Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS

  • 286 Vastauksia
  • 75282 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #255 : 30.06.2018, 23:19:12 »
Vastus releen vetokäämin rinnalle?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #256 : 01.07.2018, 08:32:21 »
Sekin, mutta pitäisihän kaiken toimia alkuperäisillä kytkennöillä.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #257 : 01.07.2018, 11:04:54 »
Kyl se silloin on mekaaninen relevika, jos valorele jää päälle  ilman sähköä. Ja huom. Painoarvo tässä sanoilla "ilman sähköä".
Ei siihen mitään ylimääräisiä virityksiä rinnalle tarvita.
Valoreleiden kärjillä on taipumus liimautua vanhemmiten, kun kärjet arpeutuu.
Mittaria kiinni releen napoihin, niin näkee onko siellä ylimääräistä sähköä.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #258 : 01.07.2018, 13:40:25 »
Vaihdoin jälleen toisen releen, nyt toimii ainakin toistaiseksi.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #259 : 07.07.2018, 14:16:56 »
Vihdoin löytyi etuvalojen omituiselle käytökselle syy.
Keulan päivityksen johdosta piti vaihtaa kaikki etuvalojen liittimet. Käytin liitoksissa eristeenä Bilteman vulkanointiteippiä.
Se oli virhe. Se teippi päästi sähköä läpi mielivaltaisesti muihin liittimiin ja soppa oli valmis.
Nyt kaikkiin liitoksiin laitettu kunnollinen kutistesukka ja teippiä vielä päälle.
Kaikki etuvalojen oudot käytökset hävisi ja valot sammuu ja toimii kuten kuuluu.

Tätsit.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #260 : 09.07.2018, 17:45:19 »
Hälyn konepeltianturin suojamuovi asennettu.



Finnittömät kilvet asennettu.





Etuvaloista vielä sen verran, että polttimonvikavalo palaa (kaikki polttimot toimii ja ovat uusia). Siinä vielä pikku pähkinä purtavaksi.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #261 : 10.07.2018, 17:26:36 »
Varastoa inventoidessa löysin hanskalokeron jossa oli oikea tarra valmiina. Luukun sisäosa irti, pesu ja paikalleen.
Pikkuhiljaa on kohta kaikki tarvittavat tarratkin paikallaan.



Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #262 : 12.07.2018, 14:08:40 »
Mullakin 960ll palaa vikavalo vaikka kaikki kunnossa, epäilen joku liitos takavaloissa mistä syntyy erovaisuus

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #263 : 12.07.2018, 15:09:21 »
Jep, mutta tuolla keulassa on liitokset uusia, mutta nimenomaan ajovalojen liitoksissa tulee virtaeroa. Kun sammuttaa ajovalot sammuu vikavalo, eli vika ei ole parkeissa ja takavaloillahan on oma vikavalovahti tosin sytyttää saman vikavalon.
Olen tuotakin joskus miettinyt, jos laittaisi takavaloille oman vikavalon mittaristoon.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #264 : 16.07.2018, 07:49:50 »
Vikavalon palamiseen oli niinkin yksinkertainen syy kuin huonosti johtava sulake. Kaikki sulakkeet ovat uusia, mutta vasemman ajovalon sulake oli huono.
Uusi tilalle ja toimii.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #265 : 13.08.2018, 11:12:24 »
Piti poistaa vuotava öljylauhduttimen termostaati ja lauhdutin myös. Peitekansi tilalle.
Pitää jossain vaiheessa päivittää uudenmallinen vesikiertoinen öljylauhdutin systeemi.



Muuten pelaa hienosti, paitsi AW:ssä varmaan venttiilikoneiston männissä on likaa tai o-renkaat pullistelee, kun 1->2 vaihto hieman takertelee.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #266 : 14.08.2018, 07:42:33 »
Olen myös ihmetellyt, kun vasemmalle kääntyessä kuuluu "rutinaa" ja kierrosten nosto koventaa ääntä.
Eilen asiaa tutkiessa huomasin, että toinen etuputki on melkein kiinni reaktiotangon kiinnikkeessä.
Ei tarvitse koneen paljon kallistua niin tuo ottaa kiinni.
On varmasti koneen kannakekumit kuoleentuneet niin kone on ainakin 2-3 cm liian alhaalla.





Katsoin kaikki omat dokumentit läpi, enkä löytänyt mistään mitään mittoja millä korkeudella koneen pitäisi olla esim. etupalkista.
Tai paljonko nuo kannakekumit saa painua, ennen kun pitää vaihtaa.

Tuossa kuvassa näkyy, että vaijerit ovat oikealla puolella löysemmät kun vasemmalla ja ehkä tuo oikea on painunut.



No pitää hommata uudet kumit ja vaihtaa.

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #267 : 02.09.2018, 08:48:18 »
765 lähti uudelle omistajalle :)

Nyt sitten kaikki huomio 965:lle ja Amazonille.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #268 : 08.09.2018, 09:52:40 »
Tuli hommattua oikealainen AW30-43LE, koska nykyinen on tarkoitettu B62x4F moottoreille ja siihen myös oikea TCM.









Pitää toki laatikko huoltaa kunnolla ja vaihtaa kaikki tiivisteet.

Lisäksi hommasin sensoreita moottoriin, lisääkin on tulossa.



"Uusi" avaamaton peräkin tuli hommattua, sille myös pikku huolto ja muutaman stefan vaihto ja ainakin jarrukilvet vaihtoon.





Hieman hifistelyä x90 puuosaa nyt on kaikki osat keskikonsolin päivittämiseksi x90 malliseksi.



« Viimeksi muokattu: 08.09.2018, 10:04:09 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 765 1988 B280E -> 965 1992 ("nokkis") B6304FS
« Vastaus #269 : 08.09.2018, 10:56:31 »
Onko uuden perän välitys sama kuin TCM:ssä?

Laatikoissa ei ole B63xxx ja B62xxx välillä turbiinin stall speedin lisäksi mitään eroa.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

 

Kulkukoira  Proturbo