RallyBaron  Samppasport

PRV:n huolto ja varaosat- ketju

  • 240 Vastauksia
  • 77170 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #225 : 05.11.2017, 09:52:46 »
Minulla oli samanlaista käyntivaivaa. Vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän ja kaikki oireet hävisivät. Tosin mulla ei tainnut olla kakkonen pimeänä mutta käynti muuten todella vaivalloista ja välillä ei lähteny käyntiin lainkaan.

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #226 : 05.11.2017, 14:03:25 »
Käyhän ne.
Joo sama osanumero niissä on. :)
Minulla oli samanlaista käyntivaivaa. Vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän ja kaikki oireet hävisivät. Tosin mulla ei tainnut olla kakkonen pimeänä mutta käynti muuten todella vaivalloista ja välillä ei lähteny käyntiin lainkaan.
Tässäkin on uusi jakajan kansi ja pyörijä.

Kokeilin toisella suuttimella ja uudella tulpalla sekä uudella johdolla. Kakkosessa ei vain ole mitään eloa. Kipinän saa ja varmasti bensaakin. Johdon kun ottaa jakajasta irti, käynti ei muutu miksikään. Jakajaltakin tulee selvästi virtaa. Onkohan tuolla nyt kuitenkin jokin mekaaninen vika? Onko ideoita mitä voisi vielä kokeilla? ??? :-\

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #227 : 05.11.2017, 14:33:35 »
Puristuspaineenmittaus / venttiilivälys?

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #228 : 05.11.2017, 14:45:25 »
Puristuspaineenmittaus / venttiilivälys?
Täytynee suorittaa, MUTTA. Vaihdoin ykkösen ja kakkosen suuttimien johdot ristiin. Auto käy nyt todella tasaisesti mutta vedoista puuttuu vielä vähän. Otin ykkösen tulpanjohdon irti, eikä ollut mitään vaikutusta käyntiin. Eli nyt vika siirtyi ykköseen. Täytyy olla jokin tosin yksinkertainen vika, mitä ei nyt keksi?

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #229 : 05.11.2017, 20:50:18 »
Tuli mieleen, että onhan nyt oikean koneen tulpan johdot? Eikös ykkösen tulpan johdossa kuulu olla anturi josta lähtee sitten liittimellä varustettu johto eteenpäin?

Näkyy tuossa kuvassa:

http://www.niparts.com/Graphics/full/DATA_67/1505124.jpg

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #230 : 05.11.2017, 21:59:57 »
Tuli mieleen, että onhan nyt oikean koneen tulpan johdot? Eikös ykkösen tulpan johdossa kuulu olla anturi josta lähtee sitten liittimellä varustettu johto eteenpäin?

Näkyy tuossa kuvassa:

http://www.niparts.com/Graphics/full/DATA_67/1505124.jpg
On kyllä ja siellä sellainen onkin. :)

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #231 : 06.11.2017, 03:52:11 »
On kyllä ja siellä sellainen onkin. :)

Näin arvelinkin. tuli vaan mieleen, että tuo anturin puuttuminen voisi varmaan sekoittaa systeemit. Jostain syystä alkuperäinen johtosarjan varaosanumero tarjoaa johtoja sekä anturilla, että ilman. Kaipa tuon anturin voi sitten siirtää uusiin johtoihin jos haluaa nuukailla.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #232 : 09.11.2017, 20:04:56 »
Täytynee suorittaa, MUTTA. Vaihdoin ykkösen ja kakkosen suuttimien johdot ristiin. Auto käy nyt todella tasaisesti mutta vedoista puuttuu vielä vähän. Otin ykkösen tulpanjohdon irti, eikä ollut mitään vaikutusta käyntiin. Eli nyt vika siirtyi ykköseen. Täytyy olla jokin tosin yksinkertainen vika, mitä ei nyt keksi?

Oletko saanut vikaa selvitettyä?

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #233 : 09.11.2017, 22:55:20 »
Oletko saanut vikaa selvitettyä?
Ei ole löytynyt mitään selvää syytä, mistä tuo johtuu. :-\

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #234 : 11.11.2017, 09:05:03 »
Ei ole löytynyt mitään selvää syytä, mistä tuo johtuu. :-\

Voiko se nyt kuitenkin liittyä tuohon suuttimen johtoon? Eikö sen vaihtaminen kakkosesta ykköseen siirtänyt vian ykköseen?

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #235 : 11.11.2017, 12:39:29 »
Voiko se nyt kuitenkin liittyä tuohon suuttimen johtoon? Eikö sen vaihtaminen kakkosesta ykköseen siirtänyt vian ykköseen?
Uskoisin että liittyy, koska vika siirtyi tosiaankin ykköseen.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #236 : 12.11.2017, 13:06:06 »
No eiköhän siellä ole sitten se suuttimelle tuleva johto poikki.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #237 : 08.12.2017, 19:54:10 »
Uskoisin että liittyy, koska vika siirtyi tosiaankin ykköseen.

Saitko korjattua?

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #238 : 08.12.2017, 20:17:20 »
Saitko korjattua?
Niin tosiaan, unohtui kokonaan tänne päivittää. :facepalm:

Vika oli suuttimen johdon liittimessä. Sieltä oli irronnut toinen kontakti tms. Johto vaihtamalla alkoi toimimaan. :)

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • LANSSI.COM
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #239 : 05.03.2018, 18:24:20 »
Tuossa olen tuosta omasta pervosta (B280F) vaihtanut jakopään tiivistettä ensimmäistä kertaa ja törmännyt seuraaviin havaintoihin:

- Öljynpaineanturin pitää olla juuri tuosta moottorista, niitä on ainakin kolmea erilaista näihin PRV koneisiin. Ja kun tilaat anturin Volvolta niin muista tilata myös kuparinen tiiviste prikka, myydään erikseen omalla varaosanumerolla.
- Toinen havainto liittyy venttiilinkopan tiivisteisiin. Vasemman puoleiseen koppaan kelpaa lähes minkä tahansa PRV koneen tiiviste mutta oikean puoleinen on täysin kone/Volvo spesifi osa eli se pitää olla juuri oikea B280F koneeseen tarkoitettu.

Esimerkki: ostin Peugeot 604 venttiilinkopan tiivisteet, vasen sopi paikoilleen mutta ei oikea.
Sitten oli suunnitelmissa ostaa B28 koneen tiivisteet mutta vasen sopii B280F koneeseen mutta oikea on taas väärä.

Sitten kyselin asiaa foorumitoverilta joka vahvisti varaosanumerot seuraavalla tavalla:

B280E/F
1271483   vas
1271486   oik

B28
1271483   vas
1271484   oik

No nyt on tulossa oikea osa GCP:ltä niin saa koneen nippuun.
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

 

RallyBaron  Samppasport