Race.fi  Puotilan autokorjaamo

240:iin tehokkaammat jarrut

  • 67 Vastauksia
  • 43704 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
240:iin tehokkaammat jarrut
« : 08.01.2013, 17:41:40 »
Ei näyttänyt löytyvän keskustelua jarruista, joten mitä ratkaisuja porukalla on että pärjää esim. ratapäivillä?

Noi ärräsatulat/muutossarjat on tiedossa, mutta maksavat pirusti ja käytettynä ei varmaan ihan heti löydy. Riittääkö vaikka uritetut vakiokokoiset levyt ja laadukkaammat palat vai satsatako heti johonkin muuhun? Ainakin XC90 satuloita näyttää olevan kohtuuedullisesti purkaamoissa a1-osina, mutta mitä muuta noiden kanssa pitää ottaa huomioon kuin että mahtuu vielä vannekin ympärille? Vai onko turhaa sijoitusta jos on alkuperäinen tehostin jne...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #1 : 08.01.2013, 18:27:13 »
Tuossa on ainakin vinkkejä!

vaikka taisit jo tietää...
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa Grease Monkey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #2 : 09.01.2013, 19:51:52 »
Lainataas topicia vähän. Mitäs olette laittaneet jarrukilviksi, kun olette asentaneet isommat jarrut? Onko kilvet enää edes pakolliset..?  :P

Mulla on isompien jarrujen teko meneillään, mutta sen verran vaiheessa vasta, etten halua paljastaa siitä tässä vaiheessa vielä mitään.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #3 : 28.01.2013, 15:13:27 »
Lainataas topicia vähän. Mitäs olette laittaneet jarrukilviksi, kun olette asentaneet isommat jarrut? Onko kilvet enää edes pakolliset..?  :P


serkulla 850:ssä isot jarrut (vissii xc),  levyt isommat ko kilvet. katsuri ei sanonu mitään niistä...

edit. poistettu väärinkäsittämisen mahollisuus   :P
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013, 15:26:09 kirjoittanut vippe »
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa rusina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #4 : 03.04.2013, 20:50:42 »
voisko joku linkata sen mistä löytyy ärräsatulat/muutossarjat
pallo ja nuoli

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #5 : 03.04.2013, 21:16:04 »
voisko joku linkata sen mistä löytyy ärräsatulat/muutossarjat
Tuolta: http://www.ipdusa.com/products/4969/115270-r-brake-conversion-kit-240-models

Taitaa vaan olla "hieman" edullisempi jos jaksaa purkaamot jne tsekata.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa rusina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #6 : 13.04.2013, 14:49:24 »
mutta mites taakse??
pallo ja nuoli

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #7 : 14.04.2013, 01:24:15 »
mutta mites taakse??

Kyllä luulisi vakiolevyjen riittävän. Edessähän se jämerämpi pysäytysvoima on enemmän tarpeen, jos ajetaan pellemiljoonaa...
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #8 : 16.04.2013, 07:34:44 »
Kyllä luulisi vakiolevyjen riittävän. Edessähän se jämerämpi pysäytysvoima on enemmän tarpeen, jos ajetaan pellemiljoonaa...
Tai sitten sovittaa ne keulan jäähdytetyt taakse
240 -86 @buildingbrick240

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #9 : 16.04.2013, 18:05:05 »
Biltemasta ei näytä saavan noita uritettuja/reijitettyjä levyjä kuin etuvetoisiin, eihän ne sattuis käymään näihin vanhuksiin?

Jos ei käy, olisko vinkkiä mistä saisi asialliseen hintaan 240:iin sporttilevyjä/paloja, Mamasanilta äkkiseltään katsottuna tulee kierrokselle (turbogroove) hintaa jonniin verran.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Okko

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #10 : 16.04.2013, 18:18:06 »
Ebaystä löytyi tällaiset linkki.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #11 : 17.04.2013, 02:24:48 »
Ebaystä löytyi tällaiset linkki.
Katoin ensin että kappalehinta, mutta olihan se sittenkin pari. Kiitokset linkistä.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2013, 02:30:02 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #12 : 17.04.2013, 02:40:47 »
Jos ei käy, olisko vinkkiä mistä saisi asialliseen hintaan 240:iin sporttilevyjä/paloja, Mamasanilta äkkiseltään katsottuna tulee kierrokselle (turbogroove) hintaa jonniin verran.
Itse tilaisin varmaan levyt täältä http://www.mtecbrakes.co.uk/
Saa valita mieluiset ja päälystettynä tai ilman.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #13 : 17.04.2013, 02:56:45 »
Itse tilaisin varmaan levyt täältä http://www.mtecbrakes.co.uk/
Saa valita mieluiset ja päälystettynä tai ilman.
... ja koko kierroksen kuljetettuna samaan hintaan kuin täältä parin. Prkl pitää opetella näköjään käyttämään hakuja  :-[
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #14 : 17.04.2013, 04:46:22 »
Niin on niitä joitain Mazda RX7 jne satuloita kun pitäisi suoraan sopia kiinnityksiin ja sitten saisi isomman levynkin sopimaan.  ;)  Mitään bolt on sarjaa satuloineen ja levyineen ei ihme kyllä tietääkseni 2 sarjaan ole edes eteen. :o Seiskaan ja ysiin kylläkin suoraan sopivia löytyy. Ja sitten näihin uudempiin tottakai kun ovat uivilla satuloilla jo alunperin kuten 7/9 sarjakin.
Tosin nykyisen suuntauksen mukaisen 18" vanteen käyttö avonaisempana vaatisi jo isomman levyn/satulan, ettei näyttäisi naurettavan pieneltä. ;D Mitään pakoittavaa tarvetta halkaisijan kasvattamiseen siviiliautossa ei muuten ole. Kun viimeisen päälle tehdään harrasteautoa niin voidaan nykysäännöillä käyttää muutoskappaleita niin saa 6 mäntäiset eteen ja 4 taakse.

Samalla voi sitten muuttaa säädettävät tolpatkin, hieman se kirpaisee kukkaroa mutta koska rakentelu halpaa olisi ollut. >:(


 
« Viimeksi muokattu: 17.04.2013, 04:50:06 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

 

KL-varaosat  Race.fi