Jos vikavalo palaa tai mittaristossa seisoo "DSTC vaatii huollon", menee hylkyyn.
Katsastuksen OBD-mittauksessa luetaan vain moottorinohjauksen koodit, eli jos on vikakoodi luistonestosta, muttei aktiivisena eli mikään vikavalo tms. ei pala, niin ei ongelmaa.
No esimerkiksi tämä kuuluisa käsijarru. Mulla se on nyt "korjattu" ja leima tuli. Mutta ei tässä autossa silti mitään oikeaa käsijarrua ole. Miksi tällaista teatteria pyöritetään?
Ja etusumuvalot.. Parempi vain jos moinen turhake mykkänä niin ei häiritse vastaantulijoita jos joku vahingossa laittanut päälle
Näissä on pääsääntöisesti todella tehokas käsijarru, ellei ole, siinä on jotain vikaa tai se on korjattu väärin taikka huonoilla osilla.
Jos sieltä saa dynamolla tarpeeksi tehoa, se hyväksytään, jos taas ei, niin se hylätään.
Jos siinä ei mielestäsi ole vieläkään kunnon käsijarrua, niin pitäisikö se korjata? Itsellä on vastaava auto ja käsijarru pitää molempiin suuntiin mäessä kuin mäessä.
Ja mitä tuohon sumuvaloon tulee, mun mielestä aika simppeli juttu, korjaa se tai poista se käytöstä, jälkimmäinen vaihtoehto ei kovin kalliiksi tule.