Autodiagnoosi  Carcom Oy

B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)

  • 14 Vastauksia
  • 10944 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tiikeritapaus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Jees eli villi ajatus oman rakkaan ja luotettavan työauton piristämisestä lähti ku pajalla aikani katselin tuota kkk27 ahdinta ja mietin että mihin sen oikeen tunkis niin volvo jäi ny vaihtoehdoista ainooksi. Ja tämä siksi että joskus muistan kuulleeni puhuttavan siitä että tuo mekaaninen k-jetti riittää lykkään bensaa vaikka se saisikin hiukan lisää ilmaa. ja tarkoituksenani ei nyt ole laittaa mitään kauheita paineita vaan ihan joku max.0.5 koska en ainakaa ny just jaksa alkaa irrotteleen mäntiä ja sorvauttaa niistä pois yms. eli nyt kysymys kuuluu niin että onko jollain joka on vastaavaa räpellystä tehny niin tietoa siihen että käykö tuo ruutta vaiko ei. jaksaako se pitää seoksen kohillaan?
Rikkaat luulevat että tärkeintä elämässä on onnellisuus. Köyhä tietää että se on raha.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)
« Vastaus #1 : 09.09.2012, 20:25:04 »
Mä ostin vähän aikaa sitten volvo 240 b230e koneella, ja vanha omistaja oli laittanu sihen turbosarjan ja ajellu sellaisenaan. kyllä se mun käsittääkseni kestää 0.3-0.5 bar.

Sitten olen kuullut että ohjauspaineensäädintä muokkaamalla saisi enemmän bensaa ja tietenkin bensanpainetta nostamalla, niin ei pitäisi noin pienillä paineilla alkaa nakuttamaan.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)
« Vastaus #2 : 09.09.2012, 20:31:23 »
Ohjauspaineen säädin tulisi vaihtaa turbomalliseen joka osaa rikastaa seosta ahtopaineen mukaan.
Määräjakaja kannattaa vaihtaa 6 tai 8 pyttyisestä vaikka käyttääkin vain neljää suutinta
Bensanpaineeseen tai ohajauspaineeseen ei tarvitse koskea alle 200hv tehoissa.

Multa voi hakea Jyväskylästä yhden K-jet raadon jos haluaa vaikka purkaa ja kattoa mitä se on syönyt
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)
« Vastaus #3 : 09.09.2012, 20:38:11 »
Noita turbo k-jet osia on vaan aika vaikea löytää.

Tuosta alkuperäisen ohjauspaineen muokkaamisesta luin Virittäjän käsikijasta minkä ostin ku halusin tutustua k-jetronicin maailmaan. Eli omaa kokemusta ei ole.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Tiikeritapaus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)
« Vastaus #4 : 09.09.2012, 20:53:00 »
perhana ku sais jostain hyvää materiaalia ton säätimen muokkaukseen niin sais kokeilla.
Rikkaat luulevat että tärkeintä elämässä on onnellisuus. Köyhä tietää että se on raha.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)
« Vastaus #5 : 09.09.2012, 21:08:45 »
perhana ku sais jostain hyvää materiaalia ton säätimen muokkaukseen niin sais kokeilla.

Löysin tuollaisen linkin eli jotain levyjä lisäämällä saa muokattua hiukan, samaa siellä virittäjän käsikirjassa puhuttiin. Se lisää sitten myöskin tyhjäkäynnillä bensan saantia. Mutta tosiaan kyllä mä uskon että voit pienillä paineilla ajaa turbon kanssa.

www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=67693&highlight=ohjauspaineens%E4%E4din

Itekkin miettisin ensin tuota k-jettiä turbon kanssa isommilla paineilla kylläkin mutta sitten päätin muuttaa ruiskun LH jetroniciksi koska turbo k-jetronicin osia on vaikea löytää ja maksaa yleenäs paljon :)
« Viimeksi muokattu: 09.09.2012, 21:11:38 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Tiikeritapaus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)
« Vastaus #6 : 09.09.2012, 21:27:34 »
Niin hei ja sitte semmonen kyssäri viel että onkos tolla merkitystä onko toi ilmamäärämittari turboa ennen vai jälkeen? kun kaasarithan menee sekasi mikäli ne ei oo paineistettu. ja eikös noissa sähköisissä ruiskussa se ole ennen ahdinta vaikka tosin niissähän on lambda-anturi yhteityössä ohjauksen kanssa... tiä näistä taas... :D
Rikkaat luulevat että tärkeintä elämässä on onnellisuus. Köyhä tietää että se on raha.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)
« Vastaus #7 : 09.09.2012, 21:28:35 »
ennen turboa   lh:ssa kuulemma immua käytetty menestyksekkäästi myös paine puolella 

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)
« Vastaus #8 : 09.09.2012, 21:35:41 »
Niin hei ja sitte semmonen kyssäri viel että onkos tolla merkitystä onko toi ilmamäärämittari turboa ennen vai jälkeen? kun kaasarithan menee sekasi mikäli ne ei oo paineistettu. ja eikös noissa sähköisissä ruiskussa se ole ennen ahdinta vaikka tosin niissähän on lambda-anturi yhteityössä ohjauksen kanssa... tiä näistä taas... :D


Sähköruiskussa se on ennen turboa alkuperäisesti, mutta niinkuin Ari E sanoi täällä foorumilla on ollut puhetta / on kokeiltu että sen voi laittaa myös turbon jälkeen ennen kaasuläppää.

K-jet turbossa "ilmamäärämittari" on ohjauspaineensäätimen ja määräjakajan kanssa ennen turboa ilmanpuhdistimen luona, Vapari k-jetissä ne kaikki sijaitsee imusarja alla :)

Ja k-jetissä on ns lautas mallinen "ilmamäärämittari" joka sijaitsee määräjakajan "sisällä", lautanen säätää venttiiliä ilmamäärän mukana.

Tuossa on muutama kuva Turbo k-jetronicistä.


Eli turbossa on tuollainen ilmanpuhdistaja jossa on nuo kaikki ruiskuvermeet kiinni.


Tuossa on k-jetronicin toiminta periaate

« Viimeksi muokattu: 09.09.2012, 21:47:03 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)
« Vastaus #9 : 09.09.2012, 21:55:31 »
Mulla oli yhessä räpellyksessä vaparin koojetti mihin laitoin turbomallin ohjainpaineensäätimen. sellasenaan rupes 2.3 alakerralla ja k-nokalla loppua soppa 0,4bar ylipaineella. Sit lykkäsin ahtoputkeen pari b200et koneen suutinta antaamaan bensaa ahdoilla niin kesti ahtaa 0,8bar nelos garretilla ja toimi mukavasti.. siihen asti ennenkuin kanki tuli pihalle.. :nohnoh

Poissa Tiikeritapaus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)
« Vastaus #10 : 09.09.2012, 22:04:50 »
Mulla oli yhessä räpellyksessä vaparin koojetti mihin laitoin turbomallin ohjainpaineensäätimen. sellasenaan rupes 2.3 alakerralla ja k-nokalla loppua soppa 0,4bar ylipaineella. Sit lykkäsin ahtoputkeen pari b200et koneen suutinta antaamaan bensaa ahdoilla niin kesti ahtaa 0,8bar nelos garretilla ja toimi mukavasti.. siihen asti ennenkuin kanki tuli pihalle.. :nohnoh
Okei tää kuulostaa jo kivalta. Miten toteutit noiden suuttimien ohjauksen?Jos suinkin mahdollista niin kerro tarkasti sillä oon aika tumpula sähköjen kans. :D
Rikkaat luulevat että tärkeintä elämässä on onnellisuus. Köyhä tietää että se on raha.

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)
« Vastaus #11 : 10.09.2012, 07:31:54 »
Joo suuttimien ohjaus jäi vähän testi/väliaikaispatentiksi. Yksinkertaisesti virrat akulta etuvastuksen kautta ja sit kaasuvivuihin katkaisia mikä maadotti suuttimet kaasupohjassa. Ostin siihen kyllä säädettävän paineanturin millä ois saanut vähän fiksummaksi mutta sen asennus vähän jäi. Bensat ryöstin lisäsuuttimille kylmäkäynnistyssuuttimelta ja lähti ainakin -10 asteen pakkasessa nätisti käyntiin. Sitten se kumilörtsy mikä on määräjakajan ja imusarjan välissä ei meinaa kestää painetta kunnolla. Se pitää vahistaa jotenkin tai pitää kontissa varalla pari ehjää.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)
« Vastaus #12 : 12.09.2012, 16:45:13 »
Joo suuttimien ohjaus jäi vähän testi/väliaikaispatentiksi. Yksinkertaisesti virrat akulta etuvastuksen kautta ja sit kaasuvivuihin katkaisia mikä maadotti suuttimet kaasupohjassa. Ostin siihen kyllä säädettävän paineanturin millä ois saanut vähän fiksummaksi mutta sen asennus vähän jäi. Bensat ryöstin lisäsuuttimille kylmäkäynnistyssuuttimelta ja lähti ainakin -10 asteen pakkasessa nätisti käyntiin. Sitten se kumilörtsy mikä on määräjakajan ja imusarjan välissä ei meinaa kestää painetta kunnolla. Se pitää vahistaa jotenkin tai pitää kontissa varalla pari ehjää.

Tämän vahistamisen voi tehdä isoilla klemmareilla ja tsiisus teipillä... Tai noin saa kestämään ehkä kilon paineen, riippuen klemmareiden ja teipin määrästä   :D

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Tiikeritapaus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)
« Vastaus #13 : 13.09.2012, 11:12:41 »
Käytitkö mirok siis ilmamäärämittaria painepuolella?
Rikkaat luulevat että tärkeintä elämässä on onnellisuus. Köyhä tietää että se on raha.

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E Budjetti turbo. Neuvot ovat tervetulleita. :)
« Vastaus #14 : 13.09.2012, 12:21:42 »
Juu se oli ihan siinä painepuolella. Toimisi varmasti paremmin turbon imupuolella? eikä se olisi mahdoton sinne laittaa.

 

KL-varaosat  Race.fi