Autodiagnoosi  Carcom Oy

940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello

  • 55 Vastauksia
  • 14533 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #45 : 02.07.2013, 09:12:01 »
Numerolla 25. Mihin sitä tietoa tarvitset? Tai kyseinen tietohan löytyy suoraan niistä kuvistakin (ellei ole piilotettu lisätietoja/varaosalistaa siitä sivusta).

Helppo vidasta kaivaa oikea varaosa, kun kaksitoimisia on vain yksi, muut on 1 -toimisia, joten esim niillä kahdella jotka on siinä vieressä, on tismalleen sama varaosanumero.


Vidassa numerolla 26 on: "Nasta 5.00kpl  3461402 "
Mietin vaan minkälainen kello on tulossa. Kello ei ollut oikea, yksi letkun paikka ja kaksi pitkää tappia ja tanko.  :tickedoff: :facepalm: oliko Sekokuvun kello kahdella letkulla?
« Viimeksi muokattu: 03.07.2013, 11:03:51 kirjoittanut tulijyrä »

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #46 : 04.07.2013, 07:45:25 »
Mietin vaan minkälainen kello on tulossa. Kello ei ollut oikea, yksi letkun paikka ja kaksi pitkää tappia ja tanko.  :tickedoff: :facepalm: oliko Sekokuvun kello kahdella letkulla?

Kaksitoiminen vaatii kaksi letkua. Vempeleestä on jopa kuva tuolla FAQ:sta.

s73

  • Vieras
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #47 : 04.07.2013, 08:04:08 »
Kaksitoiminen vaatii kaksi letkua. Vempeleestä on jopa kuva tuolla FAQ:sta.
juu, kuva löytyi.

s73

  • Vieras
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #48 : 17.07.2013, 08:42:19 »
Onko vanhat alipainekellot olleet miten kiinni, omassa kai metallilevy ja kahdella mutterilla?  Uusi on täysin muovinen ja kiinnitys kahdella tapilla, joutuuko muokkaamaan?  ???

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #49 : 17.07.2013, 10:28:26 »
eikai nuo ole ollut kun niillä "muovipulteilla"samanlainen oli tuo mitä herra sininen möi

Poissa vkona

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #50 : 17.07.2013, 18:49:37 »
Vastauksena tähän suht tuoreesta kokomuksesta:
Onko vanhat alipainekellot olleet miten kiinni, omassa kai metallilevy ja kahdella mutterilla?  Uusi on täysin muovinen ja kiinnitys kahdella tapilla, joutuuko muokkaamaan?

Viime viikolla vaihdoin omaan 945:een tuon 2-toimisen alipainepalkeen/kellon.
Ne mutterit, millä kello on kiinni, ovat sellaisia "peltimuttereita", ja kellossa olevat muovitapit ovat sileitä.
Nuo peltimutterit menevtä kyllä kiertämällä paikalleen ihan ongelmitta.
Itse käytin 10 mm räikkälenkkiä, jolla sain mutterit helposti paikalleen.
Tein kyllä alkukierteen tappeihin silloin kun alipainekello oli vielä kaukana autosta.

Sen luukun tangon lukkorikan irroittaminen oli hankalampi homma.
Ruuvimeisselillä sokeana - mitä nyt välillä peilillä koitin katsella - lukituksen kampeaminen auki vei aikaa.

s73

  • Vieras
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #51 : 17.07.2013, 19:07:06 »
Kiitoksia vkona, noin ajattelin asian. -H- E: Tänään käytin sinisellä kun ei ole kokemusta lämppärin purkamisesta  ja vaihtoivat osan siellä, ei ole puhalluskaan enää kadonnut tyystin lyhyessä testissä.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2013, 18:50:58 kirjoittanut tulijyrä »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #52 : 15.08.2013, 13:15:05 »
nyt ois uusi 2toimi kello paikalla ja molemmat kennot koeponnistettu , kyssäri kellot tuntuu toimivan niin laiskasti paljonko pitäis olla alipaine ? vai riitääkö että on jonkunverran ? vois mitata toi.....

(specsit 944td man ac)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #53 : 15.08.2013, 13:30:18 »
nyt ois uusi 2toimi kello paikalla ja molemmat kennot koeponnistettu , kyssäri kellot tuntuu toimivan niin laiskasti paljonko pitäis olla alipaine ? vai riitääkö että on jonkunverran ? vois mitata toi.....

(specsit 944td man ac)

TD:ssä niin alipaineen pitäisi tuottaa alipainepumppu, elikkä mittaamaan mitä pumppu tuottaa ja katsomaan häviääkö jotain matkalla. Voi olla myös vuoto + yksi lisävuoto vielä jossain. Mutta ei ne kellot nyt mitään salamannopeita ole toimimaan.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #54 : 15.08.2013, 18:05:38 »
TD:ssä niin alipaineen pitäisi tuottaa alipainepumppu, elikkä mittaamaan mitä pumppu tuottaa ja katsomaan häviääkö jotain matkalla. Voi olla myös vuoto + yksi lisävuoto vielä jossain. Mutta ei ne kellot nyt mitään salamannopeita ole toimimaan.
niin vois toki verrata noi "arvot" vois kyllä pumpussa olla vika koska tuntuu että jarru saa painaa vähän reippaamin  ,tiedän että noi kellot toimii hitaasti mutta esm toi  2toimi kello ei jaksa itse vetää siihen tuulilasiasentoon (vähän kun avittaa niin menee kyllä )

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8925
  • Teiden tukko
Vs: 940 lämppärin kaksitoiminen alipainekello
« Vastaus #55 : 16.08.2013, 12:20:31 »
niin vois toki verrata noi "arvot" vois kyllä pumpussa olla vika koska tuntuu että jarru saa painaa vähän reippaamin  ,tiedän että noi kellot toimii hitaasti mutta esm toi  2toimi kello ei jaksa itse vetää siihen tuulilasiasentoon (vähän kun avittaa niin menee kyllä )

Kyllä sitten täytyy olla vuoto jossain. Itse kokeilin jokaisen kellon läpi ja kaikki kyllä menivät äärilaitoihin ja niin täytyy mennä ajossakin kun ilma kulkee sinne minne pitää.  :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Futurez  Kulkukoira