Kulkukoira  Proturbo

Yleinen autovakuutus -topic

  • 543 Vastauksia
  • 176346 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #345 : 29.11.2016, 08:03:22 »
Minusta ajoneuvovakuutus pitäisi olla henk.kohtainen.yksi vakuutus ja sillä hyvä.
Esim 1.lainaan kaverin autoa ja. Ajan kolarin bonus menee minulta eikä syyttömältä.
Esim 2. Siviili auto ja harraste auto(t).ajan vain yhdellä kerrallaan. Jos ei joku vinkkaa miten kahdella yhräaikaa ajo onnistuu.
1 taitaa edelleen vakuutuksenottaja kärsiä bonustappion siitä ajoneuvosta mihin vahinko sattui.
2 Yksi vahinkohistoria ja sama bonus kaikkiin autoihin.

(Nämä ennakkotietojen perusteella ja asiat voivat vaihdella vielä yhtiöittäin)
« Viimeksi muokattu: 29.11.2016, 08:06:54 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #346 : 29.11.2016, 08:03:56 »
Entäs kun vaimo ajaa samaa autoa sitten pitää maksaa kahdet vakuutukset samasta autosta??
Ei tarvitse.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #347 : 29.11.2016, 08:05:19 »
On muuttumassa?
Ois kyllä hyvä.henkilökohtainen ei ajoneuvokohtainen siis.itsellä tippuis kolme vakuutusta yhteen.
Vakuutusten määrä ei muutu vaan se että sama historia tulee kaikkiin vakuutuksiin kerralla.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #348 : 29.11.2016, 08:06:15 »
Tai ihminen jolla on ajokortti mutta ei autoa. Maksaako sekin vakuutuksesta jos sattuisi pari kertaa vuodessa ajamaan?
Ei vaan ajoneuvon vakuutuksenottaja maksaa vakuutuksen.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #349 : 29.11.2016, 08:09:55 »
Ja kuulemma vakuutukset voisivat alkaa jo maksimiboonuksilla (tähän en todellakaan usko).
Yksityishenkilöillä mahdollinen lähtöbonus muttei täysiä bonuksia. Esim nyt lähtöbonus 0% ja 01.01.2017 alkaen voisi olla esim 20-30% ja bonus nousisi nykyistä nopeammin (8v) ja maksimi bonus olisi 80%.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #350 : 29.11.2016, 09:30:42 »
Mikäs vakuutusvirkailija sä oikein olet? ???

Minkä takia tämä uudistus edes muuten tulee? Jostakin uutislähteestä olin lukevinani, että vakuutusyhtiöt "tienaavat liikaa" ja yrittävät näin kompensoida asiaa?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #351 : 29.11.2016, 09:38:13 »
Eiköhän tuossakin ole myyty jokin kaunis mielikuva toimittajalle/kansalle ja todellinen tarkoitusperä on lopulta kerätä vakuutuksista enemmän rahaa.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #352 : 29.11.2016, 10:20:48 »
Mikäs vakuutusvirkailija sä oikein olet? ???

Minkä takia tämä uudistus edes muuten tulee? Jostakin uutislähteestä olin lukevinani, että vakuutusyhtiöt "tienaavat liikaa" ja yrittävät näin kompensoida asiaa?
En ole virkailija, mutta muuten seuraan alaa läheltä.
Vanha liikennevakuutuslaki on aikansa elänyt kun se on vuosikymmenten takaa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #353 : 04.01.2017, 14:09:41 »
Tein eilen/tänään muutoksen Lähitapiolassa liikenne vakuutuksille. Toisessa bonus 30, ja toisessa 70. Nyt pitäis olla muutettu niin että molemmissa on 80. Korkeemman bonuksen autossa ei vaikutus ollu iso mutta alemman bonuksen omaavassa vaikutus yli 200€/v. Tarkkaillaan tilannetta miten käy.  :P

Joten Lähitapiolan asiakkaat. Ottakaa konttoriin tai asiakaspalveluun yhteyttä ja kysykää. Mä kysyin vaan että "miten sais muutettua/onko mahdollista". Vastasivat että "on mahdollista. Muutetaanko?"
Muuta ei vaadita kuin että omistaja/haltija on autoilla sama, ja toki muut edellytykset täyttyvät.

http://www.lahitapiola.fi/tietoa-lahitapiolasta/medialle/uutiset-ja-tiedotteet/uutiset-ja-tiedotteet/uutinen/1310389691199
« Viimeksi muokattu: 04.01.2017, 15:07:25 kirjoittanut pomo »

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #354 : 05.01.2017, 18:32:29 »
Tein eilen/tänään muutoksen Lähitapiolassa liikenne vakuutuksille. Toisessa bonus 30, ja toisessa 70. Nyt pitäis olla muutettu niin että molemmissa on 80. Korkeemman bonuksen autossa ei vaikutus ollu iso mutta alemman bonuksen omaavassa vaikutus yli 200€/v. Tarkkaillaan tilannetta miten käy.  :P

Joten Lähitapiolan asiakkaat. Ottakaa konttoriin tai asiakaspalveluun yhteyttä ja kysykää. Mä kysyin vaan että "miten sais muutettua/onko mahdollista". Vastasivat että "on mahdollista. Muutetaanko?"
Muuta ei vaadita kuin että omistaja/haltija on autoilla sama, ja toki muut edellytykset täyttyvät.

http://www.lahitapiola.fi/tietoa-lahitapiolasta/medialle/uutiset-ja-tiedotteet/uutiset-ja-tiedotteet/uutinen/1310389691199

IF:llä nostivat myös toisesta autosta vakuutukset maksimiin (75%), vain ilmoittamalla tästä.

Vakuutusyhtiöthän ei tästä huutele ellei asiakas ole itse aktiivinen eli ilmainen vinkki kaikille!
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #355 : 05.01.2017, 19:03:27 »
IF:llä nostivat myös toisesta autosta vakuutukset maksimiin (75%), vain ilmoittamalla tästä.

Vakuutusyhtiöthän ei tästä huutele ellei asiakas ole itse aktiivinen eli ilmainen vinkki kaikille!
O0

Vinkiksihän tämän tarkoitinkin. FB:n Volvoryhmään laitoin kanssa niin heti alettiin solvaan Lähitapiolaa kalliiks yhtiöks yms.  :D Noh, mulla on näyttäny olevan edullisemmat vakuutukset nelikkoon kuin mitä kaverilla IFissä samoilla tasoilla samanlaiseen autoon. Mutta nyt kun ne vakuutukset oli n. 200€ halvemmat, ja toisen auton myötä putoaa kokonais summa toisella kahellasadalla, voin vain olla tyytyväinen.  :)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #356 : 05.01.2017, 19:26:48 »
O0

Vinkiksihän tämän tarkoitinkin. FB:n Volvoryhmään laitoin kanssa niin heti alettiin solvaan Lähitapiolaa kalliiks yhtiöks yms.  :D Noh, mulla on näyttäny olevan edullisemmat vakuutukset nelikkoon kuin mitä kaverilla IFissä samoilla tasoilla samanlaiseen autoon. Mutta nyt kun ne vakuutukset oli n. 200€ halvemmat, ja toisen auton myötä putoaa kokonais summa toisella kahellasadalla, voin vain olla tyytyväinen.  :)

Mä kysyin if:ltä tuon jo yli kuukausi takaperin, mutta eivät silloin olleet vielä mitään mieltä ja heti perään nyt kysyin, kun muistin tai näin sun viestin, niin nostivat bonuksia. Kyllä mulle kelpaa toiseen autoon 30% lisää bonuksia. Voi toiseenkin autoon nyt ottaa huippukaskon.

Köyhälle kaikki on kallista, mutta nyt jokainen voi säästää  ;).

If on ainoa yhtiö, joka oikeasti korvaa jotain äänentoistolaitteista.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1522
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #357 : 05.01.2017, 19:27:35 »
IF:llä nostivat myös toisesta autosta vakuutukset maksimiin (75%), vain ilmoittamalla tästä.

Vakuutusyhtiöthän ei tästä huutele ellei asiakas ole itse aktiivinen eli ilmainen vinkki kaikille!

Minä soittelin IF:lle niin eivät suostuneet nostamaan talouden 2 ja 3 autojen boonusta ollenkaan (5% ja 15%) vaikka ykkösautossa täydet bonarit.
Vähemmän yllättäen siirsin samantien nuo kaksi autoa Lähitapiolan vakuutuksiin ja kumpaankin sai 80% boonukset.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #358 : 05.01.2017, 19:31:26 »

If on ainoa yhtiö, joka oikeasti korvaa jotain äänentoistolaitteista.
Mihin tämä väite perustuu?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #359 : 05.01.2017, 19:36:47 »
Mä kysyin if:ltä tuon jo yli kuukausi takaperin, mutta eivät silloin olleet vielä mitään mieltä ja heti perään nyt kysyin, kun muistin tai näin sun viestin, niin nostivat bonuksia. Kyllä mulle kelpaa toiseen autoon 30% lisää bonuksia. Voi toiseenkin autoon nyt ottaa huippukaskon.

Köyhälle kaikki on kallista, mutta nyt jokainen voi säästää  ;).

If on ainoa yhtiö, joka oikeasti korvaa jotain äänentoistolaitteista.
Mulla toisessa 30>80 ja toisessa 70>80. Pikkasen pois kapitalistin pussista euroja.  >:D

Mulle on IF aikoinaan maksanu täydet hinnat kun melki uudet laitteet vietiin. Muuten en ole hifin kans ollu kosketuksissa vakuutusyhtiöihin. Samoin ne makso pojan auton kun papparainen laitto lunastuskuntoon. Koko kylki paskana. Saatiin mitä maksettiin.  V:>
Vähissä on ollu meikäläisellä korvaus asiat. Ja toivottavasti pysyykin. #knock knock#  :)

Minä soittelin IF:lle niin eivät suostuneet nostamaan talouden 2 ja 3 autojen boonusta ollenkaan (5% ja 15%) vaikka ykkösautossa täydet bonarit.
Vähemmän yllättäen siirsin samantien nuo kaksi autoa Lähitapiolan vakuutuksiin ja kumpaankin sai 80% boonukset.
:)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron