Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Painemobiili.com 340DL Turbo

  • 289 Vastauksia
  • 110004 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #15 : 18.03.2011, 10:36:08 »
Noista renkaiden korkeuksista, ei noilla reunuskorkeuksilla taida olla mitään tekemistä tuon jäykkyyden kanssa, noissa vakio 185/60R14 ja 225/45R16 on aivan järkyttävä ero mutkatiellä, siis ero on sanantarkasti huikea, enemmän kun yöllä ja päivällä, kaveritkin sen totesivat kokeillessaan, ja tuomitsivat noi 14" kiekot aiavn turhiksi tähän autoon.
Niin siksi minä noista Toyoista mainitsin, että vaikka profiili olisikin korkea, on runko ja reuna mallia jäykkä, ei siis mitään verrattavissa katurenkaisiin.
Mutta jos 16" on alle päätetty laittaa niin ei siitä sen enempää. 15" koossa olisi vaan 7" vanteet jo halvalla tarjolla, jos silmää miellyttää.  :) Ja vielä laatukamaa.
RS;t olis hienot, väliäkö sillä jos on autoa kalliimmat, niistä ei arvo katoa.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #16 : 18.03.2011, 12:13:25 »
RS;t olis hienot, väliäkö sillä jos on autoa kalliimmat, niistä ei arvo katoa.

Paitsi jos ne "katoaa"  :P

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #17 : 02.05.2011, 14:56:09 »
Noni, taas vierähtäny vähän aikaa viime postauksesta.

Sain toissapäivänä inspiraation korjata kytkimen, haarukan ja kuulan välistä oli irronnut se muovipusla, ja haarukka hypännyt pois paikaltaan. Muovipusla kiinni rautatankoon "lakulla" ja sitten kytkinkopan "huoltoluukun" kautta vääntämällä pusla paikalleen ja vaijerin kiristys ja toimii.

Vanteet edelleen kierot, se homma pitäisi "korjata" jotenkin... hankala vaan löytää sopivia vanteita ILMAN spacereita. 7" leveä ja ET30 olisi passeli, 6,5" ja ET35 toimii myös, ET40 menee hilkulle, tai vanne menee mutta rengas ottaa edessä tolppaan.

Vannetukulla on vaikka mitä vanteita, mutta ainoat jotka ehkä sopii on Katana titanium, ja 6,5" ET40 ottaa jo rengas etutolppaan. Mietin josko tekisi tuon napasysteemin edessä kokonaan uudestaan jotenkin, jotta saisi järkevämmin vanteita sopimaan tuonne. Takanahan näissä on 2,5cm (140,5cm vs 138cm) leveämpi raideleveys kun edessä, joten edestä voisi "levittää" tuon 10-12mm per puoli, silloin myös kaikki nämä 7" ET40 vanteet menis 225 rengastuksella. Tosin ei spaceria, vaan asentaisi tuon navan yhteyteen kiinteän adapterin.

320-400e saa jo uusia vannesarjoja, joten käytettyjä puolella tuosta voisi ostaa, tai sitten uudet.

Jarrut tossa on saakelin tehottomat, lääkkeeksi on ollut hyllyssä rempan tarpeessa olevat 240 2-mäntäiset satulat, josko ne saisi laitettua 260mm BMW levyjen kavereiksi.

Vaihdevivuston jos jaksais lähipäivinä vielä laittaa kuntoon jotta menis pakkikin pesään, ni vois käydä katsurille taas näyttämässä. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #18 : 02.05.2011, 17:10:59 »
Eikös niitä vanteita vois oikaista, jos uusia on hankala löytää.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #19 : 02.05.2011, 18:43:46 »
Vanteet edelleen kierot, se homma pitäisi "korjata" jotenkin... hankala vaan löytää sopivia vanteita ILMAN spacereita. 7" leveä ja ET30 olisi passeli, 6,5" ja ET35 toimii myös, ET40 menee hilkulle, tai vanne menee mutta rengas ottaa edessä tolppaan.
Miks pitää ettiä vanteita noin vammasella ETllä?

Itellä oli sikapossussa alla vanteet 15etllä(vai oliko 25, no eniveis). http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/360/Rolls/624.jpg
Eli ei tarvii ees miettiä spacereita, ja sitäkään en ihan hiffaa miks haluat 7" vanteelle laittaa 225 kumin, sehän on jäätävä pallo ja kamala ajaa. 205(kuten linkissä) taikkapa 195 on paljon parempi, ainakin jos meinaa ajaa oikeesti kovaa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #20 : 03.05.2011, 11:14:09 »
Päivän dilemmana on että auto ei ole startannut koskaan kunnolla KYLMÄNÄ tuolla megaruitalla. Kierrossignaali tulee 0-½s ajan, sitten häviää, ja siksi starttaaminen hankalaa. Saa usein yrittää minuuttitolkulla ja joskus starttaa joskus ei. Lämpimänä starttaa AINA HETI. Eli ongelma on vaan kun kone on tyyliin alle 50ºc, eli seisonut tuntia pidempään. Normaalisti E85 aiheuttaisi vastaavia ongelmia, mutta vasta alle 30ºc koneella.

Megan kiekka-anturia epäillyt (tässä vaan nokalla 1 anturi, ei kampuralla), ja rattaan kieroutta, mutta säätäminen vaan pahentaa hommaa. Nyt ei starttaa enää ollenkaan 30min yrittämisestä huolimatta. Ja joka starttauskerralla ei edes kiekkasignaalia tule, ehkä ½ kerroista tulee ja alle 0,5s ajan. Anturin liitin käyty läpi, ja anturia säädetty sivu ja pitkittäissuunnassa. Etäisyys hampaisiin nyt about 1mm kuten pitää.

Kelpais ne matalalla ET:llä olevat vanteet, mutta kun porukka pyytää niistä enemmän kun uusista... ja ovat vielä sopimattoman näköisiäkin mielestäni. 195 leveä rengas kun vaan tahtoo pahasti tuon alla sutia, 225 leveäkin potkasee tyhjää pahasti 3.vaihteella kuivalla. Vanteet voisi oikaista, mutta kun sille operaatiolle tulee hintaa samat kun uusille vanteille.

Ei viitsi paskasta maksaa kullan hintaa, eli tarkoitan sitä että en viitsi laittaa jotain yhtä huonosti toimivaa kun nyt on, ja vielä maksaa siitä paljon rahaakin, siinä vaan ei ole järkeä. 225 leveä 7" vanteella on ihan hyvä, ei mene kanttareille niin helposti, ja 8" vanne ei tuonne eteen sovi, ellei ET ole luokkaa 15 tai alle.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #21 : 03.05.2011, 11:22:44 »
Mikä mega, mikä anturi?
Mulla on MS2 V3.0 ja VR-anturi kampuralla.
Levyllä on trimmerit VR-anturin herkkyydelle. Itse jouduin säätämään niitä, jotta ymmärsi toimia.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #22 : 03.05.2011, 13:24:24 »
Vanteet voisi oikaista, mutta kun sille operaatiolle tulee hintaa samat kun uusille vanteille.

Taitaa olla urbaani legenda. Ainakin, jos ei niissä hitsaamista ole. Kannattaa kysästä L-Weldiltä, tosin ainakin muutama viikko sitten, kun omat Compomotivet sinne vein, oli 270 vannetta jonossa ja 5-6 viikkoa arvio. Mutta ei se maltaita maksa, etenkään, jos ne ei ole mitään lujia kisavanteita, kuten nuo omani. Paikka on kylläkin Lappeenrannassa.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #23 : 03.05.2011, 14:32:14 »
Mega on ihan perus 1 v2.2 boardilla. Hall anturi, joten vika ei ole siinä. 100% samanlainen setuppi veneessä, vaan että ilman ahdinta, eli sama mega, sama sytkä, sama anturi, suuttimet, osat jne ja siinä toimii HETI eikä melkein. Tämä perkule kadottaa kiekkasignaalin. Anturia olen miettinyt syylliseksi... veneestä en tuota rupea purkamaan, kun se varmaan sillon hajoaa tai lakkaa sekin toimimasta, ni taidanpa tilata yhden varalle.

Vanteet voisi tosiaan lähettää tuonne suoristettavaksi, tosin ei kiinnostaisi maksaa mitään 100-200e tuosta, kun samalla saa setin vanteita. Maksoin näistä 50e 3-4v sitten, joten niitä ei kannata 100-200e suoristuttaa..... Rahtikulut on jo 55e/suunta, joten 200e ei tuohon korjaukseen enää riitä. Heittoa vanteissa on 3-8mm sisäreunalla, ulkoreunalla 0mm. Voisin yrittää itse tehdä "suoristuskoneen" vanhasta taka-akselista ja siihen tunkki kiinni. Heittokello löytyy jo. Katsotaan miten pelle pelottoman käy, kuvia tulee, kunhan innostun. :P
« Viimeksi muokattu: 03.05.2011, 14:38:11 kirjoittanut sjs »
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8908
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #24 : 03.05.2011, 22:17:59 »
Mega on ihan perus 1 v2.2 boardilla. Hall anturi, joten vika ei ole siinä. 100% samanlainen setuppi veneessä, vaan että ilman ahdinta, eli sama mega, sama sytkä, sama anturi, suuttimet, osat jne ja siinä toimii HETI eikä melkein. Tämä perkule kadottaa kiekkasignaalin. Anturia olen miettinyt syylliseksi... veneestä en tuota rupea purkamaan, kun se varmaan sillon hajoaa tai lakkaa sekin toimimasta, ni taidanpa tilata yhden varalle.

Minkälainen anturi sulla siellä on?

Mulla olis pari ylimäärästä:
Honeywell 1GT101DC
Musta, robusti perusanturi. "Laippakiinnitys", 20mm halkaisija.


Ylläoleva lainaus Tatechin sivuilta.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • vrcf Original
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #25 : 04.05.2011, 09:34:13 »
Renkaiden laaduissakin on hiukan eroja, 195 leveät katuslicksit on taatusti pitävämmät kuin 225 linglongit.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #26 : 04.05.2011, 12:10:45 »
Noin sadannen kerran, kuten jo mainittu: Hommaa oikeat renkaat alle, niin pitoakin löytyy. Samoin päivitä alusta tehojen tasolle, miten ikinä se sitten tapahtuukin. Siihen asti kaikki muu on turhaa. Noilla väännöillä on ihan turhaa ostella normaaleita katurenkaita 225 koossa, onhan se selvää ettei ne pidä. Etenkin kun alustageometria on tarkoitettu johonkin ihan muuhun. Ellei sitten ole kuitenkin tarkoitus suditella holtittomasti vielä 3.vaihteella.
Itse korjaamalla pääset halvimmalla vanteiden osalta, jos niistä sitten tulee hyvät eikä paikat hajoa oikaistaessa.
Halvalla ei hyvää saa, sen jo olet itsekkin huomannut.  ;)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #27 : 06.05.2011, 08:27:09 »
Osta noi mun tarjoamat oikeen ETn vantehet pois, ovat suorat, ja renkaineen 300eur.
Sitten kun oot ne sutinu loppuun ostat niille TOYO R888 ja sen jälkeen voin sanoa että ei oo renkaasta kiinni jos sutii. 205/45 olis parempi mutta ei noilla kuulu r888 siinä koossa valikoimiin.

Se on kuitenkin jännää että aikasemmalla sivulla on haukuttu 50profiilia radalla, jännä juttu että esim endurancessa, porukalla on vain ja ainoastaan 50profiilikumeja, ja toimii hyvin 6h putkeen rataa ajellessa, tosin kellään ei vaan taida olla tänäpäivänä enää sianpään alustaa, ne on keksiny että alusta on se mikä vaikuttaa. Ja enemmän pallokumi(lue 225 7" vanteella) haittaa radalla mitä 50 vs 45 profiili. 205kumihan on jo tuumaa leveempi mitä 7" vanne. 195 toyo on nätin pystyseinänen, just eilen ruuvattu 195/50 15 tojot vanteille, ja riittää hyvin suoraseinäseks. 205 menis varmaan pallon puolelle.

Renkaiden laaduissakin on hiukan eroja, 195 leveät katuslicksit on taatusti pitävämmät kuin 225 linglongit.
Ehkä eteläisimmässä suomessa on niin lämmintä että kaikki pitää samalla lailla...eiku  :pomo:


SJS!!!!!!!!!!!
KATSO TÄMÄ KUVA AJATUKSELLA
http://dl.dropbox.com/u/4630705/sikailua.jpg
HUOMAATKO, profiili jopa pienenee 50sellä kun jättää pallokumileveyden pois.
Oliko riittävän rautalankaisesti väännetty esimerkki?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #28 : 06.05.2011, 13:41:25 »
Juu, no katotaan jos järjestyisi tuollaiset 7,5" leveät uudet 16" vanteet tässä lähipäivinä.

Ennen sitä olisi tosin mitä tärkeintä saada auto käyntiinkin, ei niillä uusilla vanteilla paikallaan seisovassa autossa tee mitään.

Joten tänään vaihdoin tulpat, sitten lupaili pari kertaa, ja siihen taas jäi.

Bensaa noista suuttimista tulee, mutta kiekkasignaali on ontuva.

Ihan kun + tai - puuttuisi käynnistyksessä anturilta, koska bensaa pruuttaa suuttimista ennen starttausta ja starttauksen päätyttyä (miksi päätyttyä, koodibugi???)

Ei oikeen innosta tätä korjata, kun pihaan tuli uusi tulokas, joka on 20v uudempi kun tämä, isompi kun S90 ja tehoakin enemmän kun 340 on paperilla, tämä tosin vaparikoneella, joten vääntöä on 15% vähemmän. ;D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #29 : 06.05.2011, 14:08:11 »

Bensaa noista suuttimista tulee, mutta kiekkasignaali on ontuva.

Ihan kun + tai - puuttuisi käynnistyksessä anturilta, koska bensaa pruuttaa suuttimista ennen starttausta ja starttauksen päätyttyä (miksi päätyttyä, koodibugi???)
Kuinka totesit "kiekkasignaalin" ontuvan?
Kuinka kauan sitä bensaa tulee kun starttauksen lopettaa? Ettei vaan joku ASE määritys tekisi tuota.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo