KL-varaosat  Race.fi

ilmastointi ongelmia

  • 38 Vastauksia
  • 13207 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #30 : 17.07.2013, 06:51:34 »
No ei se sit ihan jakeluun ekalla kerralla mennytkään.. =)
Siis öljy laitetaan kylmäaineen seassa järjestelmään???
No sit ei tarviis siitä öljystä niin huolehtia et miten se takas laitetaan, mittaa vaan et paljo kompurasta sitä tulee pihalle.
Pitää aamulla käydä se työkalu lainaan niin saa sen kuivaimenkin vielä paikalleen.
Yhestä paikallisesta korjaamosta kysyin niin n.100€ olis ollu kuivaimen vaihto, minusta siinä nyt palkoille pääsee jos ite vaihtaa. =)

Joo, tai ei ihan seassa, mut samasta liittimestä. ilmastointi huolto laitteissa on yleensä öljyille omat keräyssäiliö ja sit niissa voi olla täyttösäiliötkin, tai sit öljylisätään sellasesta "tuupista" siine järjestelmään. Kyllähän sinne kompuraan voi suaraanki sitä öljyä kaadella. Mut tuskin siinä mitään merkittävää etua saavutetaan?

100€ kuivaimen vaihdosta on aika paljon, tietty jos toi sisältää kylmäaineen tyhjennyksen ja täytön niin sittenhän s on todella halpa. Omaan maiksoi kuivaimen vaihto n.puolet tosta sun hinnasta. Tiskilläkin olisivat pyytäneet kuivaimen vaihdosta muistaakseni vaan 70€. Mulla tosin oli järjestelmä tyhjä ja en halunnut täyttöä sieltä.

Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa Chev Chelios

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #31 : 26.07.2013, 10:43:12 »
Tuota tuota.

Oma ilmastointi,uusi kompura laitettu ja kuivain.

Eivät saa aineita pysymään,joku aika sitten posahteli kuivain korjaamolla ja toissapäivänä kun hain auton huollosta posahti ajaessa,taas aineet pihalle.

Mitenhän tuo voi olla noin ylitsepääsemätön asia,kuivaimessa liitin ei kuulemma sitten pidä? No luulisi noita kai saavan miltei mistä tahansa jotta saa sen pitämään...

Alkaa huumori loppumaan kun kolmatta kertaa pitänee viedä tuon ilmastoinnin takia pajalle  ;D


Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #32 : 26.07.2013, 17:31:22 »
Tuota tuota.

Oma ilmastointi,uusi kompura laitettu ja kuivain.

Eivät saa aineita pysymään,joku aika sitten posahteli kuivain korjaamolla ja toissapäivänä kun hain auton huollosta posahti ajaessa,taas aineet pihalle.

Mitenhän tuo voi olla noin ylitsepääsemätön asia,kuivaimessa liitin ei kuulemma sitten pidä? No luulisi noita kai saavan miltei mistä tahansa jotta saa sen pitämään...

Alkaa huumori loppumaan kun kolmatta kertaa pitänee viedä tuon ilmastoinnin takia pajalle  ;D

Katkeaako kompuran käynti missään vaiheessa, nouseeko korkepainepuolen paine liian korkeaksi?  Kai flekti toimii, eikä lauhdutin ole tukossa?
Tai sitten se liitos on vaan rikki/kulunut ja pitäisi tarvittavat osat uusia siihen..

Poissa Chev Chelios

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #33 : 26.07.2013, 18:22:34 »
Jaa-a paha sanoa. Kuivain on tosiaan uusi kuten myös kompura. Hienosti tökki kylmää ilmaa siihen asti kunnes lopetti toimintansa,sanoivat että kuivaimen liitos ei pidä. Nyt saivat sen sentään hetkeksi pitämään,tuleeko orkkis kuivaimen mukana tarvittavat kilkkeet? Tuo tarvikemalli on näemmä joko paska tai korjaaja on paska.... alkaa ..tuttamaan.

Niin,ajossa siis paukahti ja tuli nesteet pihalle. Se liitos nääs..


Edit: Huvikseni tänään katselin ja jäähytinnestettä ei ollut kuin pieni liru,juuri oli jakopään rempassa vesipumpun kera,että kai niiden olisi ne pitänyt ainakin vaihtaa? :O

Ilmastointia kokeilen ylläolevien onkelmien takia..--> Puskee hienosti kylmää sisälle,huomasin että kuivain on vesitippaa täynnä ulkopuolelta,kuuluuko olla? :/

Jotenkin tuntuu että huollossa on nyt kämmätty kyllä jotain..
« Viimeksi muokattu: 27.07.2013, 19:29:33 kirjoittanut Chev Chelios »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #34 : 28.07.2013, 11:38:11 »
Varmaan paisuntasäiliö tyhjä nesteestä, lienee ollut jossain vielä ilmaa sen jäljiltä, kun järjestelmä on ollut tyhjä ja uudelleen täytetty.

Ilmastoinnin ollessa käytössä, kuivain kylmenee ulkopuolelta ja kylmään pintaan kondensoituu ilmankosteus, eli vesipisarat on normaalia.

Poissa Chev Chelios

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #35 : 28.07.2013, 13:57:37 »
Varmaan paisuntasäiliö tyhjä nesteestä, lienee ollut jossain vielä ilmaa sen jäljiltä, kun järjestelmä on ollut tyhjä ja uudelleen täytetty.

Ilmastoinnin ollessa käytössä, kuivain kylmenee ulkopuolelta ja kylmään pintaan kondensoituu ilmankosteus, eli vesipisarat on normaalia.

Kiitokset vastauksesta,pitänee viedä maanantaina pajalle että tarkistavat mikä siellä ajossa poksahti,lisäsin nestettä min max väliin,sitä nimittäin oli sen verran että heiluttamalla paisaria näki että jotain tippoja on pohjalla.

Jotain sieltä tuli poksahduksen myötä meinaan maahan,pysäytin silloin auton ja katsoin että tulee kovasti jotain. Näemmä ei sitten olekkaan ilmastoinnin täyttöainetta vaan tuota jäähytinnestettä epäilisin..

Noh,huomenissa selviää. Kerron tänne mitä löysivät vai löysivätkö mitään.


Edit: Oli kuivain vaan päässyt pannastaan venksahtamaan,nyt pysyy ja kylmää työntää.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2013, 10:52:16 kirjoittanut Chev Chelios »

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #36 : 29.07.2013, 22:52:24 »
Hienosti tökki kylmää ilmaa siihen asti kunnes lopetti toimintansa,sanoivat että kuivaimen liitos ei pidä.

Niin,ajossa siis paukahti ja tuli nesteet pihalle. Se liitos nääs..


Siis mitä siellä nyt oikeen on tapahtunut? Mikäli ilmastointi lopettanut toimintansa, niin kyllä siellä sit jotain "vakavaa" on käynyt kylmäainepiirissä. Jäähdytinnesteen pinta ei vaikuta ilmastointiin.

Nyt ilmastointi huoltokone sinne kiinni ja katsomaan, minne ne paineet oikeen nousee? Tosin voi olla hiukan hankala mittailla niitä, mikäli on vain yks huoltoliitäntä. Oliko noissa korkea- vai matalapaine puolella liitäntä? Jos paineey nousee liikaa, niin on aivan varmaan, että jostain se purkaantuu. Sitte vaan pitää löytää se pianeen nousun aiheuttaja.
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa Chev Chelios

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #37 : 30.07.2013, 16:35:05 »
Siis mitä siellä nyt oikeen on tapahtunut? Mikäli ilmastointi lopettanut toimintansa, niin kyllä siellä sit jotain "vakavaa" on käynyt kylmäainepiirissä. Jäähdytinnesteen pinta ei vaikuta ilmastointiin.

Nyt ilmastointi huoltokone sinne kiinni ja katsomaan, minne ne paineet oikeen nousee? Tosin voi olla hiukan hankala mittailla niitä, mikäli on vain yks huoltoliitäntä. Oliko noissa korkea- vai matalapaine puolella liitäntä? Jos paineey nousee liikaa, niin on aivan varmaan, että jostain se purkaantuu. Sitte vaan pitää löytää se pianeen nousun aiheuttaja.

Nou hätä,tippui vaan pannastaan. Hyvin työntää kylmää,ainakin vielä. Tai työnti tuolloinkin kun paukahdus kautta kolaus kävi,ei vaan tullut siinä tunnetilassa katottua tarkemmin mikä kävi..
« Viimeksi muokattu: 30.07.2013, 16:52:30 kirjoittanut Chev Chelios »

Putte

  • Vieras
Vs: ilmastointi ongelmia
« Vastaus #38 : 17.08.2013, 17:25:50 »
...
Yhestä paikallisesta korjaamosta kysyin niin n.100€ olis ollu kuivaimen vaihto, minusta siinä nyt palkoille pääsee jos ite vaihtaa. =)

Kuivaimesta on hyvä tietää se, että se on varttitunnissa pilalla, jos se on kosketuksessa ilman kanssa. Järjestelmä kyllä toimii, mutta kosteutta pilallinen kuivain ei järjestelmästä poista. Eli talvella saattaa tulla ongelmia.
Kunnollinen mielellään tunnin alipaineistus kyllä kuivaa järjestelmää kylmäaineen täytön yhteydessä, mutta järjestelmään imeytyvä kosteus ei sitten enää jääkään kuivaimeen kuten pitäisi.

Yleisesti ottaen ilmastointilaitteiston osia voi itse vaihtaa, mutta kuivaimen vaihto on tehtävä sellaisessa paikassa, että asennuksen jälkeen päästään heti imemään järjestelmään alipaine.

Kompuran vaihdon yhteydessä olisi hyvä myös huuhdella järjestelmä, jotta mahdolliset metallipurut saadaan pois järjestelmästä.
Yksi Volvoissa käytetty halpa osa on paisuntaputki, 400-, 800-, 900-sarjalaisissa ja ekassa 70-sarjassa ainakin käytetty. Sijaitsee höyrystimen ja kuivaimen välisessä putkessa. Maksaa alle vitosen ja on rakenteeltaan kuin sihti. Tämä saattaa mennä tukkoon ja kannattaa vaihtaa aina, jos järjestelmä avataan jostakin syystä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi