Race.fi  Puotilan autokorjaamo

ilmastointi ongelmia

  • 38 Vastauksia
  • 13208 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #15 : 05.06.2013, 08:14:57 »
No onko vuodot jo tsekattu?
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa peteq

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #16 : 05.06.2013, 16:26:15 »
Pikemminkin matalapainekytkin esti kompuran käynnistymisen,korkeapainekytkin katkaisee jos paineet nousee liikaa!!!!!
Opiskelkaa kylmäainetekniikkaa niin sieltä löytyy vastauksia.

Poissa 7 neliskantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #17 : 06.06.2013, 21:23:59 »
joo elikkä kuivain meni puhki kun pyörittelin kompuraa releeltä ja ensi viikolla menee kuivain vaihtoon pajalle. Niin elikkä matalapaine puolen anturi on siis rikki, eli kumpi niistä paine antureista on se kyseinen anturi ja misä hinnat pyörii? Ja pystyy varmasti jälkikäteen ite sen vaihtamaa ettei pihauta kylmäaineita pihalle?
volvo v70 vm:02 d5
volvo s70 2.5 t EX
volvo 740 vm:90 b230f m47 (ex)
volvo 740 vm:90 b230f aut (ex)

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #18 : 07.06.2013, 07:31:34 »
Kuivainahan oman vähäisen ymmärryksen mukaan näissä aika tyypillinen vuoto kohde. Miten se paineanturin toimimattomuus on sit testattu?

Kuivaimissa muuten aika moinen hintahaarukka orgis vrt tarvike. Vaihtotyötäkin kannattaa vähän kysellä eri liikkeistä.  ;)
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa 7 neliskantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #19 : 07.06.2013, 23:55:37 »
en tiiä mitenkä atureita voii testata. voiko yleismittarilla testata jollaki lailla?  ??? 

joo hirveä ero oli muutes kuivaimen vaihto tarjouksista, yli 100€ heittoja.
volvo v70 vm:02 d5
volvo s70 2.5 t EX
volvo 740 vm:90 b230f m47 (ex)
volvo 740 vm:90 b230f aut (ex)

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #20 : 09.06.2013, 11:50:50 »
Niin elikkä matalapaine puolen anturi on siis rikki, eli kumpi niistä paine antureista on se kyseinen anturi ja misä hinnat pyörii?

Eiku tästä vaan ajattelin, et miten toi anturivika on todettu.
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa 7 neliskantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #21 : 12.06.2013, 17:02:45 »
Ilmastointi rupesi toimimaan kun kuivain vaihdettiin ja täytettiin niin ja piti vikakoodit piti nollata nii sitte pärähti kompura päälle *taavih->. Ei kyllä tullut kysyttyä että mitä vikoja sieltä löyty.
volvo v70 vm:02 d5
volvo s70 2.5 t EX
volvo 740 vm:90 b230f m47 (ex)
volvo 740 vm:90 b230f aut (ex)

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #22 : 13.06.2013, 10:09:33 »
Ilmastointi rupesi toimimaan kun kuivain vaihdettiin ja täytettiin niin ja piti vikakoodit piti nollata nii sitte pärähti kompura päälle *taavih->. Ei kyllä tullut kysyttyä että mitä vikoja sieltä löyty.

Omassa ei kyllä pitänyt mitään koodeja nollailla, riitti että vaihdettiin vuotava komponentti (juurikin se märäntnyt kuivain) ja aineet sisälle, niin johan lähti kapiini viilentymään.

Onko tossa härvelissä älyä sen verrran, että edes käyttöpaneeliin ei tule valoa jos järjestelmässä vikaa?
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #23 : 13.06.2013, 15:26:21 »
Ite kans vaihdoin ruostuneen kuivaimen tilalle uuden alumiinisen, mittasin kuinka kylmää puhaltaa sisälle, kylmää tulee +3asteista, kyllä nuhan saa. :2funny:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa 7 neliskantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #24 : 16.06.2013, 23:24:39 »
En tiiä olisko joku ollu vika tilassa tai sitte ainetta oli just liian vähä. Kyllä paneelissa ihan normaalisti valot pelasi. 

Mut pääasia on että saa istua kylmässä autosa kesän. O0
volvo v70 vm:02 d5
volvo s70 2.5 t EX
volvo 740 vm:90 b230f m47 (ex)
volvo 740 vm:90 b230f aut (ex)

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #25 : 16.07.2013, 17:42:03 »
No nyt olis oma ilmastointi ongelma siinä pisteessä että olis uus (käytetty) kompura ja kuivain hyllyssä.
Jos huomenissa kerkeisin noita vaihtamaan niin pitääkö paikkaansa kun yx tuttu "pelotteli" että kompurasta karkaa öljyt kun irrottaa ne putket kompuran päästä, en muista kumpi putki oli kyseessä?

Siitä heräs sit kysymys että kun saksanmaalta käytetyn kompuran tilasin niin miten siitä voi todeta että siellä olis ne öljyt sisällä?
Mut jos öljyt kerta karkaa putkien irroituksessa niin tyhjähän se silloin olis toi uus käytetty kompurakin.
Mut pitääkö noi todella volvossa paikkaansa?

Sit jos sieltä ne öljyt on karannut niin mitä ja minkä verran sinne sitä öljyä pitäis laittaa ja mistä laitetaan?

Autohan on v70 T5 -99
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #26 : 16.07.2013, 17:44:09 »
Öljyä tulee ulos vasta sitten, kun käännät kompuran ylösalaisinsa, eli reiät alaspäin.

Valuta uudesta vanhasta öljyt pois,  valuta auton alkuperäisestä vanhat öljyn pois, mittaa se määrä mitä sieltä tulee, täytössä sitten saman verran uutta öljyä järjestelmään, kuin mitä alkuperäisestä kompurasta tuli ulos.

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #27 : 16.07.2013, 18:43:05 »
Jepulis, tossahan vastaus oli ihan niin että mullakin meni jakeluun. =)
Sit vaan semmonen et mitä öljyä siellä käytetään? =)

Vielä semmonen kyssäri tuosta kuivaimesta kun siihen piti olla se oma työkalunsa et sai sen liitoksen irti niin onko se sellainen että sen liitoksen sais takaisin ilman sitä työkalua ihan vaan painamalla vai pitääkö se työkalu olla myös takaisin laittaessa?
Osais varautua kunhan kuivaimen vaihtaa kun nyt iltamassa järjestelmää tyhjentäessä siellä liikkeellä napattiin se valmiiks auki, jäi sit kysymätä et meneekö ilman paikalleen. =)
« Viimeksi muokattu: 16.07.2013, 18:56:30 kirjoittanut volovomiäs »
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #28 : 16.07.2013, 21:20:11 »
Jepulis, tossahan vastaus oli ihan niin että mullakin meni jakeluun. =)
Sit vaan semmonen et mitä öljyä siellä käytetään? =)

Vielä semmonen kyssäri tuosta kuivaimesta kun siihen piti olla se oma työkalunsa et sai sen liitoksen irti niin onko se sellainen että sen liitoksen sais takaisin ilman sitä työkalua ihan vaan painamalla vai pitääkö se työkalu olla myös takaisin laittaessa?
Osais varautua kunhan kuivaimen vaihtaa kun nyt iltamassa järjestelmää tyhjentäessä siellä liikkeellä napattiin se valmiiks auki, jäi sit kysymätä et meneekö ilman paikalleen. =)

Noissa on ihan omat öljynsä, oliko ne yleisimmät pag.46, 100 ja 150 huolto liitännästä runtataan sisään näissä vanhemmissa, missä on/off kompurat. Jos en nyt väärin muista, niin V70 vm.-99 oli esim 46 viskositeetin öljyllä?

Ennen kompuran vaihtoa pitää järjestelmän olla tietty tyhjä, niinkuin aina komponentteja irroitettaesa. Veikkan, että ne paikat missä on irroitus työkalu on myös vehkeet kytke se uus kuivain. Tuskin menee painamalla takaisin. Tuo kuivaimen vaihto on ammatti liikkessä sen verran edullinen, etten itse jaksanut edes harkita muuta.

Komponenteille on annettu suurpiiteiset arvot, kuinka paljon öljyä lisätään vaihdon yhteydessä.
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #29 : 16.07.2013, 22:07:21 »
No ei se sit ihan jakeluun ekalla kerralla mennytkään.. =)
Siis öljy laitetaan kylmäaineen seassa järjestelmään???
No sit ei tarviis siitä öljystä niin huolehtia et miten se takas laitetaan, mittaa vaan et paljo kompurasta sitä tulee pihalle.
Pitää aamulla käydä se työkalu lainaan niin saa sen kuivaimenkin vielä paikalleen.
Yhestä paikallisesta korjaamosta kysyin niin n.100€ olis ollu kuivaimen vaihto, minusta siinä nyt palkoille pääsee jos ite vaihtaa. =)
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

 

Ateho  Elekma