KL-varaosat  Race.fi

D4 Savuttaa

  • 26 Vastauksia
  • 5984 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2700
Vs: D4 Savuttaa
« Vastaus #15 : 15.04.2020, 13:04:54 »
Osaako kukaan sanoa että aiheutuuko tuosta jäähdytysnesteen vuodosta moottoriin jotain lisäharmia? Tukkiiko mahdollisesti jotain tärkeitä paikkoja? Että palaako moottori tuosta enää entiselleen...  :idiot2:
Ei se lyhyellä aikavälillä aiheuta harmia moottorille. Moottoriöljyt vaihtaisin korjauksen jälkeen.

Näitä egr coolerin vuotoja on myös muilla merkeillä ja kaikennäköisissä moottoreissa. Ei ole siis yksin tämän moottorityypin ongelma.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Volvosteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: D4 Savuttaa
« Vastaus #16 : 15.04.2020, 15:46:01 »
Ei se lyhyellä aikavälillä aiheuta harmia moottorille. Moottoriöljyt vaihtaisin korjauksen jälkeen.

Näitä egr coolerin vuotoja on myös muilla merkeillä ja kaikennäköisissä moottoreissa. Ei ole siis yksin tämän moottorityypin ongelma.

Mukava kuulla ettei peli ole vielä pelattu  :) Kiitoksia vastauksesta!

Poissa Volvosteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: D4 Savuttaa
« Vastaus #17 : 16.04.2020, 23:28:49 »
Noniin auto rempattu!

Mutta yksi asia mietityttää. Onko tuo nyt sitten ihan ok, että juuri huollettuun autoon ei vaihdettu uusia öljyjä tuon remontin yhteydessä?  :idiot2: Öljy on korkissa selvästi harmaata eli öljyn seassa on jäähdytinnesteet...

Luulisi että jos nyt päästelisin noilla öljyillä huoltovälin niin nuo likaiset öljyt aiheuttaisi vain lisäharmia  :-\

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D4 Savuttaa
« Vastaus #18 : 17.04.2020, 00:05:56 »
Noniin auto rempattu!

Mutta yksi asia mietityttää. Onko tuo nyt sitten ihan ok, että juuri huollettuun autoon ei vaihdettu uusia öljyjä tuon remontin yhteydessä?  :idiot2: Öljy on korkissa selvästi harmaata eli öljyn seassa on jäähdytinnesteet...

Luulisi että jos nyt päästelisin noilla öljyillä huoltovälin niin nuo likaiset öljyt aiheuttaisi vain lisäharmia  :-\

Se kyllä sieltä haihtuu. Mutta eihän se ole pahasta kerrankin pitää vaihtoväli lyhyenä. Hyvää se vain tekee
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jussius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: D4 Savuttaa
« Vastaus #19 : 17.04.2020, 00:07:16 »
Se kyllä sieltä haihtuu. Mutta eihän se ole pahasta kerrankin pitää vaihtoväli lyhyenä. Hyvää se vain tekee

Itse tuossa kommentoin jo toiseen ketjuun mahd. jäähdytysnesteen vuotoa EGR:n jäähdyttimen kautta omassa autossani. Olen katsellut itse öljykorkkia aina välillä miltä näyttää ja lyhyen ajon jälkeen kun kone ei ole lämmennyt niin on toisinaan sellaista hyvin pientä valko-harmaata merkkiä korkissa, mutta kun koneen ajaa kuumaksi ja hieman pidempään niin näyttäisi olevan ihan OK. Oletan siis että näissä tapauksissa, ainakin jos ei pitkää ajoa ja kone kuuma, niin korkkiin kertyy kondensoitunutta tavaraa joka ajossa lähtee huohotuksen kautta pois (?)
V70 D4 2014
Ex. VW Golf IV Variant 1.6 2005

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D4 Savuttaa
« Vastaus #20 : 17.04.2020, 00:17:49 »
Itse tuossa kommentoin jo toiseen ketjuun mahd. jäähdytysnesteen vuotoa EGR:n jäähdyttimen kautta omassa autossani. Olen katsellut itse öljykorkkia aina välillä miltä näyttää ja lyhyen ajon jälkeen kun kone ei ole lämmennyt niin on toisinaan sellaista hyvin pientä valko-harmaata merkkiä korkissa, mutta kun koneen ajaa kuumaksi ja hieman pidempään niin näyttäisi olevan ihan OK. Oletan siis että näissä tapauksissa, ainakin jos ei pitkää ajoa ja kone kuuma, niin korkkiin kertyy kondensoitunutta tavaraa joka ajossa lähtee huohotuksen kautta pois (?)

Joo, kondenssivettä kertyy väistämättä hieman..ja haihtuu pois. Joidenkin autojen korkeissa aina hieman jotain töhnää.

Käsittääkseni näiden D4 myllyjen öljyt kannattaisi vaihtaa hieman tiuhempaan tahtiin. Esim 15tkm. Tuo nyt ei ole sietämätön vaihtoväli jos vuodessa tulee esim 20tkm. 20tkm välein ole näihin vanhempiin vaihtanut vaikka vuodessa tulee 30-35tkm. Dieselit on sellasia sottapyttyjä että vaikka kuinka tiuhaan vaihtaa niin heti käynnistyksen jälkeen öljy pikimustaa :D
« Viimeksi muokattu: 17.04.2020, 00:23:20 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Volvosteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: D4 Savuttaa
« Vastaus #21 : 17.04.2020, 00:34:52 »
Se kyllä sieltä haihtuu. Mutta eihän se ole pahasta kerrankin pitää vaihtoväli lyhyenä. Hyvää se vain tekee

Voisin pitää vaihtovälin niinkin lyhyenä, että vaihdan nyt viikonlopun aikana uudet öljyt sisään ihan vaan oman mielialani vuoksi  ;D

Poissa volvo2020

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: D4 Savuttaa
« Vastaus #22 : 17.04.2020, 14:24:13 »
Noniin auto rempattu!

Mutta yksi asia mietityttää. Onko tuo nyt sitten ihan ok, että juuri huollettuun autoon ei vaihdettu uusia öljyjä tuon remontin yhteydessä?  :idiot2: Öljy on korkissa selvästi harmaata eli öljyn seassa on jäähdytinnesteet...

Luulisi että jos nyt päästelisin noilla öljyillä huoltovälin niin nuo likaiset öljyt aiheuttaisi vain lisäharmia  :-\

Kannattaa myös öljytikkua seurata vai oliko näissä sitä lainkaan?Jos tikussa öljyt siistit niin ei niin paha huoli, mutta jos tikussa harmaata niin sitten heti öljyt vaihtoon. Kyllähän se aika kipeää tekee kiertokangen laakereille, jos nestettä on öljyjen seassa. Yön yli neste valuu alas ja kun isket tulille niin katastrofin ainekset ilmassa vesi aika huonosti voitelee.

Ihan hyvä varmaan vaihtaa öljyt varmuuden vuoksi.



Poissa kkrinne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • V60 D4 2019
    • Maalaisen elämää
Vs: D4 Savuttaa
« Vastaus #23 : 17.04.2020, 14:30:58 »
Näitä juttuja kun nyt lukee niin sehän alkaa pelottaa koko takaisinkutsu. Taivas varjele mitä sieltä tulee. 250 tkm nyt mittarissa (D4 vm. -14).
Jokainen esine pystyy liikkumaan sen verran, että se on sinun tielläsi.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D4 Savuttaa
« Vastaus #24 : 17.04.2020, 14:41:58 »
Näitä juttuja kun nyt lukee niin sehän alkaa pelottaa koko takaisinkutsu. Taivas varjele mitä sieltä tulee. 250 tkm nyt mittarissa (D4 vm. -14).

Volvoilijan arkea. Kokoajan pelko p*rsiissä että mitä huominen tuo tullessaan ;D No huominen on huomenna
« Viimeksi muokattu: 17.04.2020, 14:49:49 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Volvosteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: D4 Savuttaa
« Vastaus #25 : 17.04.2020, 16:12:37 »
Kannattaa myös öljytikkua seurata vai oliko näissä sitä lainkaan?Jos tikussa öljyt siistit niin ei niin paha huoli, mutta jos tikussa harmaata niin sitten heti öljyt vaihtoon. Kyllähän se aika kipeää tekee kiertokangen laakereille, jos nestettä on öljyjen seassa. Yön yli neste valuu alas ja kun isket tulille niin katastrofin ainekset ilmassa vesi aika huonosti voitelee.

Ihan hyvä varmaan vaihtaa öljyt varmuuden vuoksi.

Jep! Käytin öljypisteellä ja laittoivat öljyn sekaan hetkeksi jonkun puhdistusaineen ja sitten vaihtoivat uudet öljyt. Sanoi ettei vanhat öljyt näyttänyt kovin pahalta. Jospa tuosta selvittiin säikähdyksellä.

Poissa Volvosteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: D4 Savuttaa
« Vastaus #26 : 17.04.2020, 16:16:47 »
Näitä juttuja kun nyt lukee niin sehän alkaa pelottaa koko takaisinkutsu. Taivas varjele mitä sieltä tulee. 250 tkm nyt mittarissa (D4 vm. -14).

Ei muuta kun voimia tulevaan!  :D Tältä takaisinkutsulta voi odottaa mitä tahansa. Maahantuoja tosin taitaa tulla aika helposti vastaan tuon asian suhteen, jos jotain hajoaa.

 

Carcom Oy  Ateho