Proturbo  Autodiagnoosi

V70 mk2 EI Puhalla ilmastointi päällä kylmää apparille.

  • 16 Vastauksia
  • 6207 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 mk2 EI Puhalla ilmastointi päällä kylmää apparille.
« Vastaus #15 : 31.05.2013, 18:50:18 »
Liian pieni kylmäainemäärä tekee sen, että järjestelmän teho heikkenee.
Näissähän ei hirveämmin oo ollu höyrystin vikoja, joten en oo varma, miten sinne putket menee, mutta jos putki menee ensin kuskinpuolelle, tarkoittaa se sitä, että höyrystin on tehokkaampi kuskin puolella ja tältä puolelta ilma ohjataan sinne kuskin puolelle..
loogista siis.
Ilma ei siis höyrystimen jälkeen enää kulje minkään sekoittimen/vatkaimen läpi, vaan se ohjautuu vasemmalle ja oikealle, ylös alas mihin nyt meneekin ja kennon läpi kun se kulkee, niin ilmavirran suunta on aikalailla suora eikä pyörteilevä sen jälkeen.

10/2bar on myös ihan ok arvot.
Toi, kun kompuraa tosiaan ensisijaisesti ohjataan höyrystimen lämpötila-anturin mukaan, ei paine vaihtele samoin, kuten perinteisessä matalapainekytkemllä ohjatussa.
Mitä korkeampi paine korkeapainepuolella, sitä heikompi jäähdytys on lauhduttimella, jos jäähdytystä ei ole ollenkaan, voi paine nousta jopa yli 30bar, jolloin kompuran ylipaineventtiili on lähellä laukeamista

Täyttömäärä on monissa kilon, mutta esim. 2005 mallissa D5:ssa on 700g täyttömääriä, en oo varma missä muissa, mutta määrä on muuttunut.

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Vs: V70 mk2 EI Puhalla ilmastointi päällä kylmää apparille.
« Vastaus #16 : 25.06.2013, 23:56:18 »
Unohtuipa sitten päivittää tämäkin, eli auto kävi ilmastoinnin säädössä ja tarkistuksessa, mutta siellä ei ollut mitään huomautettavaa tai muuta. Kaikki toimii just niinkuin pitikin.
Kaikki tosiaan johtui alunperin kylmäainevajauksesta.
Volvo - Ihanan kallista...

 

Autoracing  KL-varaosat