Futurez  Kulkukoira

Historic 240 Turbo

  • 228 Vastauksia
  • 107583 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #180 : 19.03.2017, 17:45:37 »
Kiitokset näistä, laitatko toiseksi viimeisen kuvan kerhon kalenterikilpaan?


Tarkoittanet Suomen Volvokerhoa? En ole enää muutamaan vuoteen ollut jäsen, ihan vaan laiskuuttani  ::)

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #181 : 17.06.2017, 22:00:05 »
Toinen kesäralli takana tällä autolla ja ensimmäinen keskeytys todella lähellä. Tämä oli itselle 20. ralli kuskina, eli muutama on tullut ajettua jo.

Ykkösellä muutama kilometri lähdöstä auto alkoi puoltamaan ja totesin ensimmäisen rengasrikon olevan todellinen. Alun pienen tien osuus oli huonona(lähtönumero 171) ja ajourassa paljon kiviä mitä ei pystynyt kiertämään, jos urassa aikoi ajaa. Pysähdyttiin ja yritin laittaa paukkupullon, mutta sille oli ilmeisesti parasta ennen päivä koittanut jo jokin aika sitten... Etuvanteessa oli aikamoinen lommo ulkokehällä ja ulkoreuna myös pudonnut vanteelta, eli paikkapullosta ei edes olisi ollut apua. Sitten kartturi huomautti että taitaa olla takarengaskin huonona, koska siinä oli useampi patti kupeessa. Vararengasta ei ole ollut kyydissä, koska hisse-säännöt kieltävät vararenkaan paikan muuttamisen. Piikkipyörä ei mahdu ollenkaan ja 195 sorapyöräkin pitää väkisin laittaa että saa kannen kiinni. Eikä niitä rengasrikkoja yleensä satu, paitsi nyt kaksi kerralla.. Ajattelin että renkaat on jo pilalla ja vanteetkin mutkilla, joten lähdettiin ajamaan kohti maalia, koska EK:n maalin läheisyydessä oli heti huoltomahdollisuus. Oli muuten pitkiä kilometrejä ja minuutteja. Jossain vaiheessa rengas repesi alkoi hirveä tutina ja vapina. Olin jo valmis keskeyttämään, mutta kartturi sanoi olevan enää kilometri maaliin, joten eteenpäin vain. Sinne päästiin ja huolto vaihtoi varapyörät alle. Tärinän vuoksi mm. toinen etuvilkku putosi johdon varaan, toinen nokkapellin sokka aukesi ja vasen keskikonsolin sivumuovi irtosi. Aikaa kului aika paljon ja saatiin AT:ta jonkin verran. Kartturi seurasi kellosta aikaa ja minuutin välein pysähdyttiin päästämään muita ohi. Välillä autoja ei kuulunut, joten takanakin keskeytti porukkaa.

Kakkoselle lähdettiin oudoissa tunnelmissa ja pikkukiireessä, onneksi tankkaus voitiin jättää välistä. Nyt ajettiin selvästi hiljempaa ja uran vieressä kiviä kierrellen. Rengasrikon vuoksi jouduttiin nuottiluokan sekaan, joten piti vahtia peilejä ja päästää välillä nopeampia ohitse. Yksi Citikka päästettiin ohi ja kartturi taisi nähdä sen kaadon parin kilometrin jälkeen. Yksi yleisöpaikka ajettiin siis varoituksella, eikä tarvinnut enää miettiä, että häirittiinkö pölyllä kyseisen autokunnan ajoa. Sen jälkeen näki taas itsekin ajaa kun ei pölissyt.

Muillakin pätkillä kierreltiin uria pienemmillä teillä ja nopeilla osuuksilla autonsuojeluvaisto kasvoi, joten jäätiin ajoissa normaaleista kisoista. Välillä jopa minuutti luokkapohjiin. Paljon oli kolmioita tien varsilla ja koko kisan keskeytysprosentti oli noin 48%!

Viimeiselle 5-pätkälle saatiin jostain syystä ihan hyvä aika, jäätiin luokkapohjista 2-ryhmän 242:lle noin 12s.

Juuri sen vuoksi rakensin tämän auton historiikkiin, että pääsi ajamaan hyvillä teillä, mutta F-Cupin kaltaisissa kisoissa hisset on valitettavasti lisäluokkana jonon hännillä. Vaikka ralli on kestävyyslaji, jokin siitä jää puuttumaan jos joutuu kokoajan varomaan autoa. Pohja on paikoin kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä ja panssarissa pari ikäänkuin nyrkillä lyötyä lommoa.

Normaalien kisakulujen lisäksi tällä kertaa tuli ainakin seuraavat:
2kpl renkaita
2kpl vanteita
sisälokasuoja eteen
iskarin suojakumi taakse
roiskeläppä
lämpöanturillinen öljyproppu
panssarin oikaisu
pohjan paikkamaalaus/massaus

Huollolle suuret kiitokset! Itse meinasin aamulla että voivat mennä ykköselle katsomaan ja huolletaan sitten vasta pidemmällä tauolla. Onneksi he olivat odottamassa ykkösen jälkeen. Ruuhimäen hyppysuora olisi kyllä ollut hieno päästä ajamaan kisavauhtia, joku toinen kerta sitten. Muuten auto toimi kyllä hyvin.

Liki 300€ kisamaksu olisi kyllä mennyt hukkaan jos olisi heti keskeyttänyt, eli  :idiot2:

Tämä on kait sitä motorsporttia ja paljon huonomminkin olisi voinut käydä. Päästiin kuitenkin ajamaan neljä pätkää komeassa kesäsäässä ja taidettiimpa muutama siirtymä ajella kattoluukkukin auki.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #182 : 23.10.2017, 20:17:03 »
Vielä tuli ajettua toinenkin kesäralli, joskin renkaita piti hankkia pari käytettyä, kun ei ollut vasemman puoleisia enää kuin 1kpl ajettavia. Peurunka-ralli Laukaassa oli tällä kertaa poikkeuksellisesti sorakisa ja tiet osittain tuttuja aiemmilta vuosilta.

Matkaakin oli aika vähän, eli ysin jälkeen lähdin ajelemaan kisapaikalle ja hain mennessä kartturin kyytiin. Käytiin ilmottautumassa ja sitten aamupäivä meni mukavasti kaverin luona jutustellessa, kunnes oli aika lähteä katsastukseen ja reitille. Huolto tuli suoraan aamukahville ja ennen kisaa riitti rengaspaineiden tarkistus, joka kerrankin muistettiin tehdä ennen kisan varsinaista alkua.

Ykkönen oli itselle tuttua, koska lähes sama tie on tullut ajettua Laukaan sprinttinä pariin kertaan. Aika varovainen aloitus, testiä voisi kyllä ajaa ennen kisaa muutenkin kuin työmatka-ajoa... Loppua kohti yritin vauhtia nostaa ja lopputulos historiccien kuudes 20:stä reitille lähteneestä. Vakioautoille ei ollut tällä kertaa omaa luokkaa, mutta kai se siihen nähden meni ihan ok, ainakin ne GT-Corollat jäi taakse, viidenneksi tulleesta 144DL:stä jäin muutaman sekunnin, kärkeen eroa enemmän.

Kisan jälkeen kaupunkiin syömään ja kartturin vienti kotiin. Koko reissu tankillisella ja renkaissakin on vielä pintaa ensi kesälle.


https://race.kuvat.fi/kuvat/2017+20.+Peurunkaralli+/DSC_0389.JPG


http://fotoklubi.net/photo_details/124/4916/dsc_4370aa/view/

Toivakka-rallista tuli muitakin vaurioita, kun autoa tutkin tarkemmin. Pakoputken etuosan jouduin tekemään kokonaan uuden, kun se oli litistynyt jo puoliksi kurttuun, sekä kulunut osin puhki. Saattoi olla muutama polle laitumella viimeisillä pätkillä. Etuiskareiden yläpäät on taas vaihtokunnossa, älkää ostako tarvike-/ uusia osia jos ei ole vanhaa tuotantoa. Nykyään ei enää osata(haluta) tehdä kunnollisia. Täytyy purkaa varaosa-autosta vanhat ja keksiä miten tuon nykyisen saa irti. On nimittäin Toivakassa ottanut rengasrikon yhteydessä sen verran kipeetä, että jokainen kiinnityspultti osottaa eri suuntiin ja koko yläpää korista on venynyt. Nokkapelti mahtuu kuitenkin vielä kiinni. :o Jonkinlainen vahvikelevy voisi olla paikallaan?

Alkuosan kuvalinkkejä päivitin muutamia, mutta aika paljon rakentelukuvia puuttuu. Arkistosta löytyi kuva Toivakka-rallista 2014(sivu 8 ), jota ei ole ennen "julkaistu".

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #183 : 23.10.2017, 21:05:39 »
Jonkinlainen vahvikelevy voisi olla paikallaan?
Alkuperäisenä on olemassa noin 3mm paksu levy yläpään ja korin väliin. On esim. saudimallin GLE:ssä, lansseissa, jne.. Mulla on moiset palikat englantilaisessa poikkituen tukilevyinä.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2017, 00:46:14 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #184 : 23.10.2017, 23:43:17 »
Jätä nuo superoscar-hommelit ralliperunoille ja siirry rata-autoiluun☺

Siellä huolto pysyy paikoillaan koko viikonlopun asvaltoidulla alustalla, vesivessat ja  hinausautot. HistoricGrand racessa käy aina jokunen rallipelikin koittamassa.

Mutta asiaa, meidän hisseratatiimiä houkuteltiin Tsekkeihin ajamaan asvalttiralli. Jos niiku erilaisia kokemuksia hakee..
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #185 : 11.02.2018, 09:29:21 »
Jätä nuo superoscar-hommelit ralliperunoille ja siirry rata-autoiluun☺

Siellä huolto pysyy paikoillaan koko viikonlopun asvaltoidulla alustalla, vesivessat ja  hinausautot. HistoricGrand racessa käy aina jokunen rallipelikin koittamassa.

Mutta asiaa, meidän hisseratatiimiä houkuteltiin Tsekkeihin ajamaan asvalttiralli. Jos niiku erilaisia kokemuksia hakee..
Mutta kyllähän rallissa on sitä jotakin kun aina ei tiedä mitä siellä nypyn takana odottaa.  ;)

Kyllä nämä talvikisat on autolle mukavampia ja itsekin tykkään kun voi vähän nojailla penkkoihin. Tänä talvena ajoin Lammi-rallin 20.1. ja eilen 10.2. Keuruun harrasterallin. Molemmissa hisset ekoina luokkina, joten tiet hyvässä kunnossa. Väliviikonloppuna tuli käytyä "harjoittelemassa", joka ilmeisesti kannatti. Nyt ei mennyt alkupätkät harjoitteluun ja rennolla ajotyylillä tuli ihan hyviä aikojakin. Itse asiassa ensimmäinen 1. palkinto, kun luokassa oli muitakin ajajia. Oman luokan nopein(6) ja klassikoiden, kuten ne on harrasterallissa nimetty, 3. (30). Kaksivetoisissakin olisin ollut 34.(178 ilmottautunutta) Täytyy jatkossakin ajella muutoinkin kuin kisoissa.

Kartturi meinasi olla hakusassa, joten ammattikoulukaveri lähti kyytiin Keuruulle. Oli hänelle ensimmäinen kisa, saa nähdä onko ralliautoilu tarttuvaa.


https://rallyphotos.kuvat.fi/kuvat/Finland/Keurussel%C3%A4n+5.+miniralli+10.2.2018/
Tuossa yritin vastaheittoa ja onnistuinkin.

https://zoomailija.kuvat.fi/kuvat/KANGASNIEMI+RALLISTA+2018+KUVIA./KEURUSSELK%C3%84+RALLI+2018/Keuruu+048.JPG

Vielä Joutsan harrasteralli olisi tarkoitus ajaa 24.2.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #186 : 25.02.2018, 08:35:31 »
Jälleen yksi ralli päästy maaliin, vaikka peltitöitäkin vähän tuli.. Saatiin kuitenkin muistopalkinto kotiin viemisiksi, vaikka palkintojenjakoa jouduttiin odottamaan monta tuntia.

Joutsassa ajeltiin siis harrasteralli kunnon talvisäässä, paljon lunta ja pakkasta sekä myös aurinkoa. Volvossa ei onneksi tarvitse palella, kartturikin sanoi jo ekan pätkän jälkeen että vähempikin lämmin riittäisi. Reitistä ei kummakaan mitään tietoa, joten ajettiin ns. rehellisesti pimeeseen.

Ykkösenä ajettiin sprinttipätkä heti huoltoalueen ympäristössä, joten siirtymää ei ollut lainkaan. Kakkonen meni ihan hyvin, kolmosella kai yritin liikaa ja aikakin oli siten huonoin. Yhdessä yleisöoikeassa nojasin penkkaan, josta auto lähti vähän kirjottamaan, mutta aikaa ei kyllä siinä mennyt juurikaan. Huollossa isä ihmetteli mihin takakulma on osunut? Ilmeisesti penkan sisässä oli jotain vähän kiinteämpää, kun alumiinipalkkikin oli revennyt irti ruuveistaan. Takakuvetta joutuu vähän oikomaan ja hitsaamaan niinikään revenneen varapyöräkotelon sauman. Liekö syynä yliyrittäminen vai liian kapeat tiet?

https://mla.kuvat.fi/kuvat/KUVAT+2018/24.2+Joutsenlampi+Ralli/IMG_3887.jpg

Tämän kertainen kartturi on pärjännyt itse SM-tasollakin ja isotien osuudet ajan kuulema liian varovasti. Usein kuulinkin kommenttina "Menee jo" sekä "Menee menee". Ensimmäinen kuului välillä jo ennen mutkaa. Hauskaa oli ainakin kokorahalla, eikä varsinaisia tilanteita kuin yksi. Viimeisellä pätkällä ajettiin pientä ja kapeaa tietä korkeiden penkojen välissä hakkuuaukealla ja välillä mäntykankaalla. Tie kääntyili mukavasti ja korkeuserojan oli, näkyvyys siis aika rajallinen. Männikössä kartturi sanoi ykskaks "vasen yli nypyn hyppää". Niin teki, onneksi päästiin alas ennen kuin tie kääntyi ja mänty tuli liian likeelle. Totesin sitten että "niin hyppäsi", kun en ehtinyt jarruttaa lainkaan. Kisan jälkeen kartturi sanoi (en ihan sanasta sanaan muista) miettineensä "tuleeko auto alas ennen mäntyä ollenkaan" ja että Volvon umpio olisi ollut pitkällä konehuoneessa. No Volvohan on tunnetusti turvallinen auto, joten ei kait 60km/h mäntyyn aiheuta juuri mitään?



EK-tulokset olivat yleiskilpailussa 29-60. välillä, viimeinen pätkä meni parhaiten.
Lopputuloksissa luokka 4. ja yleiskilpailussa 34., oman luokan nopein oli Volvo 144 sijalla 15. Kisaan ilmottautui 141 autokuntaa yhteensä.

Talvikisat on nyt ajettu, kiitokset nykyisille ja uusille yhteistyökumppaneille, sekä huollossa olleille.

Niin ja on muuten edelleen ehkä hiljaisin "Ralliauto", rengasäänet taitaa peittää moottorin äänen:
https://youtu.be/anTlhV_cJo4?t=32

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #187 : 25.02.2018, 08:38:33 »
Tämä topic on kyllä mukavaa luettavaa O0
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #188 : 25.02.2018, 19:56:21 »
Tämä topic on kyllä mukavaa luettavaa O0
Samaa mieltä ehdottomasti. Ollut seurannassa pitkään ja eilen Joutsassa näin livenä auton sekä myös kuljettajan kanssa oltiin jutulla huoltoalueella. Aika pitkään jouduitte odottamaan palkintoja. Onnittelut pytyistä!
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #189 : 02.03.2018, 21:06:15 »
Tämä topic on kyllä mukavaa luettavaa O0

Samaa mieltä ehdottomasti. Ollut seurannassa pitkään ja eilen Joutsassa näin livenä auton sekä myös kuljettajan kanssa oltiin jutulla huoltoalueella. Aika pitkään jouduitte odottamaan palkintoja. Onnittelut pytyistä!

Kiitos, mukava että tätäkin vielä luetaan. Olenkin miettinyt miten nämä rallijutut porukkaa kiinnostavat, kun itse auton rakentaminen on jäänyt taka-alalle. Tällähän on pääasiassa vain ajettu, välillä töihin, ralleihin, ralleissa ja joskus muuten vain. Laskeskelin niin Joutsa oli muuten jo 15 ralli autolle ja EK-kilometrejäkin on takana yli 800 km. Kohta voisi olla aika vaihtaa jakohihna ja tarkastaa venttiilin välykset. Vähillä remonteilla on tähän asti päästy.

Tilasin videon tämän talven kisoista. Näkyy muuten se takapuskurin irtoaminenkin, ei kovin kummoinen osuma ollut.


https://www.youtube.com/watch?v=R53zKbGfqYo

Ja tuolta voi muuten halutessaan lueskella kartturin mietteitä "herrasmieskilpurin" kyydistä: (aikansa kun selaa niin löytyy kuvalla varustettu juttu)
http://www.spauk.fi/spaukku2017b.php
http://www.spauk.fi/spaukku2017c.php
http://www.spauk.fi/spaukku2017d.php

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #190 : 03.03.2018, 09:23:47 »
Kyllä näitä kisajuttuja lukee ihan mielellään. Itse en tänä talvena valitettavasti päässyt kameran kanssa penkalle, kun teloin nilkkani tammikuussa. Kisoja olisi kerrankin ollut mukavasti täällä Keski-Suomessa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #191 : 03.03.2018, 13:31:06 »
On se hiljainen, kunnon herrasmieskilpuri! O0

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #192 : 17.07.2018, 20:00:46 »
Ilmottauduin kesän kunniaksi Höytiällä ajettuun sprinttiin viime viikonloppuna. Edeltävänä keskiviikkona auto tallista pestäväksi ja ihmettelin outoa kolinaa taas. Nosturilla ei kuitenkaan löytynyt väljää eikä löysässä olevia pultteja. Ajelin takaisin kotiin ja illalla tuli sitten mieleen heilutella autoa ja painella lokasuojista alaspäin, jos vaikka äänilähde löytyisi. Kas kummaa kuskin etukulma ei painunut ollenkaan? Iskarin purin pois ja noin 60 mm liikkui kunnes "törmää" johonkin. Vaimennus siihen asti ok, paitsi vähän kurisee niinkuin olisi ilmaa. No, iskareita ei sitten mistään meinannut löytyä, olisivat menneet tilaukseen kun ei ollut tukkureillakaan. Onneksi muistin että Xuppo tarjosi talvella iskareilla. Kiitokset hänelle, toi iskareita vähän matkaa vastaan ja olivat vieläpä samalla numerolla, joten ei tarvinnut vaihtaa kuin toinen perjantai-iltana!

Lauantaina sitten kohti Höytiää, vararengas, sammutin ja pressut peräkontissa ja varapyörä kyydissä. Varapyörä muuten mahtuu kyytiin kun ottaa apparin penkin pois, joskin etupyörän joutuu siitä irrottamaan. Mainittakoon että kyseinen "varapyörä", eli polkupyörä on sprinttien ennakkotutustumista varten ja voihan sillä jatkaa matkaa jos itse autoon tulee jotakin..

Xuppon iskari oli opetettu hyville tavoille, tuloksena luokkavoitto 0,4 sekunnilla 2-ryhmän 242:een. Luokkien yhdistämisen vuoksi kolmantena samassa luokassa oli Mitsubishi Galant.



Multian harrasteralliin on seuraavaksi tarkoitus lähteä ajamaan syksyllä.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #193 : 18.07.2018, 20:15:56 »
Hyvä että iskarit pääsi käyttöön ja vielä rallipolulle mihin ovat tottuneet  :D
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #194 : 09.09.2018, 20:07:21 »
Vaikka vähällä on päästy niin välillä pitää tehdä remonttia/huoltoa. Tuli ostettua 11€ jakohihna ja samanhintaiset sytytystulpat. Taas pääsee ajamaan, ainakin jonkin aikaa. Molempien vaihdosta aikaa 6 vuotta ja noin 6000km.

Ensi vuosi onkin nyt vähän epäselvä, kun menee historic-passi vanhaksi ja sitä 500€ en kovin ilolla haluaisi maksaa.. Voi olla että siirryn kokonaan ajamaan harrasteralleja. Siellä saisi varmaan ajaa cooleri paikoillaan, niin ei tarvitsisi antaa niin paljoa tasoitusta tehoissa muille. Passitusta varten auto vaatisi uutta maaliakin. Katto, etuspoileri ja kuskin kylki ainakin, täytyy ensi talveksi yrittää siistiä jos aika riittää.

Vielä pääsin tälle kesälle ajamaan, kun lähellä oli harrasterallin järjestämä Multia ralli. Keli suosi ja tiet olivat hyvässä kunnossa, tosin itse en kovin nopeista teistä kaikkein eniten pidä, mikä näkyy myös tuloksissa. "Papan" sponsoroimilla renkailla olisi päässyt kovempaakin, mutta kun on toista sataa vauhtia ei vaan uskalla joka nypyn yli laskea menemään. Suurimman osan pätkistä ajettiin nelosella ja vaurioitakin tuli, tuulilasi... Onneksi syynä oli kiinni ajamani Datsuni eikä ulosajo. Kyydissä istui pääsponsori joka selvästi nautti päivästä. Huollon mukaan hymy oli leveä sinne saapuessamme.


http://fotoklubi.net/wp-content/uploads/wp_photo_seller/152/watermark_DSC_3485aa-Copy.jpg



Kiitokset kaikille yhteistyökumppaneille ja avustajille kuluneesta kaudesta.  -H-

 

Elekma  Autoracing