vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.
Valaiskaa vielä tyhmää, kun tästä on niin paljon ristiriitaista tietoa. Eli esimerkki: asennan s70 vapariin alkuperäisen turbon yms, niin päästömittausta
ei tarvita? Sitte se muutoskatsastetaan turboksi, jonka jälkeen voi laittaa isomman turbon ja muutoskatsastaa uudestaan ja päästömittausta ei edelleenkään tarvita? Vai olenko nyt pahasti metsässä?
Jos se noin toimii, niin miten vaparin turbottaminen muka on käytännössä mahdotonta, "helppoahan" tuo on.....?