Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Amazon -69

  • 561 Vastauksia
  • 240731 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Amazon -69, kesäksi ajoon..?
« Vastaus #15 : 16.03.2011, 19:15:12 »
Kalsongen blå? ;D Tai kuis ois hiirenharmaa?

Tässä muuten varsin innostava amazonin entisöinti-linkki ;)
http://vesapohjalainen.com/volvo/amazon.htm :pomo:
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69, kesäksi ajoon..?
« Vastaus #16 : 20.03.2011, 17:43:46 »
Kiitos tuosta, tuli luettua läpi koko juttu  8)

Loppuviikko meni tuttuun tapaan hiomisen ja maalaamisen merkeissä. Kuskin puolen takasivulasin irrotin joutessani, niin takanurkasta löytyikin peukalon mentävä ruostereikä. Sen paikkasin jo, pitää vielä tarkistaa että mikä on tilanne toisen puolen lasin kätköissä.

Lokarit hioin loppuun sisäpuolelta, samoten takakontin pohjan. Eilen illalla sutaisin epoksivärit pintaan:
http://aijaa.com/v.php?i=006567725839.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=000737725846.jpg

Joo, kontin hitsaukset ei oo kovin nättiä katsottavaa  :-[ No, saa nyt kelvata. Joukossa on omia paikkailuja, ja edellisenkin omistajan aikaisia.

Epoksia laitoin 2-3 kerrosta, päälle tulee vielä uretaanimaali, ja lokareihin tietysti massatkin vielä. Seuraavaksi pitäs ottaa käsittelyyn ovet ja takapyörien kotelot.

Edit: kuvat muutin linkeiksi, kun ei syystä tai toisesta halunnut suoraan viestissä näkyä...
« Viimeksi muokattu: 20.03.2011, 17:48:08 kirjoittanut Amanssi »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Amazon -69, kesäksi ajoon..?
« Vastaus #17 : 22.03.2011, 21:29:43 »
mitä tuolle keulan pellille on käyny? kyl toi jotenki on kolaroitu mut en oikein hahmota et miten  :D

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69, kesäksi ajoon..?
« Vastaus #18 : 22.03.2011, 23:51:03 »
mitä tuolle keulan pellille on käyny? kyl toi jotenki on kolaroitu mut en oikein hahmota et miten  :D

Amazonin ollessa vielä edellisellä omistajalla, joku lapsi oli mennyt starttailemaan parkkipaikalla ollutta toista autoa, tietysti vaihde silmässä. Auto liikkeelle, ja Amazonin keulaan  :'( siitä siis ruttu. Sen verran onnea onnettomuudessa, että vain tuo keulapelti meni solmuun pahemmin. Konepeltikin taittunut "rungostaan" ylöspäin tuulihaan ja lukon kohdalta, mutta uskon että sen saa vielä taivuteltua suoraksi.

Poissa TNT--

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69, kesäksi ajoon..?
« Vastaus #19 : 24.03.2011, 17:07:18 »
hinkkasitko nuo lokarit ja konepellin semmosella teräsharja laikalla(vai mikä se virallinen nimi nyt onkaan) ?

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69, kesäksi ajoon..?
« Vastaus #20 : 24.03.2011, 21:05:58 »
hinkkasitko nuo lokarit ja konepellin semmosella teräsharja laikalla(vai mikä se virallinen nimi nyt onkaan) ?

Juu semmosella justiinsa. Sen jälkeen hioin vielä epäkeskokoneella, ensin 180 karkeudella, ja lopuksi 240. Meinasin vielä 320, mutta päälle tulee kuitenkin vielä epoksi ja hiontaväri, niin ne peittänee kyllä varsin hyvin tuon kaksnelikymppisenkin jäljet.

Huomenna kyseisen käsittelyn saa takaluukku  ::)

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69, kesäksi ajoon..?
« Vastaus #21 : 14.05.2011, 13:39:24 »
Pari kuukautta ollut aika hiljasta tämän projektin osalta. Tajusin, että ei kerkiä kesäks mitenkään saamaan tätä ajoon, joten meni vähän aikaa fiksaillessa tuota toista kesäkulkinetta leimauskuntoon, että on edes joku kesäauto millä ajella. Alkuviikosta otin kuitenkin Amazonin työn alle pienen tauon jälkeen hiomisen merkeissä. Hiomishommat alkaskin olla aika hyvällä mallilla, hiomatta on lähinnä enää ovet, ja takaluukussakin vähän hiottavaa. Kattoa en hio pellille, siinä kun ei näytä olevan suurempia ylläreitä piileksimässä. Aiemmin paljaalle pellille hiotut ja epoksimaalilla maalatut etulokarien sisäpinnat ja takakontin pohja tuli maalattua mustalla uretaanimaalilla.

Muutama kuva, näistä tosin edistynyt jonkinverran. Ei tullut otettua kameraa mukaan tallille nyt parina päivänä, puhelimella kyllä otin kuvia, mutta tietokone ei nyt syystä tai toisesta halua tehdä yhteistyötä luurin kanssa.





Tästäpä taas jatketaan vielä hetkeksi aikaa vielä hiomisen, ja hitsaamisen merkeissä...

Edit. Mikä hemmetti siinä on kun ei kuvat näy?! Mielestäni teen kyllä kaiken ohjeiden mukaan!

http://aijaa.com/v.php?i=008558034222.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=001028034249.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=006528034262.jpg
« Viimeksi muokattu: 14.05.2011, 13:43:23 kirjoittanut Amanssi »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69, kesäksi ajoon..?
« Vastaus #23 : 24.05.2011, 22:57:54 »
Kiitos, JuHaU! Saatoin viimeinkin tajuta  ;D

Vähän on taas edistynyt. Sunnuntaina irrotin taka-akselin:


Hiekkapuhalsin sen:


Ja epoksi pintaan. Tosi pirteän värinen, ei katoa helposti...  :D


Huomenna vielä musta uretaanimaali päälle. Samalla vaihtuu puslatkin uusiin, kun on nyt purettuna.

Oli jarrurummut melko tiukassa. Tämmösellä lähtivät kuitenkin melko pienellä vaivalla.



Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #24 : 25.05.2011, 18:35:55 »
Laitteles muuten jonnekin kuvaa kesäkulkineesta noilla uusilla vanteilla! Näyttävät varsin maukkailta. Eikä kyllä peräkään mikään pöllömmän värinen ole :pomo:
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #25 : 25.05.2011, 22:34:51 »
Laitteles muuten jonnekin kuvaa kesäkulkineesta noilla uusilla vanteilla! Näyttävät varsin maukkailta. Eikä kyllä peräkään mikään pöllömmän värinen ole :pomo:

Nuo vanteet on roikkunut naulassa koristeena tallin seinällä varmaan kaksi vuotta  :D Akselia kun rupesin viemään puhallukseen, mietin että oisko tallissa jotain muuta puhalluksen tarpeessa olevaa, otin sitten nuokin kyytiin. Kokoa noilla on 13x8", tänään ne saivat harmaan maalin päällensä, ja huomenna ne menee tallin seinälle samoihin nauloihin roikkumaan, mistä ne otinkin  :o En tiedä, millon laitan alle, vai laitanko ollenkaan. Rakentelumotivaatio kohdistunut nyt aika vahvasti pelkästään Amazonin räpeltämiseen, jos vaikka sais vielä tämän kesäautoilukauden lopuksi ajoon  ::)
Tänään maalasin akselin mustalla uretaanimaalilla, niinkuin eilen uhkailinkin. Paikallisesta varaosakaupasta löytyi alatukivarsiin ne isommat helat, enää puuttus vaan loput... Perä näytti vuotavan öljyä kardaanin stefasta, joten pistin uuden stehvan tilaukseen, pitäs tulla perjantaina. Viikonloppuna voiskin alotella takakylkien kittaamista.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2011, 22:42:56 kirjoittanut Amanssi »

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #26 : 08.07.2011, 00:10:12 »
Ihan liian hitaasti edistyy tämä projekti. No tässä yks ilta sain jopa hiottua nuo takakyljet aika hyvälle mallille, pikku sipistelyä vaille pohjamaalauskunnossa.

Tälle kesälle on turha edes ajatella tätä liikenteeseen... No, onpa sitten ainakin ensi talvi aikaa tehdä kunnolla (eri asia, tuleeko sitten kuitenkaan tehtyä..  :D)

Edistymistä taas rajoittaa sekin, että en tiedä mitä tälle tekis. Kävin jopa yks päivä kysymässä katsastuskonttorilta, että mitä tulee ottaa huomioon choppausta tehdessä. Muuten asia olisi ihan muutoskatsastuksella ok, mutta eivät tienneet miten tulkita tällainen pykälä laista: Katsomisalueen tuulilasin läpi on täytettävä auton käyttöönottoajankohtana voimassa olleet vaatimukset.

Eivät siis tienneet, miten tulkita tuota lainkohtaa, ja neuvoivat minua ottamaan itse selvää, mitä tuo yllä mainittu tarkoittaa  :o Kumma juttu, luulis heidän tietävän... Kysyn huomenna toiselta katsastusasemalta.

Ajatuksena olisi ottaa etutolpista 5cm pois, ja takaa enemmän, takalasia reilusti kallistaen. Mutta toisaalta, kehtaako edes yrittää koko hommaa?  :idiot2:

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #27 : 08.07.2011, 07:03:59 »
Tottakai, ei taida täällä olla vielä yhtää chopattua projektia. Sais iteki vinkkejä tulevaisuutta ajatellen  ::) http://kuvablogi.com/nayta/166146/
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #28 : 08.07.2011, 17:10:58 »
Tottakai, ei taida täällä olla vielä yhtää chopattua projektia. Sais iteki vinkkejä tulevaisuutta ajatellen  ::) http://kuvablogi.com/nayta/166146/
Kun noita kattoja on kolariautoihin vaihdellut joskus pilareista katkoenkin, niin se perimmäinen avain on varmasti aivan sama tossa madalluksessakin - aikaa ja tarkkuutta piirtämiseen ja leikkaamiseen.....  ::)
Ite yleensä tein, jos mahdollista, tarkan "mittatikun" vielä latasta, jolla pystyi vertaamaan esmes oviaukkojen korkeuden - harmittava takaisku, jos vänkyrin puoli onkin kuskia alempana  ;D
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #29 : 09.07.2011, 09:20:14 »
Tuo lehtijuttu onkin jo ennestään tuttu Volvolandian puolelta, sinnekin sen choppaustopikin joskus tein  ;D Itsellänikin olisi tarkoitus tiputtaa kattoa juurikin noin pilareita kallistelemalla, kattoa jatkamatta. B-pilaritkin haluaisin noin samalla tavalla etukenoon. Katsastusasemalta kysyin noista a-pilareista, että saako tehdä tuon lehtijutun tapaan, että pintapelteihin halkaisu ja pilarin sisällä oleva vahvistepelti sitten taivutellaan raa'alla voimalla sopivaan asentoon. Vastaus kuitenkin oli, että ei saa tehdä, heikentää tolppia. Hitsattava siis.

Joo, jonkinlaiset apuvälineet on varmasti tarpeen edellä mainitun lattaraudan lisäksi. Semmostakin mietin, että vaikka kierretangosta tekisi jonkinlaiset korkeudensäätösysteemit katon jokaiseen nurkkaan, että saa tarkkaan haettua katolle oikean korkeuden ja asennon. Lasit tuottanee migreenin taas omalta osaltaan, tuulilasin saa leikattua alkuperäisestä ja takalasia ei tarvii muokkailla ollenkaan, koska tulis orkkislasi kallistettuna. Takasivulasien pitäs olla suht helpot, muokkailee niitä alkuperäisiä karmeja sopivan muotoisiksi, ja laminoidusta lasista leikkelee käypäset lasit niihin. Etusivulasit varmaan ois kaikista hankalimmat, koska b-pilarit kallistettuna lasinkin takasivun kulma muuttuu, ja näinollen lasin alhaalla ollessa se ei osu enää uraansa. Muutenkin nuo aukeavat lasit vähän hankalammat, muiden kokemuksia lukeneena ei kuulemma laminoitu lasi kestä noissa avattavissa laseissa, lähtee halkeilemaan reunoistaan. Karkaistuhan se olisi paras, mutta tekeekö kukaan enää tilauksesta?

Toisihan tuo toki muitakin mukavia juttuja tullessaan, kuten kattoverhoilu, tiivisteet yms. mutta ne nyt ois jokatapauksessa menossa muutenkin uusiksi huonon kuntonsa vuoksi  ::)

 

RallyBaron  Samppasport