiassa  löyty 116 TKM ajettu nii sillä hän ajelis pitkään, nuita kilometrejä nyt kerry vuoden aikana kuin 10 tkm.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 hukkaportti magneetti venttiili
« Vastaus #6 : 16.10.2018, 14:12:21 »
Noniin onkin no ei se 200 tkm niin nopeaa  tuu. Ja oliko se hihna 150 tkm kohdilla vaihto? itse asiassa  löyty 116 TKM ajettu nii sillä hän ajelis pitkään, nuita kilometrejä nyt kerry vuoden aikana kuin 10 tkm.
Virallinen 180tkm/10v. Suositus meillä on että 5v välein joten tuossa voi olla sen puolesta jo vaihdettukin.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Tuomsd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 hukkaportti magneetti venttiili
« Vastaus #7 : 16.10.2018, 15:02:41 »
Onkohan tuon ikäisessä autossa hukkaporttia kun vanhemmissakaan ei ole ollut kun on muuttuvasiipinen turbo. Vika kuulostaa samalta kuin omassa 2008 mallisessa jossa muuttuvasiipinen on välillä juuttuva siipinen. Omassa menossa vaihtoon siipiä säätävä sähkömoottori.

No en kyllä itse osaa siihen sanoa, mutta myyjä kertoi sen näi, että siihen vaihdettiin hukkaporttia ohjaava magneettiventtiili.
Toimi ennenkin sitä niin kuin piti kuuleman, mutta kuului hieman ralliauton vihellystä liikaa vaihtaessa ja että kyseinen venttiili ilmeisesti hieman jumitti. Että onkohan se riski turbolle?

Poissa Victor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 hukkaportti magneetti venttiili
« Vastaus #8 : 17.10.2018, 21:27:49 »
Tietysti auttaisi, jos kerrottaisiin moottorityyppi. Näitä kun on dieselinä 16. litraisesta ford/PSA dieselistä aina volvon omaan kaksoisahdettuun D5 koneeseen asti. Vai onko kyseessä bensaturbo? 1.6 l, 2.0 vai 3.0 litraisena?

Poissa Tuomsd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 hukkaportti magneetti venttiili
« Vastaus #9 : 17.10.2018, 21:31:05 »
Tietysti auttaisi, jos kerrottaisiin moottorityyppi. Näitä kun on dieselinä 16. litraisesta ford/PSA dieselistä aina volvon omaan kaksoisahdettuun D5 koneeseen asti. Vai onko kyseessä bensaturbo? 1.6 l, 2.0 vai 3.0 litraisena?
Tosiaan sori, mutta bensa 1.6 l  T3

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 hukkaportti magneetti venttiili
« Vastaus #10 : 17.10.2018, 22:22:50 »
Hei olen tässä ostamassa vm 2011 V60 Volvoa, jolla ajettu 140 tkm ja myyjänä autoliike.
Myyjä kertoi, että  autosta olisi turbo pitänyt ääntä kiihdyttäessä, kuin ralliauto kun vaihtaa vaihdetta "vihellyksiä".
Mutta vika oli kuuleman ollut turbon magneettisen hukkaportin jumiminen, joka korjattiin ja ääntäminen loppui.
Joten onko tämä uhka vai mahdollisuus ostos?
Kumminkin puhutaan melkein 17 000 € hintaisesta autosta, jonka pitäisi olla laadukas

Kiitän vastauksista.

Minä olen tähän vähän huono vastaamaan, mutta itse ostaisin omien kokemusten perusteella. Minulla tuollainen samanlainen 1.6 bensaturbo T3. Näissä turbona Borg Warnerin KP39. Omani lastutettu ja torquen mukaan maksimiahdot olisi 1.6 baria. Normi 1.0 bar. En saa tuota 1.6 baria muuten näytölle muuten kuin pitkässä täyskaasukiihdytyksessä. Eli hukkaportti toiminut hyvin todennäköisesti käytännössä sietorajojen sisällä
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

 

KL-varaosat  Race.fi