Laitoin V70 2.5 TDI:hin (vm. 99, käyttöönotto 12/98) alumiiniseen ylätukeen laakerin. Ensin oli pakko pistää hetkiseksi PowerFlex, mutta dieselin kanssa tuli äänet ja tärinät aivan hurjina ohjaamoon.
Nyt sisuunnuin ja ensin 100 mm ruustukin kanssa puristelin viimeiselle sentille, ja sitten oli 10 mm vanerinpaloja, joissa tuuman reikiä, ja 4 mm raudankappaleita joissa reikiä, niitä ja 8 mm pulttia sisäänvetäjänä käyttämällä ruuvasin siihen asti, että toisessa päässä (repsikan puoli) on tasainen ja kuskin puolella ne loput 4 mm näkösällä.
Ennen hommaa sahasin pari lovea, olisivat saaneet olla puoliväliin tai vaikka ylikin, tuohon muovirunkoon.
Olin innostunut butyylikumittamaan osaa jo etukäteen, mutta se oli huono ajatus. Sitä oli kesken työmaan revittävä pois. Tosin nyt varmasti tulee laitettua sisuksiin Sikaflexiä tai muuta, ettei heti hajoa. Kerrassaan kettumainen vaihdettava!
Volvon ohjekirjan mukaan pienempi rako on auton etupuolelle, loogista, eikö? Näin ollen (jassen) kuva pitäisi olla apuohjaajan puolelta...
Ja kylläpä on nautinto ajaa autoa, kun on Powerflexistä päässyt!
Mutta jollekulle T-5-friikille myyn PowerFlexin halvalla, se on jo valmiiksi pyöristetty asentamisen helpottamiseksi(: 20 eurolla lähetänkin / tingi!