Autoracing  KL-varaosat

Moottorin yläpuolisen kiertojäykisteen puslan vaihto (epäkeskohela)

  • 49 Vastauksia
  • 36987 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Eiköhän se ole sama kunhan on "pystyssä"

Poissa jasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Eri näkönen toi on pusla on nuoli ylös"toisin päin"riippuen siis kummalta kädeltä katsot  :P koska toi holkki ei ole vulkanoitu keskelle,niin ompiko parempi jos holkki on enämpi hyttiin päin vaiko keulaan päin? Kestävyyttä tässä ajattelen vain. 

Poissa jasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi

Tämä ei toki ole "raketti tiedettä",mut kestäiskö toi kumi paremmin jos tämä katselukulma on kuskin puolelta päin?
(vastakkaisen puolen nuoli osoittaa alas tällä hetkellä)  Tietenkin kone elää kiihdytyksissä ja vaihdejarrutuksissa eteen/taakse laittoko sen kummin hyvänsä :buck2:


Poissa slk

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Tulipa tuo itsellekin eteen ja eikun tuumasta toimeen. Ensimmäinen ihmetys oli miten saada 61mm holkki 58mm reikään. Noh, eikun kauheita virityksiä puristimilla ja kaikella mitä löytyi. Ei onnistu, puristimet rupes vääntyy siihen malliin, että hirvitti. Eikä niillä saa sitä menemään millään suoraan. Sitten hioin vähän toista puolta kartioksi jos saisi vähän edes alkuun, mutta kun ei.

Ajattelinpa sitten, täältä lettuani ohjeita, purkaa koko telineen. Piti sitten purkaa kaiken maailman haitariputkea, viranjakajan kantta, pyörijää ym. tieltä, jottaa pääsisi käsiksi niihin kahteen alimmaiseen pulttiin.
Ei hemmetti liikahtanut etummainen pultti mihinkään. Se on niin syvällä ja vaikeassa paikassa, ettei meikäläisen perustyökaluilla onnistu millään.

Siinä vaiheessa mulle riitti ja soitin apuja paikalliselle luotto korjaamolle jotka ovat aina auttaneet jopa omissakin remonteissa. Eikun palikat kasaan ja kurvataan paikalle.

Ei sielläkään ollut mitään erikoistyökalua, mutta kehitettiin sellainen kierretanko läpi ja holkit molempiin päihin ja muttereilla kiristys. Johan lähti homma toimimaan ja ihan suoraan meni vaan ruuvia vääntämällä.  ELK

Monta tuntia meni, mutta jotain hyvääkin tuli. Automaattilaatikon vaihteet vaihtaa nyt nätimmin. Eli ei tunnu vaihdot niin nykäyksiltä.

EDIT. Kumi tuli tosiaan noin päin kuten tuossa kuvassa kuskin puolella seisottaessa.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2012, 20:58:47 kirjoittanut slk »

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6586
  • 1% Hybridi
Huomautus tuohon puslaan... On eri pusla uudemmissa koneissa -99 eteenpäin. Jos on se uudemman alumiinivalua oleva korvake, sinne kuuluu ulkokehältään isompi pusla. Ei käy tuo motonetin malli. :pomo:
On jopa kokeiltu ja todettu... :buck2:

2000 vuoden mk1 turboon pitäisi yläkumi vaihtaa, onko motonetistä apuja ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

hevonen

  • Vieras
2000 vuoden mk1 turboon pitäisi yläkumi vaihtaa, onko motonetistä apuja ?
Ei ole.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6586
  • 1% Hybridi
Ei ole.
No niihä sä kirjoititkin . Onneton sisäluku mulla. No löytyykö tuohon mistään muualta käypäistä vaihtoehtoa ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa I-A-T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Mä laitoin tällaisen. 8) kyllästyin joka vuotiseen uusimiseen.
http://tuotteet.etra.fi/main.html?nodeUid=19918219&catalogUid=2224442&parents=|2649598|19918118|19918121&path=1
Ei ainakaan tästä kohtaa murru. ;)

Katsastusmiehestä riippuen saattoivat nähdä oikean osan rikkinäiseksi aivan väärästä kohdista,
eli juurikin tuosta immenkalvomaisesta kohdasta, jolla ei edes ole mitään mahdollisuutta pysyä repeytymättä menossa mukana.
Eikä muutoinkaan vaikuta mihinkään ajossa. On kalvoa tai ei.

hevonen

  • Vieras
Pitääkin koittaa sopisko takavedon vaihteistotuki tuonne edes vähän muokattuna... :) Aika liki menee...

Juu ei sovi, on n. 5mm liikaa halkaisijaa. Saahan sen tietysti siitä pois sen liian... :P

Tein tuosta vaihteistokumista tuon puslan, kesti noin viikon kun vulkanoinnit antautuivat...

Repäsin ne pois ja porasin reiän keskelle ja löin putkenpätkän väkisin siihen ja alkuperäisellä pultilla kiinni.
Nyt luulis kestävän. Voi olla että ei kestä nuo lieriöeristimetkään kun ei ole noin päin suunniteltu voimaa ottaamaan.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2012, 15:31:30 kirjoittanut hevonen »

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6586
  • 1% Hybridi
RPT haki tuon tiskiltä,

voiko sillä korvata tämän

Mitkähän on noiden kiinnityspulttien kiristystiukkuudet ?

Luulisi, jotta valmistenumerolla saisi oikean osan, mutta kun on niin kovin erillainen osa  ???
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
RPT haki tuon tiskiltä,
(Kuva poistettu lainauksesta.)
voiko sillä korvata tämän (Kuva poistettu lainauksesta.)

Mitkähän on noiden kiinnityspulttien kiristystiukkuudet ?

Luulisi, jotta valmistenumerolla saisi oikean osan, mutta kun on niin kovin erillainen osa  ???


On jo aika pitkään tuo uudempi malli korvannut vanhan, eli sinne vaan.
hmm..  Pultit saa laittaa kiinni.

Poissa barondevolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
-
« Vastaus #26 : 29.09.2012, 22:26:02 »
-
« Viimeksi muokattu: 30.03.2016, 18:40:25 kirjoittanut barondevolvo »

Poissa deader

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Pitäisi vaihtaa tuo pusla 2000 malliseen 2,5 TDI koneeseen. Hieman erinäköinen tuo tulkikolmio, aluminivalua. Osaako joku sanoa mistä tuon saa, pitääkö ostaa "siniseltä"
Tuleeko pelkkä kumipusla, vai koko tuki. Vaihto-ohje lienee suurinpiirtein sama.
Eikö ruuvipenkissä menisi, jos irroittaa sen aluminiosan.

kävin tänään motonetistä hakeen ittelle ton tukilaakeri puslan tms, niin siä oli myös toi kolmion mallinen alumiinivalu pusla systeemi. tullu mallistoon uudempaa? mutta itsellä se 54mm malli joten enpä tiiä sit käykö vai ei. 9e makso toi oma ja se kolmio valu härdelli oli 22e.

Poissa Schwarzwald

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • V70 2.5 TDI Black Metallic
Laitoin V70 2.5 TDI:hin (vm. 99, käyttöönotto 12/98) alumiiniseen ylätukeen laakerin. Ensin oli pakko pistää hetkiseksi PowerFlex, mutta dieselin kanssa tuli äänet ja tärinät aivan hurjina ohjaamoon.
Nyt sisuunnuin ja ensin 100 mm ruustukin kanssa puristelin viimeiselle sentille, ja sitten oli 10 mm vanerinpaloja, joissa tuuman reikiä, ja 4 mm raudankappaleita joissa reikiä, niitä ja 8 mm pulttia sisäänvetäjänä käyttämällä ruuvasin siihen asti, että toisessa päässä (repsikan puoli) on tasainen ja kuskin puolella ne loput 4 mm näkösällä.
Ennen hommaa sahasin pari lovea, olisivat saaneet olla puoliväliin tai vaikka ylikin, tuohon muovirunkoon.
Olin innostunut butyylikumittamaan osaa jo etukäteen, mutta se oli huono ajatus. Sitä oli kesken työmaan revittävä pois. Tosin nyt varmasti tulee laitettua sisuksiin Sikaflexiä tai muuta, ettei heti hajoa. Kerrassaan kettumainen vaihdettava!
Volvon ohjekirjan mukaan pienempi rako on auton etupuolelle, loogista, eikö? Näin ollen (jassen) kuva pitäisi olla apuohjaajan puolelta...
Ja kylläpä on nautinto ajaa autoa, kun on Powerflexistä päässyt!

Mutta jollekulle T-5-friikille myyn PowerFlexin halvalla, se on jo valmiiksi pyöristetty asentamisen helpottamiseksi(: 20 eurolla lähetänkin / tingi!
« Viimeksi muokattu: 19.10.2012, 19:42:07 kirjoittanut Schwarzwald »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
RPT haki tuon tiskiltä,
(Kuva poistettu lainauksesta.)
voiko sillä korvata tämän (Kuva poistettu lainauksesta.)

Mitkähän on noiden kiinnityspulttien kiristystiukkuudet ?

Luulisi, jotta valmistenumerolla saisi oikean osan, mutta kun on niin kovin erillainen osa  ???

Skruvatissa myydään tämmösiä:


On tosin hieman liian suuri tuohon alkuperäiseen. Hiukan pitää hoonata reikää suuremmaksi, että sen sinne sai laitettua.
Sitten sikaflexillä täyttäen koko paska. Tuli aika hyvä.

 

Futurez  Kulkukoira